Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Robbert's GSI : Lexmaul Powert
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2009 om 16:55 #17213643
Hey Hey,
om jullie ook een idee te geven wie ik ben bij deze mijn project topic.ik ben begonnen bij agc
Ik ben Robbert inmiddels 20 jaar en loop al een tijdje rond in de auto/bedrijgswagen sector
Vlak voordat ik mijn rijbewijs had was ik dus al opzoek naar een leuk autotje toen mijn collega vertelde dat zijn maatje ze GSI verkocht. Na wat vragen en bellen uiteindelijk toch meer eens gaan kijken bij de wagen.Op het eerste gezicht was het een nette wagen voor de prijs,hij moest 1000 euro opbrengen,na een proefrit werd al gauw duidelijk dat de remmen,banden etc rondom vernieuwd moest worden want hij vloog alle kanten op..
het ging hier om een opel astra gsi uit 1994 met 2 ton op de teller.
Onder de motorkap lag een hele felle c18xe die echt rap was vergeleken met andere 1.8jes van opel.
Mijn eerste Astra Gsi
Opel astra GSI
1.8 16v c18xe
elec. verstelbare koplampen
elec. ramen
elec. spiegels
verwarmde spiegels
schuif/kanteldak
abs
airbags
17 inch pcw velgen.
Noem het maar op. een behoorlijk complete auto voor 1000 euro dus.Er moest dus van alles aan vernieuwd worden voordat ik er mee ging rijden,zo gezegd zo gedaan nieuwe remmerij rondom besteld nieuwe banden gelijk ff distributie riem etc vervangen remmerij rondom rood gespoten..Kortom helemaal klaar gemaakt om er mee te gaan rijden..
na een paar maanden knalde het druklager der uit. De complete drukgroep vernieuwd en weer gaan ,
Na een tijdje er mee gereden te hebben,heb ik mijn tankklepje laten airbrushen
Helaas is deze gsi aan zijn einde gekomen op een verkeersbord, Ik ben namelijk uit de bocht gevlogen met de wagen en hij was totallos.
idd een combinatie van beginnend bestuurder en te veel vermogen:vertagNa een heel drama om met een sleepwagen in contact te komen heb ik uiteindelijk de politie maar gebelt, achteraf het stomste wat ik had kunnen doen in deze situatie. Want na een klein jaar later kreeg ik een brief dat ik in de rechtbank moest verschijnen voor het overtreden van artikel 5 roekeloos rijgedrag bla bla, Een boete opgelegd gekregen van 400 euro en een punt wij op mijn rijbewijs. De auto op mijn werk laten afzetten en de volgende dag vrij genomen om de schade op te nemen. Al met al was het nog goed te reparen en had ik nieuwe onderdelen besteld.
Motorkap
Subframe
Bumper
Koplampen
Bumperbalk
Slotbalk
Radiateur
Stuurbekrachtiging leidingenHieronder de foto’s van de schade.
Natuurlijk was ik erg teleurgesteld dat me auto kapot was en dat het weer een hoop geld ging kosten,maar het was helaas nog niet genoeg. De dag dat alle spullen binnenkwamen had ik een brug geregeld voor de volgende dag zodat ik lekker kon sleutelen. Helaas kreeg ik opnieuw een ongeluk op de terug weg van mijn werk met de scooter waardoor ik een erg lange periode uitgeschakeld was. De keuze was daarom ook snel gemaakt.
Auto verkocht met alle onderdelen erbij,scooter ook verpatst. De auto is toen naar Danny (opelforum) gegaan. Na lange tijd in het ziekenhuis doorgebracht te hebben en thuis in bed met het vooruitzicht op lopen en dus autorijden,ging ik maar weer eens op zoek naar een nieuwe GSI.. En hier op het forum stond een zeer net exemplaar.
31 oktober 2009 om 16:57 #17543498Het ging hier om de astra van http://www.astra-gsi.nl de astra van Berg! Een erg net uitziende orginele nederlandse GSI
Ik liep nog op krukken toen ik een kijkje kwam nemen bij de astra,nog voordat ik ed gesproken had was hij eigenlijk al verkocht,nog even een babbeltje gemaakt over de prijs(lees met of zonder audio) en afspraak gemaakt voor de overschrijving!.OPEL ASTRA GSI C1.8XE E2
Voertuig
Kenteken
Voertuigsoort personenauto
Merk OPEL
Handelsbenaming ASTRA GSI C1.8XE E2
Brandstof BenzineVervaldatum APK 04-12-2009
Overzicht
Datum aanvang tenaamstelling 08-03-2008BPM € 4893
Motorrijtuigenbelasting Opvragen Motorrijtuigenbelasting
WAM verzekerd geregistreerd JaDatum eerste toelating 08-04-1994
Datum aanvang laatste tenaamstelling 08-03-2008
Datum eerste afgifte Nederland 08-04-1994.Helaas op de terug sloeg de pech weer toe.. de dynamo ging stuk! meteen maar de sleepwagen gebelt.
kwam gelijk achter de nadelen van een rieger. laag en geen sleepoog gat!
Contact er over gehad met ed en de koste netjes opgelost(Nogmaals bedankt hiervoor!)
Danny opgebeld want daar stond mijn oude astra..Bij hem mijn oude dynamo terug gekocht,
die hij vervolgens nog in de stroomende regen voor mij gemonteerd heeft omdat ik op krukken liep(Benk ik je nog steeds erg dankbaar voor want ik rij er nog steeds mee!)Het begin van het Project
Na een tijdje rond gereden te hebben met de standaard koplampen had ik toch maar weer eens de angeleyes uit de kast geplukt die wonder boven wonder het ongeval van mij vorige gsi overleefd hadden.Na een avondje hobbyen en klooten zaten ze erg toch weer erg netjes en strak in al moet ik het zelf zeggen!.
Ook zat er nog een vreemde storing in de wagen. De auto stotterde en hield in,sloeg af en toe zelfs compleet stil
Een bekend probleem met een simpele oplossing. Stappen motor reinigen of een vaccuum lek. helaas was bijde niet het geval.Na een lange tijd storing zoeken en kwam ik erachter dat aan de radio lag. Een paar dagen zonder radio gaan rijden en ik had nergens last meer van. Uiteindelijk heeft Ed me de hand boven het hooft gehouden en zijn oude radio met hoedenplank incl speakers gedoneerd (die er overigins nog steeds in zitten en erg tevreden over ben!)
Heb ook nog ergens een leuke woofer overgehouden met versterker. Aangezien mijn pookhoes en knop ook helemaal versleten waren heb ik een corsa-c pookhoes en knop gemonteerd(inmiddels weer veranderd)31 oktober 2009 om 16:57 #17543499De eerste schade
Eigenlijk zou ik weer langs ed gaan om een lederen intrieur op te halen maar dat moest helaas even wachten want ik was het slachtoffer van vandalisme geworden,een diepe kras aan de bijrijdersportier..En een dikke scheur in mijn ruit geslagen!
Flink balen natuurlijk en opzoek naar een spuiter! uit eindelijk een goede gevonden en mijn deur laten spuiten.
Meteen de achterwisser ook maar even opnieuw zwart gespoten want die zag er ook niet meer uit!.Het raam
Before
en vlak erna
Op een mooie zaterdag maar eens even de Gsi op de brug gehangen en hem een uitgebreid beurtje gegeven,
alle filters en vloeistoffen ververst. Een afneembare katvervanger gemonteerd. De remklauwen en achtertrommels opgeschuurd en deze voorzien van een rood kleurtje.Leer in de Astra
Omdat het lederen intrieur nog steeds op mij stond te wachten bij ed,ben ik dat maar eens gaan ophalen en begonnen met de inbouw! De voorstoelen waren geen probleem die heb ik er ook meteen dezelfde dag nog ingezet.
De achterbank was daarin tegen iets meer werk dan gedacht. want de rugleuning sluit totaal niet aan op de zitten!
dit probleem is inmiddels nog steeds niet opgelost dus als iemand een juiste oplossing heeft PM me die dan!
ik had destijds de scharnierpunten van de zitting naar voren geplaats maar dat werkt ook niet omdat dat op den duur te zwak wordt en gaat rammelen.Ook passen de afdek kapjes niet meer fatsoenlijk van de scharnierpunten.de voorstoelen
een gedeelte van de achterbank
let op de afdekplaatjes van de scharnierpunten
31 oktober 2009 om 16:58 #17543500Jeblijft maar bezig..
Omdat ik toch bezig wou blijven bedacht ik een leuke manier om mijn deurpanelen te bekleden met skai!
Ik wou namelijk een opel logo in de deur hebben die zichtbaarbaar was als de deur open staat.
Ook op essen maar een spageti spruitstuk gekocht voor de motor! en inmiddels ook een nieuwe apk er op gezet en weer een onderhoudsbeurtje.zoals de meeste monteurs hier wel weten,Er zit altijd wel wat tegen als je aan je eigen auto moet sleutelen.
pakking niet op vooraad dit breekt af dat draait mee bla bla blaEn met de montage van het spruitstuk was het ook het geval
2 tabeindjes waren al afgebroken je raad het al
links boven en links onder vanaf de voorkant gezien(distributie zeide) wat ik al wist maar omdat het spruitstuk krom stond lekte hij daar niet op..
T hele spul gedemonteerd en schoongemaakt.Het eerste afgebroken tapeind kwam er zonder moeite uit.
De 2e natuurlijk niet ,uitgeboord zon dingentje er in geslagen om hem los te draaien
Maar met een klein beetje kracht brak deze meteen af. Afijn na weer een uur geboord te hebben ben ik maar eens
schroefdraad gaan tappen. Of het nog niet genoeg was brak de tap ook af..(deed het absoluut met beleid)
Nu heb ik dus echt een promleem.Want een tap is namelijk echt heel erg hard!
Diversen boortjes geprobeerd van gamma tot kobalt van 30 eurie per stuk maar ik kwam er maar niet door!
heb de zooi echt heel erg warm gemaakt en erg veel kruip olie gespoten maar niks helpt…
Uiteindelijk het spruitstuk er gewoon met 9moeren opgezet en hij was gelukkig gewoon gasdicht!Het deurpaneel.
duidelijk
Orginele hulptool om recht te kunnen boren!
links onder zie je de boosdoender
Eindresultaat
31 oktober 2009 om 16:59 #17543501Motorswap c18xe->c20xe
Ik kwam via het forum een leuke c20xe tegen. Nick gsi die nu met zijn turbo project bezig is wilde namelijk van zijn 2.0 af.
Leuk om heb bij mij er in te hangen omdat mijn versnellingbak van mijn c20xe het zo juist begeven had!. Mocht het blok compleet meenemen met echt alles er op en der aan tot de kat!.Meteen een zooitje onderdelen besteld voor de c20xe.
Waterpomp dustributie,complete drukgroep wat nieuwe pakkingen en lagers etcMattzwart kwam helpen met de uitbouw van de 1.8 en vroeg dat ie voor me deur stond!.
we zijn begonnen met de radiateur weghalen,spruitstuk de rest van de kabelboom(ik had de dag ervoor namelijk de kvs olie en kabelboom ecu,luchtinlaat tot gasklep en de accu weg gehaald) en daarna de rest ..in de pauze heerlijk genoten van de turkse pizza’s die mattje had meegebracht
Werd ook erg gewaardeerd door mijn collega’s.Nogmaals bedankt he:D Na de pauze was het zover..De takkel er aan en zakken met dat ding. Helaas weinig foto’s me camara was op en me mobiel is kut kwaliteit.
Matt heeft nog wel een paar foto’s gemaakt. hieronder wat foto’s S’middags kwam moeders nog een pakketbrengen met spullen die nick nog vergeten was! Super niet alles zat erbij maar super dat het zo snel geregeld word!
Na een enorme schrik reactie van mij en mat bij het zien van de kabelboom!
het doorvoer rubber is gescheurd.. hier en daar wat losse draadjes en het binnengedeelte van de boom was volledig bloot..
Achteraf bleek het eigenlijk allemaal reetesimpel want het was gewoon een astra kabelboom waar vectrastekkers op gemaakt waren!.vandaar dat de stekkers niet klopte en de losse draden..
spulletje netjes opnieuw ingetaped en astra stekkers op gemaakt en opgelost!.Zo de week erop netjes de 2 liter er in getakeld met een verse distributieriem waterpomp en multieriem erop
ook zit er meteen compleet nieuwe drukgroep in en een hoop nieuwe pakkingen!. nadat alle sensoren aangesloten waren en alle koel en luchtslangen op hun goede plek zaten was het nog even de uitlaat aanpassen en gaan!
……….. :pet:
Na 15 jarig huwlijk gescheiden door de dood van de versnellingsbak..
Het is dat me bed er niet in past….
de 1800 druipt af..
zo staat ie er nu bij.. alleen dan buiten met de kap er op :DNa t bijkomen van de schrik begonnen met het buitenste gedeelde van de boom opnieuw te tapen..
ook meteen de draad van de octaan stekker opnieuw gesoldeerd hij was gewoon door de midden :?
helaas miste ik het afdekapje van de injector rails..De 2 liter er in takelen
en hij hangt
31 oktober 2009 om 17:10 #17543502Plasma Tellers Inbouwen
witte naalden is dus niks31 oktober 2009 om 17:11 #17543503Groep A uitlaatsysteem gemonteerd! moet alleen nog een spruistuk hebben
zo nu even wat foto’s
hij hangt maargoed fred heeft niet gelogen hij klinkt heel erg diep… me woofer ken der uit want op bepaalde toeren talle staat er gwn een woofer in je oor te janken zo zwaar klinkt ie :shutup: :worship: en tja meer koppel? :opel: :twisted:31 oktober 2009 om 17:13 #17543504Zo inmiddels al weer aardig wat spullen bijgekomen
Vectra v6 remmerij + 308mm opc schijven
en stalen leidingen van goodrich
een complete lexmaul thnx 2 oena!:D
alle spullen die nu binnen zijn
linker schijf en klauw
rechter klauw en schijf
en t gaskleppenhuis
slangen en rubbers31 oktober 2009 om 17:25 #17543505mooie astra en mooi geschreven:wors
31 oktober 2009 om 17:38 #17543506waar was de draad van de octaan stekker bij jou kapot ?
mijn c20ne loopt namelijk niet erg lekker na inbouw en miss. dat ik ook dat probleem heb ?
mvg. arno
en mooie assie :wub :thumbup
31 oktober 2009 om 17:44 #17543507draad van de octaan stekker? dies nog nooit kapot gwst
de draad van de temp sensor was kapot en die was kort na de stekker kapotking:Thnx ben idd erg blij met de gsi:wub
31 oktober 2009 om 18:19 #17543508origineel gepost door c18xe
draad van de octaan stekker? dies nog nooit kapot gwst
de draad van de temp sensor was kapot en die was kort na de stekker kapotking:Thnx ben idd erg blij met de gsi:wub
dit heb je getypt hierboven vandaar
” Na t bijkomen van de schrik begonnen met het buitenste gedeelde van de boom opnieuw te tapen..
ook meteen de draad van de octaan stekker opnieuw gesoldeerd hij was gewoon door de midden :? “31 oktober 2009 om 18:24 #17543509owww dat was toen de kabelboom los lag! ja klopt die was ergens midden in de boom door de midden!..
die kabelboom was een drama allemaal bende in die boom tegengekomen :puke31 oktober 2009 om 23:02 #17543510leuk verhaal omtelezen.
nette astra wat je nu hebt:thumbup1 november 2009 om 08:38 #17543511moooie lexmaul das mijn oude volgens mij:jerry:jerry:jerry
veel succes ermee.
en is een mooie astra:thumbup
groeten nick
1 november 2009 om 20:06 #17543512lekker bezig met je astra gsi
1 november 2009 om 22:40 #17543513Bedankt allemaal!
@nl-tuning..
ik heb hem van oenatje overgenomen2 november 2009 om 13:21 #17543514C18XE Lekker bezig.. en dat lexmaul spul zal je motorruimte goed doen!
Mag ik vragen waar je vandaan komt? auto komt me bekent voor!:hmmz
2 november 2009 om 13:38 #17543515Heb je tellernaalden van een calibra turboteller gehaalt of gewoon gekleurd met iets?:hmmz
10 november 2009 om 21:59 #17543516@ peerke. ik kom uit regio rotterdam. Deze astra is de wagen van http://www.astra-gsi.nl(site is inmiddels ofline) vorige eigenaar is ed vd berg rijd nu in de oranje gerestaureerde kadett
@ speedy007 ik heb de wijzers aan de onderzeide overgespoten met een enkele laag rode verf!(wel 1st de orginele witte laag der af krabben)10 november 2009 om 21:59 #17543517Nou De lexmaul zit er op :worship: gaaf geluid zeg :shutup:
Wat een gekloot. lexmaul is ontworpen voor een m2.5 niet voor een m2.8
waarom dan niet?
dynamo en steun zitten in de weg.
ik had bij de lexmaul een gasklephuis gekregen van een m2.5 zonder traction.(Niks verkeerds bedoeld tegenover oena want dit wist jij waarschijnlijk ook niet van te voren. dalijk meer.before
en dan nu het het gasklephuis…. :twisted:
Zoek de verschillen. Let ook op de 2 vacuum pijpjes :wink:M2.8
M2.5
Oftewel verschillend.. past niet.. De 2 vacuumpijpes van me eigen 2.8 gaskleppenhuis zitten namelijk in het etc gedeelte wat je niet kunt gebruiken op een lexmaul… dus 2 opties..
1. Op zoek naar een 2.8 gasklephuis zonder tc
2. Van 2gasklephuizen 1 bruikbare maken.Optie 2 dan maar.
Vaccuum pijpjes verwijderen.. warmstoken is lastig zonder brander. Gasfornuis biet uitkomst.
m2.5 gasklephuis
dan heb je er ze zo uit..m2.8 gasklep
ff de hilti dr bij gepakt en aan de slag gegaan :P
Het resultaat
Pijpjes er nog ff ingeslagen en t halve maantje overgezet en klaar…
Dan t volgende de dynamosteun.. daar loopt t gasklephuis op vast bij monteren
Before..
Linksboven naast t inlaatspruitstuk
.
Slijptol doet wonderen i.c.m slijpsteen en een beugijzerVolgende x meer. moet nog wat slangklemmentjes monteren en ff langere vaccuum slangen halen.
11 november 2009 om 09:08 #17543518Erg leuk bezig !!
Halve maantje had je er ook af kunnen laten hoor, dan pakt hij net even eerder op.
Die vacuumslangaansluitingen op je gasklep had je ook weg kunnen laten en op je Lexmaul bij de aansluiting op je rembekrachtiger kunnen aansluiten met een paar t stukjes.
Maar zo werkt alles ok :thumbup
11 november 2009 om 09:28 #17543519nou sprak ik laatst iemand die crosst met een c20xe.
Wel wat dingen aan gedaan, maar hij had et halve maantje eruit gehaald, en als ie dan inene een dot gas gas dan ”bhwooop”
ding teruggeplaatst en toen ging ie als een speer…
Ik haal ze er zelf ook altijd uit, maar heb daar geen last van
11 november 2009 om 18:08 #17543520ja maar ik wou t graag aansluiten zo als het hoort en niet gaan kutten met t-stukjes of iets..
dat halve maantje verhaal van jullie is ook maar apart of jullie hebben t over iets anders … wat ik bedoel is dat ding wat op je gashendel zit waar ik in de toekomst een 2 gaskabel overheen laat lopen voor de cruizecontrol:P:P
11 november 2009 om 19:37 #17543521het half maantje waar zij het over hebben zit binnen op je gasklep het stukje wat met twee kruis schroeven is vast gezet zie op de foto boven het gasvuur foto je heb zelfs je vinger op 1 van de schroefjes
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.