Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › Volledig remsysteem
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2009 om 13:10 #17213313
Heeft iemand een goed adresje om een volledig nieuw remsysteem te kopen voor een Calibra? Wellicht een internet adres?
Ik zoek een nieuw remsysteem, wat beter is dan het originele remsysteem van Calibra (en een beetje betaalbaar is :))
21 oktober 2009 om 14:15 #17539715Ik vind het systeem zeker niet onder de maat remmen als ik eerlijk mag zijn, zeker niet het systeem met 288mm schijven voor.
maar er zijn meerdere systemen te krijgen.
Origineel opel:
– Voor: 308mm systeem van de astra-G opc / Vectra-i500 (kijken welk systeem pasbaar is voor jouw vectra)
– Achter: Klauwen schijven en blokken van een saab 9-5 (dacht aero) (geventileerd achter)
en anders zal je verschillende leveranciers moeten zoeken, maar in speciale systemen gaat gauw 1000enden euro’s zitten.
Willem
21 oktober 2009 om 17:58 #17539716Naja, je wordt soms nood gedwongen om een nieuw remsysteem te kopen als je oude uit elkaar valt van ellende? :P
21 oktober 2009 om 18:02 #17539717Dan zou ik lekker gewoon weer voor een turbo setje gaan, die worden hier regelmatig aangeboden en dan weet je zeker dat alles goed past en werkt.
21 oktober 2009 om 18:07 #17539718Je kunt beter voor een Girling setje gaan of een OPC set. Het bestaande remsysteem is gewoon onder de maat, ik hield het na een jaar ook al voor gezien met de originele turbo remmen.
21 oktober 2009 om 18:21 #17539719origineel gepost door Arjan Kuijper
Je kunt beter voor een Girling setje gaan of een OPC set. Het bestaande remsysteem is gewoon onder de maat, ik hield het na een jaar ook al voor gezien met de originele turbo remmen.Laat nou het turbo systeem gelijk aan het V6 systeem zijn.
PSi rijdt met een V6, dus dat zet niet veel zoden aan de dijk als hij naar een turbo systeem zou gaan.
Willem
21 oktober 2009 om 19:10 #17539720Dat zeg ik toch?
21 oktober 2009 om 19:14 #17539721girling gelijk aan turbo set?
naar mijn weten zijn girling schijven toch echt groter…
heb ze op mijn a corsa zitten…
21 oktober 2009 om 19:18 #17539722Haha, volgens mij lezen we niet goed.
Girling remsysteem is beter dan het standaard Opel Turbo remsysteem.
Ik zoek dus ook een VERVANGING van het standaard Opel Turbo remsysteem wat BETER is!Dus Girling is inderdaad een goede optie.
Heb ook een adresje in deutschland gevonden :)
21 oktober 2009 om 19:20 #17539723Originally posted by Arjan Kuijper
Je kunt beter voor een Girling setje gaan of een OPC set. Het bestaande remsysteem is gewoon onder de maat, ik hield het na een jaar ook al voor gezien met de originele turbo remmen.Met deze tekst wil ik dus zeggen dat zowel de Turbo als de V6 remmen (identiek, zowel de 284mm als de 288mm remmen) NIET voldoen in mijn ogen.
Ik geef als goed alternatief aan dat je beter een Girling set of OPC set kan monteren (298mm of 308mm). Deze remmen zijn groter, beter.
Ik lees nergens dat Turbo anders is dan V6 en ik lees ook nergens dat Girling gelijk is aan de Turbo…
Wat Hacula zegt is idd gewoon onzin.21 oktober 2009 om 19:25 #17539724girling remt VEEL beter als turbo/v6 remmen!
heb geen ervaring met OPC remmen21 oktober 2009 om 22:42 #17539725Met OPC ik wel=beter , hen nu geboord geventileerd, wat een graf zooi!!!
Als er weer wat aan het boompje hangt, OPC met Ferrodo 2500 erop!21 oktober 2009 om 22:54 #17539726origineel gepost door Arjan Kuijper
Originally posted by Arjan Kuijper
Je kunt beter voor een Girling setje gaan of een OPC set. Het bestaande remsysteem is gewoon onder de maat, ik hield het na een jaar ook al voor gezien met de originele turbo remmen.Met deze tekst wil ik dus zeggen dat zowel de Turbo als de V6 remmen (identiek, zowel de 284mm als de 288mm remmen) NIET voldoen in mijn ogen.
Ik geef als goed alternatief aan dat je beter een Girling set of OPC set kan monteren (298mm of 308mm). Deze remmen zijn groter, beter.
Ik lees nergens dat Turbo anders is dan V6 en ik lees ook nergens dat Girling gelijk is aan de Turbo…
Wat Hacula zegt is idd gewoon onzin.Waarom is wat ik zeg nou weer onzin? Hij zegt dat zijn set uit elkaar valt van ellende, ik geef alleen aan dat een ‘niet-uit-elkaar-vallend-van-ellende-turbo-remmen-set’ niet erg duur is en voor de meesten goed genoeg is. Wist ik veel dat hij al een turbo set had. Genoeg die met de 2 liter remmerij rijden op hun calibra.
22 oktober 2009 om 08:25 #17539727OPC remt beter dan Girling.
En mensen die met ondermaatse schijven rijden lijken me niet al te slim.
22 oktober 2009 om 10:09 #17539728OPC remt inderdaad beter, zijn ook 308mm remmen dus. Alleen OPC is ook 2x zo duur als Girling met 298mm remmen.
Als je echt goede remmen wilt moet je voor Porsche remmen gaan, die zijn ongeveer even duur als OPC.
22 oktober 2009 om 17:41 #17539729denk dat het ook veel te maken heeft met welke remblokken je neemt.
blijf van green stuff af,probeer dan ferodo als het te krijgen is voor girlings?
had op mijn calibra al diverse remsystemen gehad.standaard 8v/16v remmen>tja remt ok tot je na 5x remmen last krijgt van fading.
turbo remmen>had ik met green stuff blokken en geboorde schijven.is al beter als 16v remmen maar ook niet echt heel erg veel verschil
girling>met zachte(goedkope)remblokken en gegroefde schijven.
remde als de ziekte en helemaal geen fading22 oktober 2009 om 22:10 #17539730Andere vorm van meten.
Tot waar kun je de Ring rijden totdat je fading krijgt:
8V blok met 8v remmen = halverwege
Turbo met Turbo = 1/3e
Turbo met Girling = halverwege23 oktober 2009 om 11:12 #17539731Originally posted by Mirage
Andere vorm van meten.
Tot waar kun je de Ring rijden totdat je fading krijgt:
8V blok met 8v remmen = halverwege
Turbo met Turbo = 1/3e
Turbo met Girling = halverwegeTurbo met Girling halverwege? Denk dat je te vaak remt dan:D
24 oktober 2009 om 09:33 #17539732Whahahahaaaah pwnd ,
:jerry
24 oktober 2009 om 22:09 #17539733Als je niet hard rijdt hoef je inderdaad minder vaak te remmen en gaan ze inderdaad langer mee.
25 oktober 2009 om 09:12 #17539734Ik zou zeggen probeer het uit he,
Maarja zo vaak kom je er niet :jerry
25 oktober 2009 om 11:17 #17539735AnoniemLid sinds:
1 January 1970Beste Setup is nog altijd in mijn ogen voor voor 308 MM van de Astra OPC.
In combinatie met je standaard >95 remklauwen van de Calibra V6.Je moet alleen dan een ander bracket voor je klauwen hebben.
Deze kan je bij mathijsen kopen of van een bepaald type saab af rukken.Goede schijven en blokken, doen het hem dan vooral.
want hoe goed deze setup ook is, als je gaat bezuinigen op de blokkies en de schijfies, dan is het nog niks.
Met remmen is het zo dat je nooit beter kan remmen dan dat het slechtste component toe laat.Als je toch bezig ben, gelijk even de klauwen met een revisie setje onderhanden nemen.
Girling is ook een optie, totdat de schijven niet meer leverbaar zijn.
Ook als je snel nieuwe schijven nodig hebt, en je hebt 1 adresje, en die heeft ze even niet, dan staat je wagen een paar dagen tot weken stil. 308 is allemaal origineel fabrieksspul.
makkelijker voor upgrades door tunersbedrijven zoals EBC(Al hoor je daar ook tegenstrijdige berichten over).En wil je beter, dan zal je moeten gaan zoeken naar een speciaal systeem, of de hobbykamer in moeten en kijken welke standaard spullen nog meer PAS TE MAKEN ZIJN.
Het verschil tussen Girling en OPC, en net zo groot als tussen Standaard en Girling.
25 oktober 2009 om 19:45 #17539736origineel gepost door 1llusion
Beste Setup is nog altijd in mijn ogen voor voor 308 MM van de Astra OPC.
In combinatie met je standaard >95 remklauwen van de Calibra V6.
Remklauw zuiger 57 mm code FN 25/57Je moet alleen dan een ander bracket voor je klauwen hebben.
Deze kan je bij mathijsen kopen of van een bepaald type saab af rukken.
SAAB 9-3 AERO met 16 inch wielen.Goede schijven en blokken, doen het hem dan vooral.
want hoe goed deze setup ook is, als je gaat bezuinigen op de blokkies en de schijfies, dan is het nog niks.
Ferrodo2500s piepen (achter)wel maar vreten je schijven op!!!Met remmen is het zo dat je nooit beter kan remmen dan dat het slechtste component toe laat.
Als je toch bezig ben, gelijk even de klauwen met een revisie setje onderhanden nemen.
Girling is ook een optie, totdat de schijven niet meer leverbaar zijn.
Ook als je snel nieuwe schijven nodig hebt, en je hebt 1 adresje, en die heeft ze even niet, dan staat je wagen een paar dagen tot weken stil. 308 is allemaal origineel fabrieksspul.
makkelijker voor upgrades door tunersbedrijven zoals EBC(Al hoor je daar ook tegenstrijdige berichten over).En wil je beter, dan zal je moeten gaan zoeken naar een speciaal systeem, of de hobbykamer in moeten en kijken welke standaard spullen nog meer PAS TE MAKEN ZIJN.
Het verschil tussen Girling en OPC, en net zo groot als tussen Standaard en Girling.
Remklauw zuiger 57 mm code FN 25/57
Ferrodo2500s piepen (achter)wel maar vreten je schijven op!!!25 oktober 2009 om 22:22 #17539737origineel gepost door 1llusion
Beste Setup is nog altijd in mijn ogen voor voor 308 MM van de Astra OPC.
In combinatie met je standaard >95 remklauwen van de Calibra V6.Je moet alleen dan een ander bracket voor je klauwen hebben.
Deze kan je bij mathijsen kopen of van een bepaald type saab af rukken.Goede schijven en blokken, doen het hem dan vooral.
want hoe goed deze setup ook is, als je gaat bezuinigen op de blokkies en de schijfies, dan is het nog niks.
Met remmen is het zo dat je nooit beter kan remmen dan dat het slechtste component toe laat.Als je toch bezig ben, gelijk even de klauwen met een revisie setje onderhanden nemen.
Girling is ook een optie, totdat de schijven niet meer leverbaar zijn.
Ook als je snel nieuwe schijven nodig hebt, en je hebt 1 adresje, en die heeft ze even niet, dan staat je wagen een paar dagen tot weken stil. 308 is allemaal origineel fabrieksspul.
makkelijker voor upgrades door tunersbedrijven zoals EBC(Al hoor je daar ook tegenstrijdige berichten over).En wil je beter, dan zal je moeten gaan zoeken naar een speciaal systeem, of de hobbykamer in moeten en kijken welke standaard spullen nog meer PAS TE MAKEN ZIJN.
Het verschil tussen Girling en OPC, en net zo groot als tussen Standaard en Girling.
Schijven zijn nog genoeg aan te komen,
porsche systeem remt nog beter, dus kunnen zo wel doorgaan, maar qua prijs kwaliteit verhouding, ben je voor rond de 250 euro met girlings klaar. en vindt het opc systeem veel te duur, ten opzichte wat je ervoor terug krijgt.
Kijk het zal echt wel beter remmen, maar wanneer gebruik je die extra capaciteit?
25 oktober 2009 om 23:03 #17539738Zoiets, maar kan ze niet vinden voor Opel..
http://www.europerformance.co.uk/pages/products/product_info.mhtml?product=3935412
4 tot 6 zuiger remklauwen…
Of je moet ergens op een sloop van een dikke bak afhalen, willen ook nog wel eens aardige remmen opzitten, of e-bay….
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.