Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa b gsi 1600 welke motor kan er zo in
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2009 om 17:56 #17213685
omdat ik niet zo goed met info ben over fwd auto s heb ik een vraag over een corsa b gsi ik wil de 1600 16v motor vervangen door een andere. welke motor kan ik er plug and play zo inhangen??liefst wel meer cil inhoud. het is trouwens een c16xe motor.
ik weet niet of een c16xe motor een smallblock is
of big block.motor wil ik vervangen omdat hij versleten is en dan eerst proberen een grotere er in te lepelen en als da nie gaat dan dezelfde cc:P1 november 2009 om 18:33 #1754403316xe is smallblock.
20ne/xe is redelijk gemakkelijk, zie http://www.corsa-novatuning.com voor de ombouw beschrijvingen.
1 november 2009 om 18:43 #17544034ja maar met een 2,0xe moet er ook weer een andere bak aan.
kan ik ook ipv de c16xe een frisse x16xe bouwen of moet ik daar ook veel voor aanpassen of kan ik de spruitstukken omzetten enz:hmmz
1 november 2009 om 19:12 #17544035je kan natuurlijk gewoon alle c16xe delen aan een x16xe blok hangen…
kan je ook de orriginele motorboom enzo gebruiken
of je pakt een c20ne, daar kan de f15 aan,met aanpassing van het vliegwiel,
zie daarvoor corsa-novatuning2 november 2009 om 07:02 #17544036c20ne das toch een big blok dat past toch niet op de bak van een c16xe??:hmmz
2 november 2009 om 09:25 #17544037jawel
je kan de bak er zo tegen aan schroeven
alleen moet je dan het vliegwiel aanpassen omdat er een andere koppeling aan moet2 november 2009 om 09:33 #17544038Als je 2 andere homokineten op je aandrijfassen zet, dan maakt het toch niet uit dat je een andere versnellingsbak moet monteren ?
De aandrijfassen die je nu hebt zijn geschikt om deawoo 1.5 16V bakzeide homokineten op te zetten.
2 november 2009 om 09:48 #17544039dat is idd zo freek
maare, dan moet ook het schakelmechaniek verlengd worden op 2 puntenniet zoals bij een a corsa dat je het uiteinde omdraaid en dat die dan op lengte is ;)
2 november 2009 om 15:14 #17544040origineel gepost door TRPower
jawel
je kan de bak er zo tegen aan schroeven
alleen moet je dan het vliegwiel aanpassen omdat er een andere koppeling aan moetdus een 2,0 ne kan er zo in??met bak van de corsa c16xe
maar dan moet ik zeker weer de hele kabelboom van de 2,0ne hebben:mad:ppff was het maar een c kadett was het tenminste simpel
een 2,0 ne is toch een big blok en de bak voor de c16xe 16v is toch een smalblok of nie da past toch nie2 november 2009 om 15:49 #17544041enkel motorkabelboom. en daarvan slechts een paar draadjes kleur aan kleur.
ik heb meer moeite gehad met een C kadett 1200S naar 20seh aansluiten;)
2 november 2009 om 15:51 #17544042een c20ne kan er zo in, alleen heb je eenandere motorsteun RV nodig
en natuurlijk wel de complete NE kabelboom
de bak van de c16xe dus de F15 past 100% aan een bigblok, zoals je ook op corsanovatuning kan lezen
je moet dan 1 nok van het blok afslijpen
en het vliegwiel iets aanpassen en een koppeling van een a corsa gsi eraan hangen
of een vliegwiel van een x17dtl pakken, en daar de koppeling op schroeven die orrigineel op de NE hoort2 november 2009 om 19:31 #17544043maar als je dus de orginele bak gebruikt van de c16xe, en je zet deze op een c20ne, kan je dan gewoon je orginele aandrijfassen gebruiken?
2 november 2009 om 19:36 #17544044met Homokineten van een Nexia 1.5 16V / Kadett 1.6D aan de bakzijde
Willem
2 november 2009 om 20:09 #17544045ff nalezen wim ;)
als je de f15 bak houd, houd je je huidige assen/kineten.
pak je de f16 bak, dan doe je huidige assen met nexia kineten (bakzijde)2 november 2009 om 20:52 #17544046origineel gepost door TRPower
een c20ne kan er zo in, alleen heb je eenandere motorsteun RV nodigen natuurlijk wel de complete NE kabelboom
de bak van de c16xe dus de F15 past 100% aan een bigblok, zoals je ook op corsanovatuning kan lezen
je moet dan 1 nok van het blok afslijpen
en het vliegwiel iets aanpassen en een koppeling van een a corsa gsi eraan hangen
of een vliegwiel van een x17dtl pakken, en daar de koppeling op schroeven die orrigineel op de NE hoortmaar dan past er toch ook een 1800 16v of 2,0 16v in zonder aanpassing
:hmmzof zit ik nu foutmoet gewoon iets hebben wat het minste werk is buiten een standaart blok dan haahha
2 november 2009 om 21:09 #17544047Minste werk is weer een small-block inbouwen.
Meeste resultaat van je werk is, een C20XE inbouwen met een big-block versnellingsbak.
TIP: Ga eens rustig lezen op http://www.corsa-novatuning.nl :wors
2 november 2009 om 21:12 #17544048in fijte past de versnellingsbak gewoon aan een bigblock
je moet er alleen rekening mee houden hoe je t dan met de koppeling gaat doen…dus bij een c20ne moet je een A corsa GSI koppeling gebruiken, en dan het NE vliegwiel aanpassen
hoe dat bij een c18 of een c20xe zit weet ik nietje hebt zoiezo RV een andere motorsteun nodig bij elk bigblock blok
als je voor een c20xe icm een f18 of een f20 bak kiest heb je nodig:
Deawoo 1.5 16v bakzeide kineten
RV motorsteun
moet je je schakelmechaniek aanpassen
trekstang verlaging
koelvin aanpassenbij een NE met f16 bak moet je alleen de RV motorsteun, nexia kineten en het schakelmechaniek aanpassen
bij een NE met F15 moet je alleen een ander koppelingssetje hebben, het vliegwiel aanpassen en een andere RV motorsteun gebruiken
oftewel
geen enkel bigblock = plug and play2 november 2009 om 21:28 #17544049origineel gepost door TRPower
in fijte past de versnellingsbak gewoon aan een bigblock
je moet er alleen rekening mee houden hoe je t dan met de koppeling gaat doen…dus bij een c20ne moet je een A corsa GSI koppeling gebruiken, en dan het NE vliegwiel aanpassen
hoe dat bij een c18 of een c20xe zit weet ik nietje hebt zoiezo RV een andere motorsteun nodig bij elk bigblock blok
als je voor een c20xe icm een f18 of een f20 bak kiest heb je nodig:
Deawoo 1.5 16v bakzeide kineten
RV motorsteun
moet je je schakelmechaniek aanpassen
trekstang verlaging
koelvin aanpassenbij een NE met f16 bak moet je alleen de RV motorsteun, nexia kineten en het schakelmechaniek aanpassen
bij een NE met F15 moet je alleen een ander koppelingssetje hebben, het vliegwiel aanpassen en een andere RV motorsteun gebruiken
oftewel
geen enkel bigblock = plug and playja ik bedoel dan met plug and play ander blok met eventueel andere motorstuk en sipel de injectie aansluiten.
niet meteen andere bak enz andere kneten enz
dus ipc aan deze bak alleen een ne blok en wat moet ik dan aanpassen aan de koppeling2 november 2009 om 21:33 #17544050Homokineten kun je zo over zetten, het klinkt nu alsof het enorm moeilijk is :hmmz
Ik persoonlijk zou liever homokineten over willen zetten in plaats van een vliegwiel aanpassen.
2 november 2009 om 21:36 #17544051ik heb zelf ook nog nooit een vliegwiel aangepast
als je een vliegwiel van een X17DTL blok pakt hoef je helemaal niets aan te passen
daar past de GSI koppeling op, en dan dus gewoon ook de F15 er meteen aan
minste werk, ook minste vermogenstoename, van 108 naar 116pk
welk aardig wat koppel erbij2 november 2009 om 21:48 #17544052Met meer koppel rijden is relaxt :thumbup
Ik kom niet meer boven de 2500 rpm uit als ik normaal rij :P
3 november 2009 om 00:06 #17544053Dus als ik van me x16xe naar een c20ne met de orginele f15 bak wil…
Heb ik nodig:
Rv Andere motorsteun(van ander type opel?)
X17dtl vliegwiel(omdat er me orginele koppeling oppast)en dan een c20ne motor met kabelboom en computer..
Welke motorsteun zouw je hier kunnen gebruiken?
3 november 2009 om 07:06 #17544054http://www.corsa-novatuning.nl
KIJK DAAR NOU EENS :cry niemand die de tijd neemt om te lezen :cry
3 november 2009 om 08:55 #17544055Originally posted by pipo
ja ik bedoel dan met plug and play ander blok met eventueel andere motorstuk en sipel de injectie aansluiten.niet meteen andere bak enz andere kneten enz
dus ipc aan deze bak alleen een ne blok en wat moet ik dan aanpassen aan de koppelingAls je een motor koopt zit 99 van de 100 keer de bak daar al bij.
Dus motor met bak kopen.Lassen moet je zowiezo al iets ivm de uitlaat, dan lukt je het zeker om een schakelmechaniekje om te lassen.
Of je haalt direct bij Mpech een schakelwegverkorter, ben je ook klaar.
Motorsteunsetje moet je ook wel lukken, kost de wereld ook niet meer op ebay of zelf maken. Of je haalt het bij MpechVoor de electra hoef je jezelf de minste zorgen te maken.
Als je een motor met kabelboom en computer (dat hoort er allemaal bij) koopt van een vectra of calibra is het plug en play. Kabels lopen precies zo dat je alles in de B monteren kan. In de motorruimte moet je niets aanpasen, alleen maar in elkaar steken van de stekkers.
In de voetruimte binnen alleen een paar draden aan elkaar solderen al je de originele corsa stekkers gebruikt. Daarmee is dat ook plug en play.
Je hoeft geen gaten te boren of iets van die aard want alles past gewoon.Assen zijn het allermakkelijkste daar het een 1600 is, dus die nexia koppen erop en klaar!!!
SFI vervanger bij een 16V neem je het nieuwe type en dan hoef je ook geen gaten meer te maken, past allemaal direct.
Ga dus niet lopen emmeren met een kleinere bak want dat schiet niet op.
Een B ombouwen naar een bigblock is een van de makkelijkste ombouwen die je kunt doen en het is eigenlijk echt plug en play.
Heb het zelfs voor elkaar gekregen om een maat van me in Letland erbij te helpen via de mail door alleen foto’s heen en weer te mailen. En hij had nog nooit een auto omgebouwd en ook geen werkplaats of takel, gewoon op straat gedaan.3 november 2009 om 10:24 #17544056origineel gepost door max
Originally posted by pipo
ja ik bedoel dan met plug and play ander blok met eventueel andere motorstuk en sipel de injectie aansluiten.niet meteen andere bak enz andere kneten enz
dus ipc aan deze bak alleen een ne blok en wat moet ik dan aanpassen aan de koppelingAls je een motor koopt zit 99 van de 100 keer de bak daar al bij.
Dus motor met bak kopen.Lassen moet je zowiezo al iets ivm de uitlaat, dan lukt je het zeker om een schakelmechaniekje om te lassen.
Of je haalt direct bij Mpech een schakelwegverkorter, ben je ook klaar.
Motorsteunsetje moet je ook wel lukken, kost de wereld ook niet meer op ebay of zelf maken. Of je haalt het bij MpechVoor de electra hoef je jezelf de minste zorgen te maken.
Als je een motor met kabelboom en computer (dat hoort er allemaal bij) koopt van een vectra of calibra is het plug en play. Kabels lopen precies zo dat je alles in de B monteren kan. In de motorruimte moet je niets aanpasen, alleen maar in elkaar steken van de stekkers.
In de voetruimte binnen alleen een paar draden aan elkaar solderen al je de originele corsa stekkers gebruikt. Daarmee is dat ook plug en play.
Je hoeft geen gaten te boren of iets van die aard want alles past gewoon.Assen zijn het allermakkelijkste daar het een 1600 is, dus die nexia koppen erop en klaar!!!
SFI vervanger bij een 16V neem je het nieuwe type en dan hoef je ook geen gaten meer te maken, past allemaal direct.
Ga dus niet lopen emmeren met een kleinere bak want dat schiet niet op.
Een B ombouwen naar een bigblock is een van de makkelijkste ombouwen die je kunt doen en het is eigenlijk echt plug en play.
Heb het zelfs voor elkaar gekregen om een maat van me in Letland erbij te helpen via de mail door alleen foto’s heen en weer te mailen. En hij had nog nooit een auto omgebouwd en ook geen werkplaats of takel, gewoon op straat gedaan.gaat er ook niet om dat het niet lukt ben automonteur en schade hersteller dus sleutelen en lassen lukt wel:P
maar ik heb hem met kapotte distributie gekocht en heb zoiets wat is wijsheid orgineel terug leggen of maken of meteen ander blok
auto word denk ik na de winter toch weer verkocht
dus wil ik er niet al te veel werk in steken:D
want dat krijg je toch nooit meer terug
:vertag -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.