Forumindex › Forums › Modellen › Manta › help!!! achter as ombouwen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 november 2009 om 16:57 #17213999
ben bezig een b as onder een a te bouwen.
heb alleen 2 assen gekocht ( voor de prijs van 1) thanx sebas.
maar de een is hard en kaal en de ander half hard maar compleet.
hoe krijg ik de schermen waar de remschoenen opvast zitten van de as af?? graag oplossingen!!!!
alvast bedankt10 november 2009 om 16:59 #17548763:cool:de 4 boutjes losdraaien , vervolgens met een trekstang de steekas eruit kloppen en dan vielt die zo in je handen;)
10 november 2009 om 20:39 #17548764gheghe ja zo in je handen..
uhw trekstang? vertel..thanx!!:thumbup:wors
11 november 2009 om 17:20 #17548765word ook wel steekastrekker genoemd, is gewoon een zwaar gewicht aan een stang, zeg maar een dikke hamer, die de verkeerde kant op slaat, ik heb er ooit eentje zelf gemaakt, zet je vast aan de steekas, en dan maar slaan, tot de as los komt, gaat soms heel zwaar, of een lege velg erop draaien, en met de voorhamer slaan, velg kun je dan niets meer mee, behalve de steekassen eruit slaan
12 november 2009 om 18:12 #17548766Dit is een voorbeeldje:
Aangezien mijn steekassen muurvast zaten heb ik een slagtrekker van een M-113 gebruikt.
(Amerikaans Pantservoertuig)
En d’r uit gingen ze!12 november 2009 om 19:37 #17548767origineel gepost door H-400
Dit is een voorbeeldje:
Aangezien mijn steekassen muurvast zaten heb ik een slagtrekker van een M-113 gebruikt.
(Amerikaans Pantservoertuig)
En d’r uit gingen ze!haha ja daar kan ik over mee praten :D
Die trekker is :thumbup
12 november 2009 om 21:04 #17548768Ha Maartuh!!
die van jou vlogen d’r ook mee uit,hé!
Grtjs.12 november 2009 om 21:54 #17548769Ik heb er 1 gemaakt van een oude steekas en 2 voorwielnaven :)
13 november 2009 om 18:02 #17548770:agentik had een flens gepakt van 1,5″en daar een stuk pijp opgelast en een grotere flens daar over geschoven en een blokkeering op het eind gelast. ligt inmiddels ergens op het schroot.
14 november 2009 om 17:21 #17548771AnoniemLid sinds:
1 January 1970ze zijn er uit gewoon draad m12 met moer door oog van de naaf,3 tikken los.
14 november 2009 om 17:41 #17548772origineel gepost door manta19srprobleem
ze zijn er uit gewoon draad m12 met moer door oog van de naaf,3 tikken los.ja, kan ook, maar echt, soms zitten se zo vast, dat je het met zwaar materiaal moet doen, maar je kunt geluk hebben
14 november 2009 om 18:01 #17548773tot nu toe 1x een as meegemaakt dat ze (bijna) niet los wilden op die manier, meestal wil dat aardig met een kg’s moker en een stuk ijzer door dat gat heen.
14 november 2009 om 19:10 #17548774krijg je ze er evengoed nog wel makkelijk in dan?
14 november 2009 om 19:42 #17548775Jawel, waarom zou dat niet kunnen?
15 november 2009 om 21:22 #17548776nou, ik heben even mijn zwager gevraagt hoe en wat, en hij had een stukdraadeind met een zware bus erop om te “rammen” en nou piece of a kookie!!
thanx voor de hulp!!!nog iemand ideen over waar raamrubber achter icl pees te halen??
ben maar helemaal opnieuw begonnen met opknappen, eerste keer het een en ander niet zo geweldig gedaan!16 november 2009 om 19:40 #17548777origineel gepost door larsjeG40
krijg je ze er evengoed nog wel makkelijk in dan?er in is makkelijker dan er uit,ff gat zoeken nou die heb je zo kan je ze er zo inschuiven zorgend at lager stukje in je huis zit en met rubber/kusntof hamertje(stukje hout)er even in tikken,klaar.
21 november 2009 om 20:04 #17548778nu dan weer het volgende probleem, de beugel waar de stab. stang mee op de auto vast zit, ( vanaf achter as)
die valt er bijna van onder……….:thumbdown:thumbdown:thumbdown:fy1
iemand een idee waar ik die nieuw/tweedehans zou kunnen kopen???
redelijk haast als het even kan.ik hoot het wel.
21 november 2009 om 20:17 #17548779bij ronald (ompk) , die zal hier misschien zo wel rageren en anders u2u maar naar opelmanta29 :)
21 november 2009 om 20:23 #17548780oke thanx.
zelf te maken zo iets?21 november 2009 om 23:34 #17548781ach kijk morgen wel ff evt even 1 maken van de week opt werk,ff onder bakken klaar.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.