Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › blok tunen waar???
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2009 om 23:58 #17213596
ik wil over een tijdje me blok laten reviseren en bewerken. welk bedrijf behalve speed equipement is beetje goed in het opvoeren van opel blokken???
30 oktober 2009 om 02:17 #17542968Is 174 PK uit een C20XE weer niet genoeg???
Waarom heb je er niet gelijk een LET ingehangen dan?30 oktober 2009 om 07:09 #17542969ligt er een beetje aan hoeveel je wilt besteden.
biesheuvel.
kronenburg.
m-tech.
peters autosport.
eds.
er zijn er zoveel die dat doen, en wie de beste is kan ik niet zegggen.
misschien iemand anders hier nog ideeen.groeten.
30 oktober 2009 om 09:14 #17542970kijk eens op de site van postma motorsport, die tunen ook wel opel blokken volgens mij:thumbup
30 oktober 2009 om 11:34 #17542971Wat versta je onder tunen?
Wil je een complete revisie met upgrades?
of op een bestaande motor een paar nokkenassen en afstellen?
Mijn persoonlijke keuze zou zijn Vmax.
Als ik zie hoe hun eventuele problemen oplossen dat kun je bij andere wel vergeten.
Een paar kammeraden hebben daar ook de motoren laten doen.
en niets dan lof over het werk,ze zijn niet de vlugste dat wel.
Maar verwacht niet dat je bij kronenburg/zomer/postma erg serieus genomen word als je een paar duizend wil besteden;)
De kleine jongens halen ze vaak hun neus voor op.
Ook al ben je goed voor je geld.
succes30 oktober 2009 om 14:54 #17542972Ik weet niet waar je zit hoor maar als je bijv. regio den haag zit is het hele land doorkruisen wel lichtelijk overdreven.
Rica tuning in wateringen is ook een hele goed tent.
30 oktober 2009 om 15:53 #17542973origineel gepost door Mich
Is 174 PK uit een C20XE weer niet genoeg???
Waarom heb je er niet gelijk een LET ingehangen dan?de 174 pk worden me te weinig :angel en wou het blok toch laten reviseren kan ik er gelijk beetje extra pk uit halen. een LET in gooien zou ik wel gelijk klaar zijn maar heb van kees gehoord wat je allemaal moet aanpassen en wat je kwijt bent. dus laat maar even zitten :S wou kleppen laten bewerken, hoge kompressie zuigers, opboren na 2.1 en verder niet veel. veel niet teveel pk anders houd me cardan het niet meer ben ik bang
hoe is het verder mich ;)
30 oktober 2009 om 23:05 #17542974Je kan eens bij Biggelaar motors in Made informeren, http://www.biggelaarmotors.nl/ . Zoon van de baas doet veel met c20xe motoren. Ik heb er al vrij veel gehaald en een maatje van me ook. Heeft ook goeie prijzen vind ik zelf.
31 oktober 2009 om 02:17 #17542975Emming in Ter Apel hoor ik ook vele goeie dingen over,het merendeel is vw,maar de resultaten zijn:thumbup, de 8 kleppers,gaan met rond de 200 pk’s .naar huis en dat was 2 rooitjes werk,
ik had voor hun vliegwiel afdraaien ,en het complete blok laten uitbalanceren koste kwente 130 eurie31 oktober 2009 om 10:32 #17542976ok bedankt allemaal zal volgende week bij een paar informeren. heeft nog geen haast op moment. gaat pas om over een half jaar. bij speed equipement zou ik rond de 1700 euro kwijt zijn. 800 voor kop reviseren en bewerken, 700 euro voor wossner zuigers en 200 voor honen
31 oktober 2009 om 11:02 #17542977HURRICANE: heb ooit eens een blok gehad wat bij hun vandaan kwam, liep erg snel!!!
31 oktober 2009 om 17:37 #17542978OMR
Is ook een goede!
http://www.motorenrevisie.com/Daarnaast kan je je kop zeer goed door dbilas laten bewerken. http://www.dbilas.de
Heb trouwens nog een setje stalen drijfstangen met arp bouten te koop nieuw!
31 oktober 2009 om 21:07 #17542979origineel gepost door dr_antrax
ok bedankt allemaal zal volgende week bij een paar informeren. heeft nog geen haast op moment. gaat pas om over een half jaar. bij speed equipement zou ik rond de 1700 euro kwijt zijn. 800 voor kop reviseren en bewerken, 700 euro voor wossner zuigers en 200 voor honenEn de lagers dan?? Vergeet je die niet??
Zou zonde zijn om zoveel werk op je hals te halen en dan de lagers niet te vervangen.
Complete lagerset ben ook zo’n €400 – €500 kwijt,
En dan maar hopen dat je krukas niet gepolijst of geslepen moet worden..kortom…met €1700 ben je er nog lang niet.31 oktober 2009 om 23:16 #17542980Een dikke xe kost je rond de 4 rooitjes,en dat is op std motronic en inlaat:o
Tel even mee..
zuigers(geen wossners) 650
Nokkenassen 700
nokkenastandwielen 250
lagers/pakkingen 400
kopbewerken 1000-1500
Drijfstangen 600
Balanceren etc 400
boren honen(2.1 is niet slim,word 88mm en das te gevaarlijk) 350
oliepomp en aanzuigbuis 325
Afstellen 500
en zo zijn er nog 10 dingen die ik ben vergeten….
en de bovenstaande prijzen zijn schattingen,ze zijn denk ik duurder.
Alles bovenstaande is nodig om de boel betrouwbaar te houden,ik heb alles vergeleken en ik bleef rond de 4000 uitkomen!
Daarom is het bij mijn nooit wat geworden….14 december 2009 om 19:00 #17542981origineel gepost door corsa2.016v
Emming in Ter Apel hoor ik ook vele goeie dingen over,het merendeel is vw,maar de resultaten zijn:thumbup, de 8 kleppers,gaan met rond de 200 pk’s .naar huis en dat was 2 rooitjes werk,
ik had voor hun vliegwiel afdraaien ,en het complete blok laten uitbalanceren koste kwente 130 eurieOver de Xe hoef je hem ook niks te vertellen, hij heeft
veel klaar gemaakt voor de Rally. Goed adres je moet m
alleen even weten te zitten.18 december 2009 om 16:38 #17542982heb een kant en klare motor gekocht voor 1800 die volledig reviseerd en bewerkt is zoals ik hem wil
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.