Forumindex › Forums › Modellen › Omega › Grt beurt + kachelkraan + stuurkogel uitgevoerd bij VOD….
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2009 om 17:29 #17213578AnoniemLid sinds:
1 January 1970ZO, dat was wat ik zei bij de VOD toen ik de rekening kreeg van net 4 cijfers voor de komma.
Uitleg:
Grote beurt uitgevoerd.
Verwarmingsklepairco c.q. kachelkraan vervangen, i.v.m. koelvloeistof verlies. Onder druk gezet en ja hoor lekken, stuk gereden met de airco uit onder druk gezet en niet lekken. Het was wel degelijk koelvloeistof onder de auto.
Achterremklauw gangbaar gemaakt + remblokken vervangen.
Rechterstuurkogel vervangen i.v.m. te veel speling.dus vanaf nu……………..:wtf
Rook onder de motorkap vandaan en dan ben je nog geen eens je woonplaats uit!!!
ANWB (Opel Assistent plus) erbij. Ik snap nu waarom Opel je dit bij een grote beurt geeft. whhahah.
Deze, de anwb, geeft te kennen dat het aannemelijk is dat er tijdens het vervangen van de kachelkraan er met koelvloeistof is gemorst en dit daardoor ergens tussen ligt (de koelvloeistof dus) Dit tijdens het rijden wegloopt en op de uitlaat komt wat rook veroorzaakt.Dit voorgelegd bij de VOD en deze zegt dat er niets gemorst is. De VOD heeft een toevoeging “Tunap radiateur dicht” bij de koelvloeistof gedaan.
Nu na 200 kilometer overwegend korte ritten gemaakt te hebben heb ik geen last meer van rook onder de motorkap en tot nu toe ook geen verbruik meer van koelvloeistof want dat was de reden om de kachelkraan te vernieuwen.
Pfffffffffff
29 oktober 2009 om 17:46 #17542787En hoe zit het met de temperatuur van je blok? Ik hou niet zo van die toevoegingen. Met een beetje pech slibt je hele radiator of nog erger je olie koeler dicht en dan af je verder van huis. Is jack
29 oktober 2009 om 17:47 #17542788daarbij is dat roken normaal en klopt wat de anwb zegt.Niemand vervangt koelvoeistof zonder te morsen. Gr jack
29 oktober 2009 om 18:01 #17542789Toen ik gisteren de motor voor het eerst startte na de cilinderkop-operatie, was er ook wat koelvloeistof op het uitlaatspruitstuk gekomen. Dat “rookt” inderdaad nogal, een nieuwsgierige buurman had de diagnose al klaar “je uitlaat lekt, joh”. Motor glimlachend :D gestopt en het “roken” ging nog even door, gevraagd hoe dat dan kon, daar wis tie geen antwoord op :agent. Maar ik had de natte plek op het spruitstuk gezien voordat het hitteschild erop ging :D en hij niet, dus ik had voorkennis :jerry
Andrew
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.