Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › injecktors senator a2
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2009 om 19:12 #17213551
vraag over injecktors zijn deze nog nieuw te krijgen ?
en andere vraag :1 werk niet geheel zoals het moet,maar ze zitten per 2 in een frametje hoe krijg ik deze los
of heeft iemand in de buurt van almelo nog wat liggen?
28 oktober 2009 om 22:40 #17542384ze zitten hetzelfde gemonteerd als bij een manta toch??
29 oktober 2009 om 05:09 #17542385ja wel zelfde gemonteerd maar of het dezelfde zijn ? zou het niet weten
29 oktober 2009 om 06:50 #17542386als de kleur gelijk is, zijn ze van manta ook bruikbaar dacht ik, zo doe ik het al jaren, en nooit problemen mee gehad
29 oktober 2009 om 07:49 #17542387ALs de kleur gelijk is klopt meestal wel. Echter m.u.v. de motronic injectors deze zijn ook geel maar kunnen niet uitgewiiseld worden met de LE injectoren.
29 oktober 2009 om 08:24 #17542388Kunnen ze wel…
Obelix hiero op het forum rijd ook gewoon rond met de Motronic injectoren op een L-Jetronic systeem wat het aanstuurt.(wel de voorschakel weerstanden der tussen uit gehaalt)
29 oktober 2009 om 16:04 #17542389maar dat loshalen eddy.. das toch niet zo`n probleem?
de middelste bout losdraaien,
stekkertjes dr af.frame`pje over de injectors schuiven,
beetje wrikken,
en ze komen los uit het o zo kwetsbare zwarte blokje.goodluck.
(injectoren van een latere manta moeten inderdaad zo passen)
29 oktober 2009 om 17:07 #17542390Als je een 2500I hebt met grijze injectore kun je ook gele pakken als je die weerstanden aan de bijrijders kant onder de kap maar doorverbind.
Als je gele hebt kun je ook grijze gebruiken maar moet je weerstanden gaan plaatsen,dat is wel meer werk maar is ook wel te doen.
Grijze werken op een halve bar meer druk normaal dus ook ff de drukregelaar omzetten…
29 oktober 2009 om 17:18 #17542391heb geloof ik gele ,maar ik heb waarschijnlijk al 2 andere van een 3.0 e
ALs de kleur gelijk is klopt meestal wel. Echter m.u.v. de motronic injectors deze zijn ook geel maar kunnen niet uitgewiiseld worden met de LE injectoren.
weet helemaal niet welk systeem ik heb is een 85 er senator
kan ik aan de injecktor nog verschil zien ?29 oktober 2009 om 17:42 #17542392origineel gepost door eddepet007
heb geloof ik gele ,maar ik heb waarschijnlijk al 2 andere van een 3.0 eALs de kleur gelijk is klopt meestal wel. Echter m.u.v. de motronic injectors deze zijn ook geel maar kunnen niet uitgewiiseld worden met de LE injectoren.
weet helemaal niet welk systeem ik heb is een 85 er senator
kan ik aan de injecktor nog verschil zien ?ja, andere bosch nummers, voor zo ver ik weet, maat als de nummers gelijk zijn ……..
29 oktober 2009 om 17:47 #1754239385tiger is altijd geel egaal welk type motor:
90144511 is het Bosch nummer.
29 oktober 2009 om 18:48 #17542394zijn ze in 85 dan geleverd met motronic en met le tronic ?
moet nl andere op halen ,beter als ik meteen de goede heb lijkt me
29 oktober 2009 om 21:15 #17542395uh volgens mij niet.
heb jij een c30ne in het vooronder,
of nog een 30E ?whatever.. je hebt vast een le-jetronic systeem.
29 oktober 2009 om 22:22 #1754239685tiger is LE jetronic en met blauw kapje op de luchtweger is hetzelfde dwz dezelfde injectoren als de gewone LE jetronic.
30 oktober 2009 om 11:22 #17542397mijn lmm is zwart en staat aan eind 037 op
30 oktober 2009 om 11:45 #17542398Injectoren zijn dan gelijk aan de volgende motoren met jetronic injectie,
2.0 E
2.2 E
2.5 E vanaf nummer F1000129
3.0 E vanaf nummer D1003807
C30NE 156 PS versie dus niet met motronic
Nummer van de injector 028015020530 oktober 2009 om 12:04 #17542399156pk heeft nooit een Motronic gehad in de Monza/Senator.
Het was een of ander LU systeem,de Motronic systemen hebben de onsteking en injectie in 1 computer en de Monza/Senators hebben gewoon een aparte onsteking en injectie.
En de injectoren van de 156pk Monza/Senator zijn gelijk aan die van een 30E met gele injectoren.
De C30NE 177pk op de stalen gallerij zijn iets anders en spuiten ietsjes meer in (paar cc maar 2/3 of zoiets) maar zijn ook gewoon met een LE systeem te gebruiken,Obelix hier op het forum doet dat net als meerdere in DE omdat het iets iets iets meer power geeft en dat gekloot met die slangen die altijd lekken niet meer hebt.
30 oktober 2009 om 17:07 #17542400heb nu andere hopen dat deze goed is
nu nog even tyd vindenverder de slagetjes op de injecktoren zijn die te vervangen ?
30 oktober 2009 om 17:17 #17542401Ja gewoon ff het ijzeren ringetje waarmee de originele slang mee vast zit geknepen los halen en vervangen door een slangklem.
Kunt dat ringetje het beste met een tang verneuken,met een zaag heb je kans op vijlsel in je injectors….
30 oktober 2009 om 17:46 #17542402oke kan het iig met die kapotte proberen
2 november 2009 om 09:03 #17542403en weet nu ook hoe ze uit het frametje te krijgen zijn
onderste rubber moet er dan even af kun je ze uit zo uit halen iig weer wat geleerd
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.