Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › Carterpan 8v…doen of niet?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2009 om 19:11 #17213322
Ben een c20xe aan het opbouwen….
Heb geen carterpan bij dit blok, maar wel een stalen 8klepper pan.
Past perfect, maar ik meen me een discussie te herrinneren. Dat het niet safe was dacht ik?Klopt het?
21 oktober 2009 om 19:16 #17539845ik heb ook met een carterpan van een 8v op mijn 16v gereden….
niks geks gebeurd
21 oktober 2009 om 19:21 #17539846ik heb ook een 8v pan op de 16v
ok,hij is van staal,dus koelt iets minder als alu…
je rijd m in elk geval niet in 1x aan stront:pals je m wil monteren, doe dan wel de oliekoeler gebruiken
21 oktober 2009 om 19:55 #17539847Hier nog iemand met een stalen pan op een c20xe en geen trubbels ;).
21 oktober 2009 om 19:59 #17539848Ik was eigenlijk niet van plan om met oliekoeler te gan rijden…
Maar wat niet is kan nog komen…
Sjoerd? jij oliekoeler op dan?21 oktober 2009 om 20:01 #17539849kijk
het kan best zonder koeler hoor,alleen word je olie wel warmer…21 oktober 2009 om 20:07 #17539850mmm….ja zon alu pan heeft wel koelribben er in he.
Denk dat ik gewoon een 16v pan opzoek, zo duur zijn ze ook weer niet.21 oktober 2009 om 20:08 #17539851als je m flink omlaag gooit, de auto dus…
dan zou ik lekker die stalen eronder hangen want die rij je niet zo snel kapotMarc
21 oktober 2009 om 20:10 #17539852Dat doe ik dus idd….
Maar daarbij zit er ook nog een stuk traanplaat tussen de stabistang…Toch maar voor een oliekoeler kijken dan?
21 oktober 2009 om 20:10 #17539853idd dat is de enige reden waarom die stalen pannen gemonteerd worden ivm het stuk rijden.
dat de olie minder koelt bla bla dat merk je echt niet!
dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha
21 oktober 2009 om 20:16 #17539854Dr komt wel een olietemp meter bij op, dus kan het zat in de gaten houden.
Denk dat ik het dan maar zo laat, als et zover is kan ik nog van alles aanpassen.
Heren bedankt voor de ino!
Sjoerd…suc6 overmorgen!22 oktober 2009 om 07:29 #17539855ik heb altijd met oliekoeler gereden, maar dat is omdat ie er toch al opzat toen ik de pan verving.
Kan me ook niet voorstellen dat het veel scheelt, een stalen pan met een alu.
heb eventueel wel nog een alu pan voor je.
u2u22 oktober 2009 om 20:43 #17539856Waar gaat die oliekoeler op nomaal gesproken? sandwichplate onder het oliefilter?
Heb er 1 ligge waar een tempsensor met drukmeter op zit…
En nog 2 boutgaten over, drukmeter kan dr iig wel af. Omdat ik zon dubbele zender/schakelaar heb liggen.24 oktober 2009 om 18:16 #17539857normaal idd aan de oliepomp met een sandwichplate.
maar op zoon tuning ding kun je geen oliekoeler aansluiten.
aansluitingen zijn veeeel te klein.
olietemp meter kun je ook ergens anders plaatsen
heb eventueel wel nog zoon originele plaat liggen.
25 oktober 2009 om 09:16 #17539858origineel gepost door sw16v
dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha
Bij dit al een paar keer meegemakt dat de olie is gaan koeken bij de turbo door DIERECT uit zetten van een motor na vlotte rit bij onder andere diversen:
– VW diesels
– Volvo diesels
– 1 ford diesel
– SAAB turbodus dit is zeker geen onzin.
het is ook niet om je olie af te koelen, maar de boel op redelijk GELIJKE temperatuur te krijgen.
Willem
25 oktober 2009 om 15:34 #17539859origineel gepost door wim-v6
origineel gepost door sw16v
dat is bijna de zelfde onzin als turbo nalaten draaien onder het mom van dan koelt de olie even af. haha
Bij dit al een paar keer meegemakt dat de olie is gaan koeken bij de turbo door DIERECT uit zetten van een motor na vlotte rit bij onder andere diversen:
– VW diesels
– Volvo diesels
– 1 ford diesel
– SAAB turbodus dit is zeker geen onzin.
het is ook niet om je olie af te koelen, maar de boel op redelijk GELIJKE temperatuur te krijgen.
Willem
Idd
Plus dat als je je motor af zet je oliedruk ook wegvalt terwijl je turbo nog met een rotgang door draait…
Heb er al een aantal in m’n handen gehad met flink wat speling op het asje….26 oktober 2009 om 11:19 #17539860AnoniemLid sinds:
1 January 1970heb gisteren nog n stalen pan van freek
gekochtenkel dan met aan andere reden
een stalen pan is voor mij makelijker te bewerken
dan een alu versiekan hier makelijker een slingerschot in lassen en de vorm
veranderen
ivm inbouw achterwielaandrijverheb ook wel 1,8s pannen maar wil es wat anders proberen;)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.