Forumindex › Forums › Modellen › Omega › wisserinterval mv6 #incl How to`s voor astra F#
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
28 oktober 2009 om 06:08 #17213536
sorry, wegens copyright schending is deze post verwijderd.
28 oktober 2009 om 07:24 #17542178Heb je een hendel voor een regelbare interval (draaiwieltje) of een vaste stand.
Er zijn namelijk twee verschillende intervalrelais.Je zal de bedrading moeten aanpassen.
Peter
29 oktober 2009 om 11:02 #17542179met een draai wieltje.
Dat van de bedrading dat had ik al verwacht doordat het andere stekkers zijn. Vroeg me meer af hoe ik dat oplos met de interval aansturing op de wisser mechanisme zelf.
want ik heb nu alleen de hendel en vroeg me dus af of ik nog meer onderdelen nodig heb om het werkend te krijgen.
29 oktober 2009 om 11:22 #17542180Je hebt dan een regelbaar intervalrelais nodig.
En dan zal je wat draden moeten bij trekken om het aan het werk te krijgen.
Een schema van hoe het nu is en hoe het moet worden.
En een hoop geduld.Past de hendel die nu hebt zonder meer in de Astra qua model en aansluitingen of zit er in een Astra een heel ander model in.
Peter
29 oktober 2009 om 11:40 #17542181beun,er is bij van vliet amerikanen dealer hier in rdam,voor chevie
oud model een soort van variabele draaiknop met uitschakel stand
te koop wisser moter en spanning er op aansluiten en door middel
van de knop te draaien loopt de wisser snelheid op,ik weet niet
of je dat zo wil want je moet deze knop wel ergens kunnen plaatsen
maar het is een mogelijkheid ,ik weet echter niet wat hij kost.
vgr tonsr.29 oktober 2009 om 16:39 #17542182dank je ton! Ik zal er eens informeren.
Ik wou graag die van een MV6 omdat deze in de hendel zelf verwerkt zit.
Speciaal die van een MV6 omdat je ook de BC kan bedienen (heb een GSi)en 7 standen vond ik wel erg luxe.
@ vega: Ik weet niet waar dit relais zit. Jij toevallig wel?
31 oktober 2009 om 15:23 #17542183Op de plek waar de gele relais zitten (tussen de oranje en paarse in).
Let op bij jouw is het een behuizing (geel) en niet zoals bij mij een stapeltje relais met een kabeltje eraan.Peter
31 oktober 2009 om 18:18 #17542184als ik die relais er nog bij heb,
kan ik dan gaan aansluiten of mis ik nog andere dingen dan?
31 oktober 2009 om 19:21 #17542185– je eigen relais eruit, relais erin van de omega.
– ruitenwisser henderl uitbouwen.
– stekker losnemen
– Pin I/J op zoeken, daarvan de draad doorknippen, (aan bijde zijde draad over houden).
– zwart witte van de axtra stekker aan het stukkie draad maken dat naar de hendel gaat
– Zwart gele van de extra stekker maken aan de draad welke je dasboard in loopt.
nu moet het werken.
Willem
31 oktober 2009 om 19:51 #17542186dat gele relai kan ook binnen zitten bij een omega
31 oktober 2009 om 20:37 #17542187Omega-B altijd in de motorruimte.
31 oktober 2009 om 21:10 #17542188no way
op de sloop dit relai (gele) gehaald, zat in de auto, omega b
in een vakje onder het stuur
31 oktober 2009 om 21:26 #17542189dat is voor mij dan de eerste, heb al HEEL wat Oemga’s Leeg getrokken.
van diesel tot benzine
Van 2,0 8V tot 3.2 V6
Van ’94 t/m ’04
allemaal in motorruimte
maar blijkbaar nog niet genoeg omi’s haha.
en volgens TIS en Autodata zou deze ook ALTIJD in de motorruimte zitten.
Willem
31 oktober 2009 om 22:13 #17542190nou ik moest voor iemand dat ding halen, en die zei dat ik in de motorruimte moest zijn.
ik allemaal zoeken en niks te vinden totdat ik binnen in de auto keek, daar zat in zo’n kastje bij het stuur.
1 november 2009 om 09:05 #17542191origineel gepost door wim-v6
– Pin I/J op zoeken, daarvan de draad doorknippen, (aan bijde zijde draad over houden).
– axtra stekker
wat is de Pin I/J en wat is de axtra stekker?
ben niet zo bekend met elektra namen.
1 november 2009 om 09:58 #17542192boerbeun,
kijk op agc in het technisch archief, pascal heeft een how to gemaakt daarover
1 november 2009 om 16:57 #17542193ja, ben nog geen lid :P
wou dat vanaf deze jaarwisseling gaan doen :vertag
heeft pascal het ook in zijn astra dan?iig bedankt voor je bijdrage in dit topic oenat, wim V6 en Vega
1 november 2009 om 17:59 #17542194idd pascal heeft het nu ook in zijn astra
@iedereen die dit ook wil
pak uit een VW relai nr 99
dan heb je ook instelbare ruitenwisser
standen verstel je dan door het aan het uit zettten van inteval standstuk makkelijker want je hoeft alleen maar het relai te vervangen
1 november 2009 om 21:27 #17542195een relais uit een volkswagen dus in je astra drukken of bedoel je dat niet?
en bedoel je dan dat je ook een hendel met die draaiknopjes nodig hebt of dat niet?
want ik zit ook met die BC die ik moet aansturen dmv knopjes.
deze vind ik alleen op de hendels van een MV6..1 november 2009 om 21:36 #17542196ja dan hoef je niks aan te passen.
let wel op, je moet wel relais 99. hebben van volkswagen, de 19. relais is niet regelbaar.
ik heb ook een 99. relais in de Combo-B.
Willem
1 november 2009 om 22:35 #17542197dat relais 99, waar kan ik die vinden of die aan herkennen?
en hoe stuur ik de interval dan aan ?
want ik neem aan dat ik nog steeds een interval hendel nodig heb?
2 november 2009 om 06:57 #17542198origineel gepost door Oenatje
idd pascal heeft het nu ook in zijn astra@iedereen die dit ook wil
pak uit een VW relai nr 99
dan heb je ook instelbare ruitenwisser
standen verstel je dan door het aan het uit zettten van inteval standstuk makkelijker want je hoeft alleen maar het relai te vervangen
staat toch beschreven?
relai uit een vw nr 99, zit in het zekeringen kastje.
staat er met koeien letters op.
bediening staat hierboven
en je hoeft niks te veranderen alleen maar relais om wisselen
2 november 2009 om 11:43 #17542199dus je behoud je originele hendel
2 november 2009 om 18:21 #17542200heb pascal al gesproken
fluitje van een cent!
volgende week zit het erin :)
2 november 2009 om 19:17 #17542201werkt goed, en een groter stelbereik als de opel regelbare interval.
willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.