Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Compressie verhogen of niet??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 november 2009 om 10:11 #17213663
Heb dus een redelijk serieus aangepaste C20XE
-kms
-kop bewerkt (in en uitlaatkanalen enkel)
-Wossner zuiger
-H-beam drijfstangen
-Krukas uitgebalanceerd
-TB’s
-enz…Ook heb ik er lachgas opzitten. Tot nu toe een een kit van 96pk schot (testbank gemeten). want volgens de berekeningen zou het 116 moeten zijn.
Maar deze word vervangen door inspuiting van 150pk shot in samenwerking met een computer om het gelijdelijk aan in te spuitenIk ben nu van plan om een andere set nokkenassen te steken van306° met mech stoters, dubbele klepveren , enz…
Maar heb nu een koppakking steken van 1,7mm steken van Commetic om mijn compressie iets te laten zakken.
Ik wil dus ook gaan werken met racebenzine.
Nu is men vraag: zou ik de Compressie terug verhogen om men vermogen zonder lachgas iets te verhogen. Maar Ga ik het daar niet mee redden omdat alles gaat kapot vliegen?
Ik weet dat het altijd een risico zal blijven maar mijne corsa dient toch nogmaar enkel voor te racen
greetz
3 november 2009 om 11:50 #17543776is aquamist niet een optie voorje als je nos shot wil verhogen ?? want uiteindelijk blijft het volgens mij een compressie / temperatuur / detonatie verhaal
3 november 2009 om 18:22 #17543777origineel gepost door modfreak
is aquamist niet een optie voorje als je nos shot wil verhogen ?? want uiteindelijk blijft het volgens mij een compressie / temperatuur / detonatie verhaaldat is idd ook nog een optie. maar zit met open kelken en vind geen kit die met 4 verstuivers werkt (elke TB’1ne)
en daarom dat ik dan met racebenzine wil werken
greetz
6 november 2009 om 11:52 #17543778Ik reed met mijn C20XE met LET zuigers en Z20LET pakking met een een 2 stage systeem dat in totaal 175 PK gaf volgens NX. Dit was met normale benzine en ging er echt goed vandoor.
Dit alles zonder controler voor het geleidelijk inspuiten maar in 1 keer vanaf 4500 toeren alles de motor in.
Door een verkeerd ontstekingstijdstip van 4 graden teveel verlating en niet gecoate/gesmeede LET zuigers waren die LET zuigers die het probleem gaven.
Zuigers waren aan het smelten, geen detonatie..Staar je niet te blind op het verhogen van de compressie. Je ontstekingstijdstip heeft een veel grotere invloed.
Persoonlijk rij ik liever met een lagere compressie, gecoate zuigers en compenseer dat met meer lachgas.9 november 2009 om 20:42 #17543779origineel gepost door max
Ik reed met mijn C20XE met LET zuigers en Z20LET pakking met een een 2 stage systeem dat in totaal 175 PK gaf volgens NX. Dit was met normale benzine en ging er echt goed vandoor.
Dit alles zonder controler voor het geleidelijk inspuiten maar in 1 keer vanaf 4500 toeren alles de motor in.
Door een verkeerd ontstekingstijdstip van 4 graden teveel verlating en niet gecoate/gesmeede LET zuigers waren die LET zuigers die het probleem gaven.
Zuigers waren aan het smelten, geen detonatie..Staar je niet te blind op het verhogen van de compressie. Je ontstekingstijdstip heeft een veel grotere invloed.
Persoonlijk rij ik liever met een lagere compressie, gecoate zuigers en compenseer dat met meer lachgas.zijn wossner hoge drukzuigers dan niet gecoat?
Dus met wat ik van plan ben moet ik nog lang niet teveel vrezen.
die controler wil ik gebruiken voor men versnellingsbak en aandrijfassen wat te sparen. Ik zet er nu al 355NM koppel op
En heb me hier is laten wijsmaken dat die magoed 220nm koppel aankunnen die F16:hmmz:o:D
greetz
9 november 2009 om 20:57 #17543780wat max zegt zou ik ook eerder de compressie verlagen..
We weten allemaal wat lachgas kan doen..Dus better safe then sorry..
Ik zou de compressie verlagen en iets meer lachgas erin gooien..Problem solved :) king:
9 november 2009 om 21:26 #17543781origineel gepost door max
Ik reed met mijn C20XE met LET zuigers en Z20LET pakking met een een 2 stage systeem dat in totaal 175 PK gaf volgens NX. Dit was met normale benzine en ging er echt goed vandoor.
Dit alles zonder controler voor het geleidelijk inspuiten maar in 1 keer vanaf 4500 toeren alles de motor in.
Door een verkeerd ontstekingstijdstip van 4 graden teveel verlating en niet gecoate/gesmeede LET zuigers waren die LET zuigers die het probleem gaven.
Zuigers waren aan het smelten, geen detonatie..Staar je niet te blind op het verhogen van de compressie. Je ontstekingstijdstip heeft een veel grotere invloed.
Persoonlijk rij ik liever met een lagere compressie, gecoate zuigers en compenseer dat met meer lachgas.Had bij jou motor bijvoorbeeld zuigerbodemkoeling kunnen helpen ?
Sorry voor het andere onderwerp in dit topic.
9 november 2009 om 22:36 #1754378210 november 2009 om 06:10 #17543783Originally posted by CORSA2L16VALVE
@freek Blok stak net terug elkaar toen ik dat vond vandie zuigerbodemkoeling
@corsaboy Dan bestel ik me terug de 1,7mm Commetic koppakking en dan zit ik terug met dezelfde compressie als voordiengreetz
die koppaking heb ik ook..
:vertagMooi spul hé
waar haal jij ze weg als ik vragen mag?14 november 2009 om 10:53 #1754378414 november 2009 om 13:18 #17543785origineel gepost door corsaboy
Originally posted by CORSA2L16VALVE
@freek Blok stak net terug elkaar toen ik dat vond vandie zuigerbodemkoeling
@corsaboy Dan bestel ik me terug de 1,7mm Commetic koppakking en dan zit ik terug met dezelfde compressie als voordiengreetz
die koppaking heb ik ook..
:vertagMooi spul hé
waar haal jij ze weg als ik vragen mag?Eerst bij flatlander besteld. Maar na3 weken nog geen pakking. Na ne tel. gedaan te hebben beweerde zij dat ik nog niet betaald had.
Blok moest klaar voor King of Europe. Dus bij 1ne van in Engeland besteld via Ebay die mij het direct opstuurde als ik een kopie van overschrijving kon Emailengevolg 2 dagen later die van Engeland binnen en de dag erna kwam die van flatlander binnen
ma de 2 pakkingen zijn al op omdat ik me vorig jaar had misschakeld en de blok weer open moest
greetz
28 januari 2010 om 00:17 #17543786origineel gepost door CORSA2L16VALVE
origineel gepost door max
Ik reed met mijn C20XE met LET zuigers en Z20LET pakking met een een 2 stage systeem dat in totaal 175 PK gaf volgens NX. Dit was met normale benzine en ging er echt goed vandoor.
Dit alles zonder controler voor het geleidelijk inspuiten maar in 1 keer vanaf 4500 toeren alles de motor in.
Door een verkeerd ontstekingstijdstip van 4 graden teveel verlating en niet gecoate/gesmeede LET zuigers waren die LET zuigers die het probleem gaven.
Zuigers waren aan het smelten, geen detonatie..Staar je niet te blind op het verhogen van de compressie. Je ontstekingstijdstip heeft een veel grotere invloed.
Persoonlijk rij ik liever met een lagere compressie, gecoate zuigers en compenseer dat met meer lachgas.zijn wossner hoge drukzuigers dan niet gecoat?
Dus met wat ik van plan ben moet ik nog lang niet teveel vrezen.
die controler wil ik gebruiken voor men versnellingsbak en aandrijfassen wat te sparen. Ik zet er nu al 355NM koppel op
En heb me hier is laten wijsmaken dat die magoed 220nm koppel aankunnen die F16:hmmz:o:D
greetz
jep is waar van bak, turbo tje met om en bij de 300 pk luste een bakje elke 300 of beetje meer kilometers
28 januari 2010 om 15:30 #17543787ligt ook aan de koppelcurve… als de turbo inslaat klapt je koppel met een rotklap omhoog, dat vind de bak niet lekker. bij een ongeblazen motor zal de koppelcurve veel geleidelijker zijn, en dat vind de bak dan weer wat fijner.
maargoed, lachgas in 1 keer erin flikkeren vind ie vast ook niet al te lekker.5 februari 2010 om 16:58 #17543788Om hem geleidelijk in te laten komen kan je een lachgascomputer gebruiken.
5 februari 2010 om 17:57 #17543789Originally posted by Corsa16V
Om hem geleidelijk in te laten komen kan je een lachgascomputer gebruiken.of vrij programmeerbaar daar mee kun je hem ook gewoon afstellen king:
7 februari 2010 om 00:45 #17543790Hi Allemaal
Het is verreweg beter om de NOS te verhogen, ik weer niet of je een natte of een droge kit hebt, maar als je een natte hebt kan je het best de NOS verhogen.
Race benziene heb je alleen nodig als je pre-detonation krijgt, als je een standaard copressie aanhoud kan het zijn dat je geen race benziene nodig hebt.
Als je toch pre-detonation hebt kan je ook een water injectie gebruiken om dit tegen te gaan.Ik heb een Z20LET gezien met 700pk op de dyno de motor kan wel wat hebben, maar je zal wat vaker je lagertjes moeten vervangen :)
TIP
Vergeet niet wanneer je de compressie veranderd door de kop te verlagen of de pakking te verdikken dat je kleptiming ook verloopt, hiervoor heb je verstelbare nokkenas tandwielen nodig.CS
7 februari 2010 om 08:56 #17543791origineel gepost door CLOG
Hi AllemaalHet is verreweg beter om de NOS te verhogen, ik weer niet of je een natte of een droge kit hebt, maar als je een natte hebt kan je het best de NOS verhogen.
Race benziene heb je alleen nodig als je pre-detonation krijgt, als je een standaard copressie aanhoud kan het zijn dat je geen race benziene nodig hebt.
Als je toch pre-detonation hebt kan je ook een water injectie gebruiken om dit tegen te gaan.Ik heb een Z20LET gezien met 700pk op de dyno de motor kan wel wat hebben, maar je zal wat vaker je lagertjes moeten vervangen :)
TIP
Vergeet niet wanneer je de compressie veranderd door de kop te verlagen of de pakking te verdikken dat je kleptiming ook verloopt, hiervoor heb je verstelbare nokkenas tandwielen nodig.CS
beter nog. Direct port kit. Dus elke cilinder krijgt evenveel. Heb zelfs alle leidingen perfect even lang gemaakt:P
Als de corsa terug inorde staat en men vrachtwagen klaar is. Is men budget voor dit jaar er toch redelijk door. Moet het een betje geleidelijk aan doen. Wou nog een set dragslicks kopen maar die kans is ook klein geworden.
Max krijgt op een standaart blok 150pk shot gezet. dus denk niet dat het echter een probleem gaat zijn om ook op dat totaal shot te draaien aangezien men blok een pak sterker is dan orgineel
dat van die compressievraag was gewoon dat ik de koppakking dunner kon bestellen dat ik dan weer meer vermogen heb zonder NOS
Maar eigenlijk heeft het geen zin om dit te doen omdat ik er enkel nog mee race
En nu nog is een poging gaan doen om tegen volgend jaar een sequentiele versnellingsbak bij1 te sparen
greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.