Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › bikecarbs op een c20ne
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 november 2009 om 22:04 #17214041
hoi nu ben ik l een tijdje aan het uitzoeken hoe men bikecarbs op een c20ne bouwt .ik vind wel een paar dingen maar heb toch een paar vragen onder welke hoek moeten deze komen of mag het gewoon recht? hoe stelt men ze af moeten er andere sproeiers op ?en hoe stelt men de onsteking af na dat er een 18S onsteking op zit ?ik hoop dat er iemand antwoorden op heeft alvast bedankt
11 november 2009 om 22:13 #17549258Carburateur mag wel iets onder een hoek, maar beste is recht, bij een valsstroom maakt het niet uit :P
11 november 2009 om 22:15 #17549259ok en de lengte van de inlaat
12 november 2009 om 12:04 #17549260Als je R1 carburateurs wil gebruiken dan moeten de carburateurs qua zijaanzicht toch wel vrij scheef staan (+/- 45 graden) zodat de vlotterkamers netjes horizontaal staan.
Je mag wel ietsje afwijken maar hoe verder je afwijkt hoe slechter dat is!
12 november 2009 om 12:05 #17549261De lengte van de inlaat zou ik persoonlijk proberen vrij kort te houden, je kunt altijd nog spelen met de lengte van de kelken (voor veel motor carburateurs kun je ook verschillende lengtes kelken vinden).
Je kunt een inlaatspruitstuk ook kant en klaar kopen bij bijv. http://www.boggbros.co.uk/ maar weet niet wat het daar kost.
12 november 2009 om 13:13 #17549262heb al op die site gekeken vind niet er niet echt iets maar bedankt voor de info heeft nog iemand info over bikecarbs
12 november 2009 om 21:42 #17549263Vraag Fearless eens.
die is met gelijksoortig project bezig (geweest)12 november 2009 om 21:46 #17549264heb ik al gevraagd hij heeft mij al nuttige dingen verteld
12 november 2009 om 22:01 #17549265Heb je youtube al bekeken…
Staan er best veel op met carbjes…ook 1 nova met r1 carbs die door de motorkap steken….Onder een hoek! nog verder als floatboal level horizontal!
Schijnt op die motorfietsen zo te zitten?????13 november 2009 om 18:05 #17549266ik heb het gezien op youtude er zijn nette dingen bij vraag me wel nog altijd af hoe ze de onsteking afregelen
13 november 2009 om 19:08 #17549267mmm een ouderwets systeem er op…
zoiets als een contacptunt ontsteking oid.manta 1.8s ontsteking is het mooiste.
Sommige doen met vacuum vervroeger. sommige zonder.
13 november 2009 om 19:14 #17549268dat had je mij met u2u verteld ik bedoel eigenlijk als je de motor op zijn punt heb staat je onsteking op nul graden bij ondere motoren stonden op de poulie graden zodat je met de strobo voor of na onsteking geven
13 november 2009 om 21:40 #17549269Ik heb gehoord…..14 graden vaste voorontsteking….dat doe je met een instelbare stoboscooplamp.
Maar dat is als je zonder vervroeging gaat rijden.Was laats bij iemand met een kitcar…webers er op en wel vervroeging…maar was nog niet getest of het beter ging met of zonder
13 november 2009 om 21:59 #17549270origineel gepost door Fearless
Ik heb gehoord…..14 graden vaste voorontsteking….dat doe je met een instelbare stoboscooplamp.
Maar dat is als je zonder vervroeging gaat rijden.Was laats bij iemand met een kitcar…webers er op en wel vervroeging…maar was nog niet getest of het beter ging met of zonder
Maar een c20ne heeft toch een niet verstelbare ontsteking, en heeft dan dus ook geen merkteken op het vliegwiel? hoe doe je dat dan met een lamp?
En ik weet niet beter dat als men met webers rijd (vergelijkbaar met motor carb’s?) dat de centrifugaal vervroeging blijft bestaan, en de vacuum vervroeging er af gaat/moet13 november 2009 om 22:10 #17549271De lamp op je krukaspoelie;)
Streepjs zetten eventueel.Die centrifugaal werkt toch ook op de vacuum?
K ben er nog niet uit wat beter werkt….met of zonder vervroeging.13 november 2009 om 22:18 #17549272volgens mij staat de centrifugaal vervroeging los van de vacuum vervr.
13 november 2009 om 22:27 #17549273hmm das een goeie :P ik weet wel dat het en centrifugaal was samen met de vacuum.
Zal wel is kijken wat er gebeurt als die op de bank kan…ff prutsen met en zonder, samen met iemand die er verstand van heeft.
13 november 2009 om 22:47 #17549274origineel gepost door Fearless
hmm das een goeie :P ik weet wel dat het en centrifugaal was samen met de vacuum.Zal wel is kijken wat er gebeurt als die op de bank kan…ff prutsen met en zonder, samen met iemand die er verstand van heeft.
:thumbup
13 november 2009 om 22:51 #17549275Pickup op je vliegwiel laten meten kan je vervroegen wat je wil.
13 november 2009 om 23:18 #17549276Denniej needs more UITLEG :P
14 november 2009 om 06:13 #17549277een wat op je vliegwiel monteren een PICKUP en het was blijkbaar toch een goei vraag van mij over de onsteking
14 november 2009 om 15:07 #17549278Pickup = zelde als halgever. Maja die heeft vaste waarden met std kabelboom en ecu, kan je zo weinig aan doen, kom je dus aan van die eigenbouw kabelboom systemen.
16 november 2009 om 15:17 #17549279Je kan ook gewoon eerst eens het merkteken op je poelie opzoeken en je 1e cilinder op Bovenste dode punt (BDP) zetten. (dit doe je met een micro meter).
Beste is bij 5mm voor BPD al je de motor linksom draait stoppen en markeren op poelie, daarna 5mm voor BDP rechtsom en ook markeren op de poelie. Het midden tussen die 2 is het werkelijke BPD.
Het BDP via de micrometer op werkelijk bovenste stand zuiger te meten is bijna niet mogelijk daar je zuiger bovenin bijna niet beweest en je toch een relatief grote hoek kunt draaien (niet nauwkeurig)
Als je motor dan echt op nul staat dan deel je die poellie door 360 (graden) en dat kun je daarop aftekenen.
Dit is als je een motor nieuw opbouwt voor vermogen een must.
Nu weet je per stukje verdraaiing van je motor werkelijke waar je krukas staat.Daarna de motor dan netjes met een stroboscooplamp afstellen en je kunt aan de streepjes goed zien op je poelie waar je bent met je tijdstip. en daarbij je onsteking zo afstellen dat hij bij stationair (zonder vacuum, afdoppen!!) op de gewenste voorontsteking komt te staan.
Als je gasgeeft zul je de onsteking het tijdstip zien vervroegen (centrifugaal, ook wel mechanisch genoemd).
Bij het aansluiten van je vacuum (indien gewenst) zul je zien dat deze de onsteking het tijdstip nog verder aanpast (gebeurt dit niet kan het zijn dat je vacuumpotje lek is pof hij zuigt ergens valse lucht).16 november 2009 om 16:22 #17549280origineel gepost door Bart Hoedemaker
Pickup = zelde als halgever. Maja die heeft vaste waarden met std kabelboom en ecu, kan je zo weinig aan doen, kom je dus aan van die eigenbouw kabelboom systemen.Oh ja maar dan pak je zon appart en duur ontstekingssysteem terwijl het heel simpel en goedkoop met originele opel delen wil.
16 november 2009 om 20:53 #17549281dat is al een betere uitleg over de ontsteking en voor de bikecarb moeten daar op voorhand andere sproeiers in of is dit testbank werk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.