Forumindex › Forums › Modellen › Astra › auto schud
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 oktober 2009 om 16:17 #17213641
Hoi
Ik ben net eigenaar van een opel astra 1.6 caravan uit 1998.
Nu heb ik gemerkt dat de auto schud rond de 2500 toeren en dan vooral in z’n 4 of 5. Hij houd ook wat in als ik wil optrekken. Gelukkig heb ik nog garantie maar ben ik ook wel benieuwd waardoor het schudden komt.
Iemand bekend hiermee?31 oktober 2009 om 16:44 #17543480dikke kans dat het je egr klep is, even schoonmaken lost het weer op voor een tijdje.
1 november 2009 om 09:39 #17543481Kan ook nog aan de bougies e.d. liggen. Als hij (zo nu en dan) op 3 cilinders loopt komt dat ook overeen met inhouden / schudden.
1 november 2009 om 12:04 #17543482dat inhouden zal waarschijnlijk iets van bougie’s of brnadstoffilter zijn.
dat schudden, moet je even kijken bij welke snelheid.
je hebt een grote kans dat je velgen krom zijn of uitgebalanceerd moeten worden2 november 2009 om 08:53 #17543483EGR klep is toch bij een diesel? Ik heb een benzine motor.
Ik dacht zelf idd ook aan bougies of de verdeelkap maar ook bij droog weer shud de auto. Wel loopt hij na het opstarten (althans zo hoort het voor een leek als ik) niet op alle cilinders. Zelf was ik even bang voor de koppeling of ????Helaas ben ik maar al te bekend met 2e hands auto’s met problemen, ik hoop nu eindelijk eens een beetje goede te hebben gekocht…2 november 2009 om 09:54 #17543484egr heb je ook bij een benzine motor.
2 november 2009 om 16:38 #17543485Problemen met bougies / kabels / verdeler / bobine heb je ook met een droge auto.
Als contactpunten versleten zijn, of je kabels niet goed zijn, dan heb je het ook in droge toestand.EGR is ergens in de jaren 90 volgens mij verplicht geworden op alle motoren, benzine en diesel… volgens mij iets europees
3 november 2009 om 21:03 #17543486origineel gepost door xladage
Problemen met bougies / kabels / verdeler / bobine heb je ook met een droge auto.
Als contactpunten versleten zijn, of je kabels niet goed zijn, dan heb je het ook in droge toestand.EGR is ergens in de jaren 90 volgens mij verplicht geworden op alle motoren, benzine en diesel… volgens mij iets europees
Voor zover ik weet is de EGR niet verplicht geworden, maar bijna een must voor fabrikanten, omdat ze hierdoor hun product (de auto) in een lagere CO2-uitstootklasse kunnen laten plaatsen. Lijkt me voordeliger (minder belasting… noem maar op)
maarrr… pin me er niet op vast!
8 november 2009 om 17:57 #17543487Auto is weer terug van de garage. Na enig zoeken heeft men de thermostaat vervangen. Het lijkt minder maar nog steeds houd de auto wat in en schud hij ligt vooral als ik het gas loslaat tussen de 2500 en 3000 toeren.
Ik ga dus weer terug met de auto:(Ander propbleem is dat de knop van de blower nauwlijks reageerd.
Dit is een probleem waarvoor ik een schema nodig hebt (valt niet onder de garantie helaas) Waar kan ik die vinden?8 november 2009 om 18:06 #17543488Hoe bedoel je dat je blower nauwelijks reageert?
Werkt de schakelaar op een aantal standen niet?Het probleem kan worden veroorzaakt door de schakelaar of de weerstanden.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.