Aankooptips Astra G 1.6

Forumindex Forums Modellen Astra Aankooptips Astra G 1.6

  • Dit onderwerp is leeg.
19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213197
    AvdB
      Lid sinds:
      18 October 2009

      Goedenavond,

      Ik ben van plan een Astra G aan te schaffen (bouwjaar rond 2000). De voorkeur gata uit naar een hatchback met een 1600-motor (een 3 of 5 deurs is nogniet besloten, net als de uitrusting)

      Nu heb ik gezien dat er een aantal verschillende 1600’tjes zijn: een 75pk, een 85pk en een 100pk. Als 1600, 1600 8v en 16v (denk ik)

      Wat is een goede keus qua motor, ik begrijp dat een 100pk lekkerder is, maar het gaat me in eerste instantie om zaken als betrouwbarheid en onderhoudsinvallen.

      Concrete vragen:
      -vervangingstermijn d-riem ?
      -betrouwbaarheid van de blokken?
      -onderhoudsintervallen?
      -zwakke onderdelen? (ik heb iets gelezen over de brandstofpomp, of is dat alleen bij diesels?)
      -Wat zijn verder nog specifieke punten va een Astra G om op te letten?

      Ik heb me suf gegoogled, maar helaas, geen echte aankooptips gevonden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen en kan ik binnenkort hier mijn nieuweaanwinst showen!

      Groeten en dank,
      Albert

      #17537973
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik zou zelf persoonlijk kiezen voor de 1.6 16V of 1.8 16V motoren.

        deze zijn soepel en zuinig.

        Als het onderhoud netjes word uitgevoerd, zijn deze motoren even betrouwbaar als de 1.6 8v motoren.

        De 1.6 8V motoren (de 75pk en 85pk motoren) zijn opzich sterke motoren, maar erg vlot zijn ze niet.

        >> Onderhoud:

        – Onderhoud via onderhouds indicator op tellerunit

        Distributieriem:

        – 1.6 8V X16SZR 75pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol
        – 1.6 8V Z16SE 85pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en spanrol

        – 1.6 16V X16XEL(-II) 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen
        – 1.6 16V Z16XE 100pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

        – 1.8 16V X18XE1 115pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen
        – 1.8 16V Z18XE 125pk: 60.000km of 4 jaar incl waterpomp en geleiderollen / vanaf half 2002: 90.000km of 6 jaar incl waterpomp en span en geleiderollen

        Willem

        #17537974
        wesley015
        Deelnemer
          Lid sinds:
          13 June 2009

          Ik heb een 1.6 8v en is helaas niet voor uit te branden.
          In het begin vind je het niet zo erg, maar na verloop van tijd ga je je er aan ergeren.
          Dus ik zou minimaal de 1.6 16v kiezen.
          Succes met de zoektocht.

          #17537975
          Baas J.
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 May 2008

            Z20LET!

            Kan m iedereen aanraden :agent

            #17537976
            DaanH
              Lid sinds:
              3 September 2009

              wat wesley al zegt klopt idd.
              Mijn vader heeft ook een astra G 1.6 8v en die is ook niet vooruit te branden.

              Ik rij zelf een astra G coupe met een 1.8 16V en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met een 1.6 8v.

              Ik zou minimaal voor de 1.6 16v gaan. kwa brandstof verbruik maakt het ook niets uit in vergelijking tot de 1.6 8v.

              #17537977
              DaanH
                Lid sinds:
                3 September 2009

                problemen met de brandstof pomp zal alleen voor de diesel gelden.

                #17537978
                Juffer1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  26 July 2006

                  Zoals de andere ook al aangaven kan je beter voor de X16XEL of de Z16XE gaan (beide 16V’s).

                  Deze motoren rijden net wat vlotter dan de 8V’s en trekken ook wat vlotter.

                  Mocht je trouwens nog een hele nette 5 deurs zoeken :
                  http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113835

                  Sucses met je zoektocht :thumbup

                  Gr. Arjan

                  #17537979
                  OscaR-16v
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    29 May 2009

                    origineel gepost door Juffer1
                    Zoals de andere ook al aangaven kan je beter voor de X16XEL of de Z16XE gaan (beide 16V’s).

                    Deze motoren rijden net wat vlotter dan de 8V’s en trekken ook wat vlotter.

                    Mocht je trouwens nog een hele nette 5 deurs zoeken :
                    http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=113835

                    Sucses met je zoektocht :thumbup

                    Gr. Arjan

                    waar zie jij die andere 2 deuren dan?:P

                    #17537980
                    dmm
                      Lid sinds:
                      27 January 2007

                      1.6 16v cker weten , enne wel een 3 deurs hoor(A)
                      rij zelf 1.6 16v en geen problemen ! rijd super!

                      #17537981
                      wesley015
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        13 June 2009

                        origineel gepost door DaanH
                        wat wesley al zegt klopt idd.
                        Mijn vader heeft ook een astra G 1.6 8v en die is ook niet vooruit te branden.

                        Ik rij zelf een astra G coupe met een 1.8 16V en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met een 1.6 8v.

                        Ik zou minimaal voor de 1.6 16v gaan. kwa brandstof verbruik maakt het ook niets uit in vergelijking tot de 1.6 8v.

                        Wil je het er AUB niet zo in wrijven ik moet er morgen weer mee naar me werk.;) ;)

                        #17537982
                        robert_corsa
                          Lid sinds:
                          16 May 2009

                          heb zelf een proefrid gereden in een g 1.8 16v, dat ding trekt pas bij 3000/4000 toeren, daaronder is ie langzaam.

                          heb bijna een g 1.6 8v (85pk) gekocht, met bijna een ton op de teller, perfect ingreden en onderhouden. en vind het fijner rijden dan de 1.8
                          de 8v waar ik in gereden heb was behoorlijk vel. vond hem beter trekken dan de 1.8

                          dit is mijn mening hoor:wors ik zal er wel helemaal naast zitten.

                          #17537983
                          wim-v6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 August 2005

                            Dan heb je met een 1.8 gereden met een technisch makement oid.??

                            De 1.6 8V is toch wel een goed stuk trager als de 1.8 16V.

                            De 1.8 16V zal onderin toeren net zo hard trekken als de 1.6, gaat alleen boven de 3000 toeren een stuk vlotter als de 1.6 8V

                            Willem

                            #17537984
                            robert_corsa
                              Lid sinds:
                              16 May 2009

                              origineel gepost door wim-v6
                              Dan heb je met een 1.8 gereden met een technisch makement oid.??

                              De 1.6 8V is toch wel een goed stuk trager als de 1.8 16V.

                              De 1.8 16V zal onderin toeren net zo hard trekken als de 1.6, gaat alleen boven de 3000 toeren een stuk vlotter als de 1.6 8V

                              Willem

                              was een astra G uit 99, een 1.8 16v met nog geen 80dkm op de teller. een sportuitvoering. ik heb hem niet gekocht omdat ik hem maar raar vond rijden. maar misschien dat hij niet goed was. dat zou kunne.
                              hij stond ook bij een handelaar trouwens.

                              #17537985
                              wim-v6
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                12 August 2005

                                Ik rijdt regelmatig met een 2002 Z18XE vectra-B (125pk verzie) deze rijdt zowel onderin toeren als in hoog toeren heerlijk.

                                Zowel op Benzine als LPG-G3

                                Willem

                                #17537986
                                robert_corsa
                                  Lid sinds:
                                  16 May 2009

                                  origineel gepost door wim-v6
                                  Ik rijdt regelmatig met een 2002 Z18XE vectra-B (125pk verzie) deze rijdt zowel onderin toeren als in hoog toeren heerlijk.

                                  Zowel op Benzine als LPG-G3

                                  Willem

                                  misschien dat er iets niet helemaal klopte van die astra 1.8 waar ik in reed hoor. dat ding trok echt pas bij 3000/4000 toeren. daaronder was hij niet echt vooruit te branden. net alsof ik in mijn eigen auto zat tot de 3000/4000 toeren:angel

                                  zal eens horen aan een maatje vaan mij. die rijd oook een g 1.8 sport.

                                  #17537987
                                  DaanH
                                    Lid sinds:
                                    3 September 2009

                                    origineel gepost door wesley015

                                    origineel gepost door DaanH
                                    wat wesley al zegt klopt idd.
                                    Mijn vader heeft ook een astra G 1.6 8v en die is ook niet vooruit te branden.

                                    Ik rij zelf een astra G coupe met een 1.8 16V en dat is echt een wereld van verschil vergeleken met een 1.6 8v.

                                    Ik zou minimaal voor de 1.6 16v gaan. kwa brandstof verbruik maakt het ook niets uit in vergelijking tot de 1.6 8v.

                                    Wil je het er AUB niet zo in wrijven ik moet er morgen weer mee naar me werk.;) ;)

                                    Haha,sorry moest t toch kwijt;)

                                    #17537988
                                    AvdB
                                      Lid sinds:
                                      18 October 2009

                                      Dank voor de vele reacties!
                                      Ik zal voornamelijk gaan kijken naar 16v’s, mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar een 3deurs, die ogen net even wat vlotter/sportiever dan een 5drs. Maar mocht ik een knappe 5drs tegenkomen zal ik hem er niet voor laten staan.

                                      Wat zijn andere punten van de ‘G’ waar ik op moet letten? wat zijn specifieke zwakke/aandachts punten van dit model?

                                      Alvast dank!
                                      Albert

                                      #17537989
                                      andy89
                                        Lid sinds:
                                        2 March 2008

                                        let ook ff op de wielkassen want die willen soms net zo hard rotten als de fjes, want mijne begint der ook al mee

                                        gr andy

                                        #17537990
                                        wim-v6
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          12 August 2005

                                          Wielkasten inderdaad, en rond de tankklep.

                                          Veren willen wel breken

                                          Let op geluiden van het onderstel

                                          Willem

                                        19 berichten aan het bekijken - 1 tot 19 (van in totaal 19)
                                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.