Forumindex › Forums › Modellen › Ascona › tussenas maakt herrie
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2009 om 19:45 #17213768
ik heb me ascona omgebouwd van een 1.2 naar een 2.2 cih turbo. daarbij heb ik een vooras van een manta genomen en daar heb ik alle rubbers vervangen door powerflex rubbers.
die er overigens niet makkelijk in soms onder erg veel spanning.toen heb ik de motor erin gehangen met een 265 versnellingsbak. en de versnellingsbak steun van een 240 gepakt.
toen de tussenas geplaatst.maar nu …… als de motor loopt en ik zet hem in de versnelling zodat de wielen ronddraaien. dan maakt de tussenas onwijs veel herrie en trilt erg.
en als ik naar de pook kijk dan zit hij niet in het midden van het gat.
wie weet een oplossing???
ps filmpje : http://www.youtube.com/watch?v=T5nxjoLz9Bc
3 november 2009 om 20:40 #17545013Zo wat bruut zeg! Hij loopt nog een beetje onwennig met de turbo, of niet?.
Wat zijn hier nu voor aanpassingen voor nodig op het 2.2 cih blok? (behalve de Turbo uiteraard?)
3 november 2009 om 20:44 #17545014die tussenas is waarschijnlijk niet ingesleten op de achteras
hoorde zeker niet bij elkaa?3 november 2009 om 21:04 #17545015Hangt alles wel in lijn ???
3 november 2009 om 21:35 #17545016:hmmzis je tussen as toch niet te lang?
3 november 2009 om 21:50 #17545017origineel gepost door corres
die tussenas is waarschijnlijk niet ingesleten op de achteras
hoorde zeker niet bij elkaa???
zet maar eens op assteunen en zet een meetklok op de aandrijfas, aan de voorkant en aan de achterkant.
mijn ervaring is dat je alles wat meer is als 2/10mm -3/10mm voelt als trilling/onbalans…3 november 2009 om 22:15 #17545018Als hij op de assteunen rust terwijl je dit constateert, zit het hem wel in de tussenas en niet in de wielonbalans?
4 november 2009 om 12:31 #17545019Je meet geen onbalans, maar hoogteslag…
De onbalans van je wielen staat daar los van.
Maar je moet de aandrijfas wel met de hand ronddraaien als er een meetklok opstaat
:angel
Anders gaat het metertje zo snel op en neer dat je het niet kunt aflezen ;)4 november 2009 om 15:58 #17545020nee dat niet hij lijkt wel gewoon recht te draaien..
maar of hij in lijn staat dat weet ik ook niet 100% zeker weet ook niet echt hoe ik dit na kan gaan.heb wel zelf de versnellingsbaksteungaten zelf geboort. mischien niet op de juiste plek?
mmischien dat de powerflexrubbers invloed hebben gehad op de uitlijning?
kan mischien ook wezen omdat hij onbelast draait onder de auto heb hem namelijk niet op z’n wielen staan.—-> dus omdat de motor nog onregelmatig stationair loopt hoor je de speling in de versnellingsbak/splain/klok.
zal eens kijken wat hij doet als hij rijd.
eerst even voorzichtig een paar x op en neer in de straat.4 november 2009 om 17:48 #17545021Ik span altyd een elastiek onder de auto door vanaf hart achteras naar het voorste sleepoog. (een motor ligt standaard al niet in het midden van een opel helaas) Dan kan je het redelijk uitlijnen.
4 november 2009 om 20:57 #17545022zoiets heb ik al gedaan met 2 as steuntjes een touw ertussen en allemaal loodlijntjes opgehangen.
merkt toen dat er zo´n 3 mm verschil in zat maat dat was ook net hoe de touwtjes hangen.4 november 2009 om 21:32 #17545023zit er geen speling op je kruiskoppeling(en) :)
4 november 2009 om 22:11 #17545024origineel gepost door mr-turbo
Je meet geen onbalans, maar hoogteslag…
De onbalans van je wielen staat daar los van.
Maar je moet de aandrijfas wel met de hand ronddraaien als er een meetklok opstaat
:angel
Anders gaat het metertje zo snel op en neer dat je het niet kunt aflezen ;)Is duidelijk, maar mijn reactie was niet gericht op jouw reactie, maar vanwege deze zin:
maar nu …… als de motor loopt en ik zet hem in de versnelling zodat de wielen ronddraaien. dan maakt de tussenas onwijs veel herrie en trilt erg.
excuus dat ik niet duidelijk was.
kan mischien ook wezen omdat hij onbelast draait onder de auto heb hem namelijk niet op z’n wielen staan.—-> dus omdat de motor nog onregelmatig stationair loopt hoor je de speling in de versnellingsbak/splain/klok.
zal eens kijken wat hij doet als hij rijd.
eerst even voorzichtig een paar x op en neer in de straat.Daar dacht ik dus aan toen ik het las.
Ik heb ooit 1x onbalans in de tussenas gehad en het bleek dat de achterste kruiskoppeling niet goed op z’n plek zat.
(ja, ook hier gaat wel eens wat mis :angel )zit er geen speling op je kruiskoppeling(en) :)
Dat is ook mogelijk, of de naaldlagers zijn uitgelopen.
Het lager in het flexible stuk rubber kan ook nog versleten zijn of dat het rubber te slap is. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.