Forumindex › Forums › Modellen › OPC-Modellen › Iemand hier met 314mm of 322mm schijven set upgrade
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 oktober 2009 om 16:04 #17213196
Is er iemand hier die zijn remmenset voor geupgrade heeft naar bijvoorbeeld 314mm of naar 322mm ipv de standaard 308mm?
Merk je veel als je van 308mm naar 314mm gaat?
Past 314mm met 16inch velgen?
28 oktober 2009 om 18:57 #17537963helemaal niemand hier met een remmen upgrade?
Wel tunen qua prestaties maar geen extra brake power
28 oktober 2009 om 21:08 #17537964Ik gok dat mijn remmen ook met 260 pk nog goed functioneren.
Je hebt niet een simpel remsysteempje eronder zitten he ;)
Maar als jij ruim €1200 over hebt kan je altijd nog OPC remmen van de Astra H OPC onder je Zafira OPC gooien
Het zal vast wel ietsje beter remmen maar ik persoonlijk vind ik dat mijn remmen zeer goed functioneren
En ik vind het het geld nu (nog) niet waard
Misschien als ze eronder zitten dat ik zoiets heb van wauw dit remt veeeel beter maar ik gok nog van niet ;)
29 oktober 2009 om 17:34 #175379651200 euro zal het niet kosten hoor. Dat zeker niet.
314mm zit op een Vectra OPC 322mm op een astra/zafira B.
En 308mm is leuk Maar een upgrade is ook wel aardig. Maar wil wel dat het blijft passen met 16″.
29 oktober 2009 om 18:19 #17537966Wat kosten 322mm remmen dan?
En je hebt standaard toch 17 inch velgen??? ;)
29 oktober 2009 om 18:57 #175379672e hands setje:
15 november 2009 om 00:04 #17537968314mm. in een 16″ wiel zal er om hangen.
Afhankelijk wellicht van welke 16″ velg.
De ene velg is immers de andere niet.
In een stalen velg bijvoorbeeld kan je vaak meer kwijt dan in een alu velg van dezelfde maat.Maar denk dat 314 mm. niet gaat lukken. 308mm. gaat al net bijv. in een 16″ Vectra B Sport Edition wiel. 314mm. zal denk niet gaan met de standaard klauw met enkele zuiger van Opel zelf. Veel te grove/grote klauw.
Als je grote diameters persee kwijt wil zal je naar een meerzuigerige klauw moeten, en dan wellicht zelfs nog een uit een ‘slim-line’. Dus die een slanke bouw hebben, en radiaal gezien weinig ruimte innemen, teneinde om een zo groot mogelijke diameter schijf te kunnen passen. Ook moet je de offset van het geheel in de gaten houden op het moment dat je voor maximaal wielvullend gaat. bijvoorbeeld bij velgen waar spaken naar binnen lopen. Daar kan het natuurlijk knel komen te zitten. En als je met standaard spul wil werken (standaard bedoel daar mee Opel/GM) zal je met de offset weinig kunnen beginnen. Als je voor maatwerk kan je deze parameters nog enigzins manipuleren, en dus passend krijgen.
Hangt natuurlijk wel een prijskaartje aan.
Maar als je opzoek ben naar gevoel en perfecte doseerbaarheid raad ik je aan zowiezo voor meerzuigerige klauwen te gaan.15 november 2009 om 10:30 #17537969Foto’s:
308mm Systeem van een i500 / OPC (let op verschillende offset) in een 16inch Vectra-B Sport Ed-I velg:
Jerremy, effe foto geleend van jouw haha, dacht 330mm meerzuigerig in een 17inch velg:
Willem
15 november 2009 om 11:26 #17537970hhmmmz denk dat het niks wordt dus……
toch bedankt, wou iets meer brakepower, maar dan kan ik mijn winterwielen wel dumpen…..
Denk dat ik dan maar gewoon met de tijd gegroefde schijven Brembo neem met Ferodo blokken.
15 november 2009 om 11:52 #17537971Wim, klopt is 330*28mm. AP Racing schijf, 2 delig.
tijgetje57, ja daar win je de helft al mee idd. Goede blokken idd. en een kwaliteits schijf.
15 november 2009 om 15:24 #17537972Blijf het machtig vinden jeroen, die remmen.
Ik kan je zeggen, het remt heerlijk met goede doseerbarheid, en als het moet HARD!!
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.