bikecarbs op een c20ne

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) bikecarbs op een c20ne

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
  • Auteur
    Berichten
  • #17214041
    bjornno
      Lid sinds:
      4 August 2009

      hoi nu ben ik l een tijdje aan het uitzoeken hoe men bikecarbs op een c20ne bouwt .ik vind wel een paar dingen maar heb toch een paar vragen onder welke hoek moeten deze komen of mag het gewoon recht? hoe stelt men ze af moeten er andere sproeiers op ?en hoe stelt men de onsteking af na dat er een 18S onsteking op zit ?ik hoop dat er iemand antwoorden op heeft alvast bedankt

      #17549258
      Bart Hoedemaker
        Lid sinds:
        12 February 2007

        Carburateur mag wel iets onder een hoek, maar beste is recht, bij een valsstroom maakt het niet uit :P

        #17549259
        bjornno
          Lid sinds:
          4 August 2009

          ok en de lengte van de inlaat

          #17549260
          ShockWave
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als je R1 carburateurs wil gebruiken dan moeten de carburateurs qua zijaanzicht toch wel vrij scheef staan (+/- 45 graden) zodat de vlotterkamers netjes horizontaal staan.

            Je mag wel ietsje afwijken maar hoe verder je afwijkt hoe slechter dat is!

            #17549261
            ShockWave
            Deelnemer
              Lid sinds:
              30 June 2004

              De lengte van de inlaat zou ik persoonlijk proberen vrij kort te houden, je kunt altijd nog spelen met de lengte van de kelken (voor veel motor carburateurs kun je ook verschillende lengtes kelken vinden).

              Je kunt een inlaatspruitstuk ook kant en klaar kopen bij bijv. http://www.boggbros.co.uk/ maar weet niet wat het daar kost.

              #17549262
              bjornno
                Lid sinds:
                4 August 2009

                heb al op die site gekeken vind niet er niet echt iets maar bedankt voor de info heeft nog iemand info over bikecarbs

                #17549263
                Van het Ende Customs
                  Lid sinds:
                  1 April 2008

                  Vraag Fearless eens.
                  die is met gelijksoortig project bezig (geweest)

                  #17549264
                  bjornno
                    Lid sinds:
                    4 August 2009

                    heb ik al gevraagd hij heeft mij al nuttige dingen verteld

                    #17549265
                    Fearless
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 January 2005

                      Heb je youtube al bekeken…
                      Staan er best veel op met carbjes…ook 1 nova met r1 carbs die door de motorkap steken….Onder een hoek! nog verder als floatboal level horizontal!
                      Schijnt op die motorfietsen zo te zitten?????

                      #17549266
                      bjornno
                        Lid sinds:
                        4 August 2009

                        ik heb het gezien op youtude er zijn nette dingen bij vraag me wel nog altijd af hoe ze de onsteking afregelen

                        #17549267
                        Fearless
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 January 2005

                          mmm een ouderwets systeem er op…
                          zoiets als een contacptunt ontsteking oid.

                          manta 1.8s ontsteking is het mooiste.

                          Sommige doen met vacuum vervroeger. sommige zonder.

                          #17549268
                          bjornno
                            Lid sinds:
                            4 August 2009

                            dat had je mij met u2u verteld ik bedoel eigenlijk als je de motor op zijn punt heb staat je onsteking op nul graden bij ondere motoren stonden op de poulie graden zodat je met de strobo voor of na onsteking geven

                            #17549269
                            Fearless
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              9 January 2005

                              Ik heb gehoord…..14 graden vaste voorontsteking….dat doe je met een instelbare stoboscooplamp.
                              Maar dat is als je zonder vervroeging gaat rijden.

                              Was laats bij iemand met een kitcar…webers er op en wel vervroeging…maar was nog niet getest of het beter ging met of zonder

                              #17549270
                              2000
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                origineel gepost door Fearless
                                Ik heb gehoord…..14 graden vaste voorontsteking….dat doe je met een instelbare stoboscooplamp.
                                Maar dat is als je zonder vervroeging gaat rijden.

                                Was laats bij iemand met een kitcar…webers er op en wel vervroeging…maar was nog niet getest of het beter ging met of zonder

                                Maar een c20ne heeft toch een niet verstelbare ontsteking, en heeft dan dus ook geen merkteken op het vliegwiel? hoe doe je dat dan met een lamp?
                                En ik weet niet beter dat als men met webers rijd (vergelijkbaar met motor carb’s?) dat de centrifugaal vervroeging blijft bestaan, en de vacuum vervroeging er af gaat/moet

                                #17549271
                                Fearless
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  9 January 2005

                                  De lamp op je krukaspoelie;)
                                  Streepjs zetten eventueel.

                                  Die centrifugaal werkt toch ook op de vacuum?
                                  K ben er nog niet uit wat beter werkt….met of zonder vervroeging.

                                  #17549272
                                  2000
                                  Moderator
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    volgens mij staat de centrifugaal vervroeging los van de vacuum vervr.

                                    #17549273
                                    Fearless
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      9 January 2005

                                      hmm das een goeie :P ik weet wel dat het en centrifugaal was samen met de vacuum.

                                      Zal wel is kijken wat er gebeurt als die op de bank kan…ff prutsen met en zonder, samen met iemand die er verstand van heeft.

                                      #17549274
                                      2000
                                      Moderator
                                        Lid sinds:
                                        30 June 2004

                                        origineel gepost door Fearless
                                        hmm das een goeie :P ik weet wel dat het en centrifugaal was samen met de vacuum.

                                        Zal wel is kijken wat er gebeurt als die op de bank kan…ff prutsen met en zonder, samen met iemand die er verstand van heeft.

                                        :thumbup

                                        #17549275
                                        Bart Hoedemaker
                                          Lid sinds:
                                          12 February 2007

                                          Pickup op je vliegwiel laten meten kan je vervroegen wat je wil.

                                          #17549276
                                          Fearless
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 January 2005

                                            Denniej needs more UITLEG :P

                                            #17549277
                                            bjornno
                                              Lid sinds:
                                              4 August 2009

                                              een wat op je vliegwiel monteren een PICKUP en het was blijkbaar toch een goei vraag van mij over de onsteking

                                              #17549278
                                              Bart Hoedemaker
                                                Lid sinds:
                                                12 February 2007

                                                Pickup = zelde als halgever. Maja die heeft vaste waarden met std kabelboom en ecu, kan je zo weinig aan doen, kom je dus aan van die eigenbouw kabelboom systemen.

                                                #17549279
                                                max
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  30 June 2004

                                                  Je kan ook gewoon eerst eens het merkteken op je poelie opzoeken en je 1e cilinder op Bovenste dode punt (BDP) zetten. (dit doe je met een micro meter).
                                                  Beste is bij 5mm voor BPD al je de motor linksom draait stoppen en markeren op poelie, daarna 5mm voor BDP rechtsom en ook markeren op de poelie. Het midden tussen die 2 is het werkelijke BPD.
                                                  Het BDP via de micrometer op werkelijk bovenste stand zuiger te meten is bijna niet mogelijk daar je zuiger bovenin bijna niet beweest en je toch een relatief grote hoek kunt draaien (niet nauwkeurig)
                                                  Als je motor dan echt op nul staat dan deel je die poellie door 360 (graden) en dat kun je daarop aftekenen.
                                                  Dit is als je een motor nieuw opbouwt voor vermogen een must.
                                                  Nu weet je per stukje verdraaiing van je motor werkelijke waar je krukas staat.

                                                  Daarna de motor dan netjes met een stroboscooplamp afstellen en je kunt aan de streepjes goed zien op je poelie waar je bent met je tijdstip. en daarbij je onsteking zo afstellen dat hij bij stationair (zonder vacuum, afdoppen!!) op de gewenste voorontsteking komt te staan.
                                                  Als je gasgeeft zul je de onsteking het tijdstip zien vervroegen (centrifugaal, ook wel mechanisch genoemd).
                                                  Bij het aansluiten van je vacuum (indien gewenst) zul je zien dat deze de onsteking het tijdstip nog verder aanpast (gebeurt dit niet kan het zijn dat je vacuumpotje lek is pof hij zuigt ergens valse lucht).

                                                  #17549280
                                                  Fearless
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 January 2005

                                                    origineel gepost door Bart Hoedemaker
                                                    Pickup = zelde als halgever. Maja die heeft vaste waarden met std kabelboom en ecu, kan je zo weinig aan doen, kom je dus aan van die eigenbouw kabelboom systemen.

                                                    Oh ja maar dan pak je zon appart en duur ontstekingssysteem terwijl het heel simpel en goedkoop met originele opel delen wil.

                                                    #17549281
                                                    bjornno
                                                      Lid sinds:
                                                      4 August 2009

                                                      dat is al een betere uitleg over de ontsteking en voor de bikecarb moeten daar op voorhand andere sproeiers in of is dit testbank werk

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 32)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.