Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › rare storing 1e versnellings herkening
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 november 2009 om 19:32 #17213767
hallo
ik heb een probleem betreft de 1e versnellings herkening.
ik rij in een astra gsi met c20let met een DdV chip en een f28 met quaffi sper.nu krijg ik steeds storings code 41 (spanning te laag)er in.
het vage van dit verhaal is dat.
als ik een 15 seconden in de 1e versnelling blijf rijden de storing weer weg gaat.
en alleen terug komt als ik een 10 tot 15 seconden in de 2e versnelling blijf rijden.
in de rest van de vernellingen komt de storing niet boven.zou het kunnen zijn dat de schakelaar niet vergenoeg ingedrukt wordt in de 2e versnelling?
voor de rest heb ik het volgende al geprobeerd.
-nieuwe schakelaar
-andere ECU (ook gechipt)
-bekabeling door gemeten (geen sluiting tusen de draden, of met andere draden)
-uitgelezen en gereset met met de TECH 1
-gereden met de stekker los
-gereden met een schakelaar los op de kabel maar niet in de bak.voor de rest zou ik het nu ook niet meer weten
en sta echt voor en raadsel.
dus ideeen zijn van harte welkom.groet jur
3 november 2009 om 19:52 #17545000Volgens mij, is bijna bij elke gechipte ecu van LET de 1e versnellingsherkenning al uitgeschakeld.
is het niet van de achteruit?
3 november 2009 om 19:59 #17545001of de stekkers omgewisseld met die van de achteruit?
3 november 2009 om 20:01 #17545002geeft code 41 das toch alleen voor de 1e versnellings herkening?
ik kan wel gewoon met 1 bar druk rijden in de 1e versnelling en de andere versnellingen ook als de storing er in zit.3 november 2009 om 20:02 #17545003origineel gepost door folkyc20xe
of de stekkers omgewisseld met die van de achteruit?nee stekker zit 100% zeker goed
kabels zijn bruin rood en bruinen dan toch blijft het een raar verhaal dat het alleen in de 2e versnelling is???
4 november 2009 om 18:34 #17545004demonteer die sensor of breng ff een andere langs.
10 november 2009 om 19:30 #17545005weet iemand in welke versnellingen de spanning van 5 volt
aan de ecu door gegeven te worden?11 november 2009 om 18:00 #17545006ik heb helaas momenteel de motor naast de auto liggen, anders had ik t voor je gemeten. .
11 november 2009 om 18:03 #17545007mja dat kan je toch ook wel meten met een goede multi meter? is het een maak of breek schakelaar, die in de bak zit voor 1e versnellingsherkenning?
als het een maak is dan stuurt ie uitsluitend in de 1 een signaal door
is het een breek dan stuurt ie in de overige een signaal door11 november 2009 om 18:51 #17545008het is een verbreker NC
hij verbreekt het contact in de 2e versnelling
nu wil ik weten of dit hoort of niet
ik denk dat er in de bak iets niet goed is:(is er iemand die kan meten of ie weerstand op de sensor meet in de 2e versnelling?
14 november 2009 om 08:40 #17545009Als het goed is is de 1e versnelling herkenning gedeactiveerd en dus hoef je de stekker niet eens aan te sluiten.
dus zit het ergens anders niet goed.
Even met een tech1 uit lezen.14 november 2009 om 12:47 #17545010met de tech 1 konden ze ook nix vinden andre.
is het een mogelijkheid om het snelheids signaal die naar de ecu loopt weg te halen (de blauw/bruine draad)?19 november 2009 om 08:41 #17545011Als de 1e versnelling herkenning gedeactiveerd is kan hij er geen storing op krijgen.
Kom anders een keer langs of zet hem een keer neer.
Dan kan ik het uitzoeken.20 november 2009 om 18:49 #17545012is goed andre.
geef volgende week wel een belletje -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.