c20ne loopt niet meer raar

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) c20ne loopt niet meer raar

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213638
    rabbitopc
      Lid sinds:
      31 July 2008

      ik heb mijn c20ne gereviseerd en in mijn kadett 1.6 gebouwd

      maar nu wil hij niet lekker lopen

      nu zag ik al dat ik de (gele) stekker miste waar 91 en 95 op staat ?

      als hij op 91 staat loopt hij redelijk stationair maar wil niet echt in toeren zonder te ploffen en backfiren. rookt dan niet

      als hij op 95 staat loopt hij niet stationair maar wel goed in toeren maar pluimt zwarte rook

      ook blijft de motor lopen als ik de temp. sensor van de motor los trek ? heb de stekker al vervangen die was een beetje gaar. miss. dat de sensor kapot is ?

      maar ben benieuwd of iemand weet wat het nog meer kan zijn. bougies worden ook zwart. maardoen het alle 4

      injectoren doen het ook alle 4 iig als ik de stekker eraf haal (per cilinder ) valt de motor terug in toeren

      :hmmz :hmmz :hmmz :hmmz

      http://www.youtube.com/watch?v=cdsds_nLFRY

      #17543378
      robbyrood
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 February 2006

        lmm&lambda, benzinefilter vervangen, injectoren vuil.

        #17543379
        rabbitopc
          Lid sinds:
          31 July 2008

          lambda is goed die komt uit mijn 16v

          lmm ???

          brandtstoffilter moet ik nog vervangen maar de 1.6 heeft goed gelopen dus verwacht niet dat het daar aan ligt.

          maar het is raar dat hij wel goed op toeren loopt op octaan 95 maar dan wel rookt .

          en als ik de stekker van stationair regeling eraf trek loopt hij stationair ook hoger en dus beter.

          van de week ff de injectoren eruit halen en testen. :thumbup

          #17543380
          opelkadetje
          Deelnemer
            Lid sinds:
            6 December 2004

            lmm luchtmassa meter.. /luchtweger, die je open hebt liggen onder de kap.

            #17543381
            rabbitopc
              Lid sinds:
              31 July 2008

              origineel gepost door opelkadetje
              lmm luchtmassa meter.. /luchtweger, die je open hebt liggen onder de kap.

              ja dat kapje heb er zelf afgehaald.

              zal hem eens wisselen met een andere.

              maar krijg je deze kuren als de lmm niet goed is ?

              je kan ook dat tandwiel verdraaien zodat de veer iets strakker of losser gaat scheelt dat veel als je die 1 tandje verzet ?

              #17543382
              rabbitopc
                Lid sinds:
                31 July 2008

                vandaag ff de injectoren gecheked die doen het goed :thumbup

                daarna bougies nagekeken (roet zwart) en toen :wtf geen vonk.

                ik oude bougies getest wel vonken :hmmz

                bougies erin motor goed lopen ik blij king: todat hij na een halve minuut weer slechter begon te lopen.
                bougies er weer uit ,weer roet zwart :thumbdown en dus niet meer vonken.

                dus het ligt toch wel aan het mengsel dat de motor slechter gaat lopen doordat de bougies dan zwart worden en dan dus niet meer vonken :fy1

                #17543383
                rabbitopc
                  Lid sinds:
                  31 July 2008

                  alle bedrading doorgemeten van lmm,gasklep sensor,temp. sens.,octaan stekker naar ecu alles is iig niet onderbroken :hmmz

                  van de week eens een ander luchtmassa meter proberen

                  #17543384
                  opelkadetje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    6 December 2004

                    ik had het ook bij 20ne naar c20ne ombouw (C ascona 20ne, naar omega C20ne blok) en kabelboom werkte niet lekker daarop… had ook wat te maken met koolstofdioxidefilter zit tussen je inlaat en kop in, deze had ik niet aangesloten en wat slangen verkeerd vacuum.. na deze goed gedaan te hebben was het een stuk beter.

                    #17543385
                    Pascal_B
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      28 August 2009

                      En de watertemp. sensor zelf?:angel

                      #17543386
                      geert666
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 December 2004

                        nokkenas staat niet goed, of bougiekabels verkeerd, of onsteking verkeerd gemonteerd.

                        #17543387
                        Bart Hoedemaker
                          Lid sinds:
                          12 February 2007

                          Lijkt meer op een brandstofprobleem, hij krijgt veels te veel. Wat is die stekker los? Lijkt wel van de lambda sensor…

                          Alle slangetjes wel aangesloten, ook op de bd regelaar?

                          Het zijn alle kleine dingen die je dubbel moet nalopen.
                          Bougies neem ik aan dat je de juiste hittegraad erin hebt, en kabels/rotor/enz goed is..

                          #17543388
                          rabbitopc
                            Lid sinds:
                            31 July 2008

                            origineel gepost door geert666
                            nokkenas staat niet goed, of bougiekabels verkeerd, of onsteking verkeerd gemonteerd.

                            distributie staat op tijd en bougie kabels zitten goed en ontsteking kan niet verkeerd :thumbup

                            #17543389
                            rabbitopc
                              Lid sinds:
                              31 July 2008

                              origineel gepost door bbg_gendt
                              Lijkt meer op een brandstofprobleem, hij krijgt veels te veel. Wat is die stekker los? Lijkt wel van de lambda sensor…

                              Alle slangetjes wel aangesloten, ook op de bd regelaar?

                              Het zijn alle kleine dingen die je dubbel moet nalopen.
                              Bougies neem ik aan dat je de juiste hittegraad erin hebt, en kabels/rotor/enz goed is..

                              het is idd een brandstof probleem hij krijgt veel teveel daarom roet hij zo en daardoor worden de bougies te vies en loopt hij kut.

                              ontsteking is alles nieuw ik heb ook nieuwe c20let bougies dezelfde als van een 16v volgens mij ,( bosch super plus)

                              die stekker los is van de octaan stekker lambda zit aangesloten

                              ik zou vanavond een lmm oppikken maar helaas ben ik pas net afgewerkt :( dus dat wordt volgende week :cry

                              #17543390
                              Bart Hoedemaker
                                Lid sinds:
                                12 February 2007

                                Bougies gewoon bpr5 ngk, wat std is voor een c20ne.

                                je pomp en filter geloof ik niet zo dat het is, bd regelaar goed? alle slangetjes op je inlaat en van de bd regelaar aangsloten?

                                #17543391
                                rabbitopc
                                  Lid sinds:
                                  31 July 2008

                                  lmm meter vervangen :thumbdown :argue
                                  bd. regelaar gewisseld :thumbdown :argue

                                  wordt er gek van :fy1 heb totaal geen zin meer in die auto zo !

                                  koop nooit meer een blok wat ik niet heb horen lopen :fy1

                                  alle slangen enz. zitten goed aangesloten
                                  ga van de week nog ff een andere temp.sens. erin zetten en als het dat niet is is het misschien de computer zelf wel ?

                                  #17543392
                                  geert666
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    21 December 2004

                                    Zitten er wel de gode injectoren in??

                                    waar staat de auto??

                                    #17543393
                                    sebastiaankadettcabriogsi
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      27 November 2005

                                      daar dacht ik ook al aan.!

                                      #17543394
                                      rabbitopc
                                        Lid sinds:
                                        31 July 2008

                                        origineel gepost door geert666

                                        Zitten er wel de gode injectoren in??

                                        waar staat de auto??

                                        in eindhoven

                                        er zitten iig geen 16v injectoren .

                                        lijken me wel de orginele,want heb nog een setje inj. liggen van een c20ne met dezelfde ond. nummers dus moet goed zijn

                                        #17543395
                                        rabbitopc
                                          Lid sinds:
                                          31 July 2008

                                          net weer ff wat gedaan.

                                          de temp. sens gewisseld.

                                          heb brandstofleidingen eraf gehaald en nog een keer gecheked welke de toevoer en retour was. en ze zaten goed :thumbup

                                          de retour leiding was kurkdroog dus heb die los laten liggen en de motor laten draaien maar er komt dus niks retour :hmmz

                                          retour zeide is na de drukregelaar die vacuum aangestuurd zit. en vacuum doet het drukregelaar is gewisseld of ze moeten allebei kapot zijn ?

                                          ik heb alleen wel het koolstof filter niet meer in gebruik.
                                          slang van dat klepje/sens. is afgedopt alleen de slang die langs je chassisbalk naar achterloopt is open en niet afgedopt maar neem aan dat het daar niet aan kan liggen :hmmz

                                          heb ook een tigra voorzien van c20ne en toen had ik daar geen problemen mee :hmmz
                                          gr.arno

                                          #17543396
                                          rabbitopc
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2008

                                            :fy1 :argue :fy1 wordt er echt gek van ga er dadelijk nog webers opzetten. :fy1

                                            heb de brandstofdrukregelaar gangbaar gemaakt.

                                            met 2,5 a 3 bar perslucht op de aanvoerzijde laat hij een klein beetje druk door naar retour. als ik dan aan de vacuumkant zuig dan laat hij steeds meer door dus zou goed moeten zijn maar na montage blijft het probleem zich voordoen.

                                            ik wil een universele brandstofdruk regelaar erop gaan zetten met manomter zodat ik de retour evt. zelf kan regelen.

                                            en wil ff testen of de injectoren niet continu open blijven staan dat kan natuurlijk ook nog dat hij daarom verzuipt en te weinig brandstof over heeft om retour te doen. :hmmz

                                            de blauw rode draden van de injectoren hebben toch altijd + spanning en de injectoren worden neem ik aan met de bruine, gelerode draadjes aangestuurd ?

                                            #17543397
                                            geert666
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              21 December 2004

                                              als die loopt moet de benzine zo uit de retour komen anders is het niet goed

                                              #17543398
                                              sw16v
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                1 July 2004

                                                Idd daar zit de fout dan ook.

                                                gewoon andere regelaar er tussen zetten!

                                                of de rails oid is verstopt. want bij c20ne zit die regelaar later pas tussen de retourleiding toch?

                                                komt er wel brandstof uit de rails?

                                                #17543399
                                                Speedy007
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  15 September 2005

                                                  Denk ook dat er iets mis is met de injectoren waardoor die teveel brandstof in je cilinders spuit en je mengsel daarom verkeerd is waardoor die gaat zwart roken,ploffen,…

                                                  #17543400
                                                  rabbitopc
                                                    Lid sinds:
                                                    31 July 2008

                                                    origineel gepost door sw16v
                                                    Idd daar zit de fout dan ook.

                                                    gewoon andere regelaar er tussen zetten!

                                                    of de rails oid is verstopt. want bij c20ne zit die regelaar later pas tussen de retourleiding toch?

                                                    komt er wel brandstof uit de rails?

                                                    ja er komt wel brandstof aan 1 kant van de drukregelaar

                                                    en de retour leiding is verder helemaal open,dus moet de regelaar wel zijn.

                                                    ga ff een universele instelbare aanschaffen met meter dan monteer ik die wel en de orginele er tussenuit :thumbup

                                                    #17543401
                                                    geert666
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      21 December 2004

                                                      ik zou eerst de originele er tussen uit halen voordat je iets gaat kopen

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.