Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta i300
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 oktober 2009 om 16:59 #17213576
Ik zoek alle informatie die er maar te vinden is over de i300, in verband met mn restauratieproject.
Alles is welkom!
gr Rico
29 oktober 2009 om 17:20 #17542727Had ‘t gelezen dat je met name wat zoekt over de motorsteunen, maar hier is zo verrekte weinig beeldmateriaal over, dat het niet gemakkelijk wordt, qua buitenkant en verdere technische zaken is hij identiek aan de i400.
Ik las ergens nog een mening over dat de assen gewoon 5-gats steekassen hebben, maar voor zover ik weet klopt dat verhaal niet bij de i300, maar gaat dat wel weer op bij de i200 groep B.
Maar… ik dwaal weer es af. :)
29 oktober 2009 om 17:42 #17542728als het goed was had hij gewoon een 400 as er onder,maar een echt heb ik nooit gezien moet ik zeggen.
29 oktober 2009 om 18:12 #17542729;)er zit in iedergeval wel 5 gaats onder, en ik dacht dat de velgmaat 1j breder is dan die van de 400(breed). het is even geleden dat ik hem gezien heb.
29 oktober 2009 om 18:29 #17542730Er stond een poosje terug een i300 te koop op mobile.de, die foto moet ik ergens hebben maar moet even zoeken…
29 oktober 2009 om 18:29 #17542731Het valt me inderdaad niet mee om er iets over te vinden, maar ga er toch een replica van maken, compleet met 3.0 motor, en 5 gats assen. Ik zal binnenkort mn topic weer ns tevoorschijn halen, het project heeft een jaar stilgelegen door de oprichting van mn eigen bedrijf dat al mn tijd en aandacht nodig had.
Ik heb inmiddels 2 400 wielen 8j x 15 gekocht, en wat plaatwerk besteld bij DR Manta. De auto die ik heb is al voorzien van 400 uitbouw, en de onderkant is eigenlijk zeer goed op de balken en kriksteunen na.
Ik zoek nog 5 gats assen, 400 interieur en nog 2 8j velgen, dus wie iets heeft liggen mag zich melden.
En inderdaad, hoe het er bij een i300 onder de kap uitziet is me een groot raadsel, want daar heb ik nog nooit een foto van gezien.
Reden dat ik voor een i300 ga, is omdat je een 3.0 liter blok makkelijk is aan te komen, en je op die manier een goed gelijkende replica kunt maken van een zeer zeldzame auto.Maar alle info over de i300 is welkom natuurlijk!
Gr rico29 oktober 2009 om 18:41 #17542732Uiterlijk is de i300 identiek aan de M400. Dus ook met de 5-gats Ronal enz.
Dat kan je snel via internet controleren.
Ik heb hier ergens een artikel liggen en ik denk me te herinneren dat het onderstel
van de i300 eigenlijk een M-400 is met de 6-pitter d’r in. Maar waar ligt dat artikel weer…
Dus ook met de “dikke” achteras.
Verbeter me als ik fout ben.
Verder ben ik wel benieuwd naar pics!
Grtjs.29 oktober 2009 om 18:50 #17542733Dit is een folder van de i300, die moet ik ook nog ergen hebben liggen
29 oktober 2009 om 19:03 #17542734AnoniemLid sinds:
1 January 1970staat nog n setje ronals op mplaats
weet zo ff niet meer of t 7 of 8 j is???29 oktober 2009 om 19:10 #17542735Dr staat inderdaad nog een setje 6×14 op, stond ook een set van 2 velgen 8jx15 maar die heb ik gekocht!
Het zoeken naar de juiste onderdelen valt niet mee, delen zoals de 5 gats velgen, wielen en interieur zijn schaars geworden.
gr rico
29 oktober 2009 om 19:26 #17542736Ik heb nog snel 2 velgen 7×15 ronal kunnen kopen,liggen ondertussen thuis.
8×15 is echt zeldzaam, gefeliciteerd met de aankoop!
Echte 400 onderdelen worden zeldzaam en de prijzen gaan abnormaal hoog!
grtz29 oktober 2009 om 19:34 #17542737AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rico523
Dr staat inderdaad nog een setje 6×14 op, stond ook een set van 2 velgen 8jx15 maar die heb ik gekocht!Het zoeken naar de juiste onderdelen valt niet mee, delen zoals de 5 gats velgen, wielen en interieur zijn schaars geworden.
gr rico
ok zal dan dat setje 8×15 geweest zijn
want waren cker geen 14 inch;)
ebay de komt nog wel es wat voorbij:thumbup
maar wel voor de hoofdprijs:hmmz29 oktober 2009 om 19:40 #17542738Tja, voor weinig 400 spullen kopen zal echt niet meer lukken, heb wel het geluk dat de onderdelen waardevast zijn. Dus ik zie het maar als een waardevolle belegging.
Kan mn geld beter in 400 onderdelen stoppen dan op de DSB bank zetten:Dgr rico
29 oktober 2009 om 19:43 #17542739origineel gepost door boyanka
;)er zit in iedergeval wel 5 gaats onder, en ik dacht dat de velgmaat 1j breder is dan die van de 400(breed). het is even geleden dat ik hem gezien heb.Nee hoor, dezelfde breedtes als bij de 400, je kon indertijd nog een bredere velg bij Ronal kopen, die zijn intussen ontiegelijk zeldzaam, net als de 16″ versie.
@Rico, kijk uit dat je geen TRX velgen koopt, daarvoor zijn geen (nieuwe) banden meer te vinden.29 oktober 2009 om 19:45 #17542740origineel gepost door mantallica
Dit is een folder van de i300, die moet ik ook nog ergen hebben liggen[img]..[/img]
Grappig weetje is dat de auto op de afbeelding een 400 was.
als je heel goed kijkt, dan zie nog een vage gele sticker met 400 op de voorspoiler.Exact dezelfde foto is ook voor de i400 en de i240C folder gebruikt.
29 oktober 2009 om 19:48 #17542741Dat TRX verhaal daar was ik al van op de hoogte, de velgen die ik gekocht heb zijn gewone velgen, en nu zoek ik er nog 2, of een complete set. Liefst 8j, dan zijn de banden nog te betalen.
gr rico
29 oktober 2009 om 19:54 #17542742je zoek 5 gaats assen,als je snel reageer ,ik heb een a omega station met assen en schijf remmen rond om,als het wat is gratis wel ff op komen
halen staat in roosendaal bij b.o.z.staat op punt om naar de sloop tegaan.
vgr tonsr.29 oktober 2009 om 19:59 #17542743origineel gepost door TonSR
je zoek 5 gaats assen,als je snel reageer ,ik heb een a omega station met assen en schijf remmen rond om,als het wat is gratis wel ff op komen
halen staat in roosendaal bij b.o.z.staat op punt om naar de sloop tegaan.
vgr tonsr.steek van de omega is anders geen 5×120 dat is 5×110
gaan zijn velgen niet passen !29 oktober 2009 om 20:01 #17542744Bedankt voor het aanbod, maar ik moet een Commodore GSE achteras hebben, en voor de naven en fusee´s van een Commodore.
Gr rico
29 oktober 2009 om 20:12 #17542745Als je breed gaat bouwen en je wil ook achter de 8J hebben met ET3, dan moet je flink diep in je beurs tasten en fanatiek zoeken, vroeger waren deze velgen geen zak waard omdat iedreen de 10J’s wou hebben, maar nu die banden weer moeilijk zijn, wil iedereen de ET3’s weer hebben.
Plaats anders even een oproepje op het Hectrieblerforum en op de site van de 400 Club Duitsland en wees voorbereid op een flinke vraagprijs.
29 oktober 2009 om 20:16 #17542746Zat er eigenlijk aan te denken om er achter een spoorverbreder tussen te zetten, zodat de achterwielen er mooi onderstaan. Of zou dit niet werken=
gr rico
29 oktober 2009 om 20:28 #17542747Oh, dat werkt ook wel, alleen is de velg dan net zo diep als de voorste en dat staat op zich wat gek. Vandaar dus ook achter de 10J en de 8J versie met ET3.
29 oktober 2009 om 20:30 #17542748Daar heb je dan ook weer gelijk in. En de banden op een 10j velg, 285/50-15 als ik me niet vergis, zijn die nog wel aan te komen?
gr rico
29 oktober 2009 om 20:56 #17542749origineel gepost door rico523
Daar heb je dan ook weer gelijk in. En de banden op een 10j velg, 285/50-15 als ik me niet vergis, zijn die nog wel aan te komen?gr rico
is dat niet 285/40-15? , in ieder geval weet ik nog wel een paar nieuwe, als ze nog niet verkocht zijn.
bij interesse kan ik het morgen zeker weten.29 oktober 2009 om 21:03 #17542750Klopt, over die banden, het was tot nu toe altijd zo dat om de 2 jaar weer een serie aangemaakt werd, clubs die ingeschreven staan, hebben de 1e keus, de rest gaat dan de bandenmarkt op.
Bandjes zijn ook duur: ±400-±450 euro.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.