Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 2.4 in een 2.2 Astra G
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
17 oktober 2009 om 18:32 #17213159
Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een 2.4 LE5 motor bij een Z22SE Astra G??
18 oktober 2009 om 08:42 #17537641waar komt zo’n 2.4 uit als ik vragen mag.
Willem
19 oktober 2009 om 10:20 #17537642zo’n 2.4 komt uit ondere een pontiac solstice, saturn sky (opel gt) en chevy cobalt.
Een puur gm product dus.
En ja, ik heb wel ervaring met inbouw van een 2.4 [size=-2]maar dat is een cih[/size]19 oktober 2009 om 15:05 #17537643Je hebt best kans dat de basis gelijk is aan de 2.2 in de astra-G, dat is ook een Amerikaanse (GM) motor.
Willem
19 oktober 2009 om 19:12 #17537644AnoniemLid sinds:
1 January 1970Is die 2.4 LE5 motor ook als basis gelijk aan de Z24XED van de Antara? Want dat blok hebben mn ouders namelijk in de Antara hangen
19 oktober 2009 om 21:22 #17537645De basis is inderdaad gelijk. kop heeft variabele kleptiming. Ontsteking en inspuiting leest hij dan ook op de nokkenassen.
Porbleem zit hem in de electronica, hoe krijg ik die aangesloten op mijn Astra G bedrading. Motor komt trouwens uit een Pontiac G6, kennen we volgens mij niet in nederland.20 oktober 2009 om 15:50 #17537646als de motor verder hetzelfde is, dan de Kabelboom en electronica van de 2.2 overnemen en daarna naar een Tuner rijden om de software van de 2.2 aan te passen op de 2.4. zo zou ik het doen:D
20 oktober 2009 om 16:47 #17537647Hoeveel vermogen heeft zo’n 2.4???
Is het wel de moeite waard om er al dat werk voor te doen??
20 oktober 2009 om 17:11 #17537648De 2.2 waar Jolvio het over heeft uit de Astra G en Zafira A en de eerste Vectra C is in basis gelijk aan de Amerikaanse 2.4 een heeft ketting aandrijving!
De 2.4 uit de Antara genoemd door martklanderman is een andere motor en in basis gelijk aan de 2.0 uit de Astra G, vectra B en Omega B (later is de 2.0 in de Omega B vervangen door een 2.2 op basis van de 2.0)
Kort gezegd zijn er een aantal typen motoren bij Opel met een gelijke cilinderinhoud maar een totaal andere basis!
Om te proberen het iets duidelijker te maken zet ik ze op een rijtje (er zijn van beidde ook nog Turbo versies)
2.0 D-Riem Astra F+G, Vectra A+B, Omega B
2.0 Turbo D-Riem Astra G+H, Zafira A+B, Speedster
2.0 Turbo D-Ketting Vectra C
2.0 Turbo D-Ketting GT
2.0 Turbo D-Ketting Insignia
2.2 D-riem Omega B
2.2 D-Ketting Astra G, Zafira A+B, Vectra B
2.4 D-Riem Antara
2.4 D-Ketting Amerikaanse modellenZe hebben in nog meer modellen gezeten in verschillende uitvoeringen zoals Astra F en Astra H maar dan alleen de modellen met D-Riem.
20 oktober 2009 om 17:13 #17537649origineel gepost door erwin78
Hoeveel vermogen heeft zo’n 2.4???Is het wel de moeite waard om er al dat werk voor te doen??
Standaard heeft zo’n 2.4 iets meer vermogen als een 2.2 ongeveer 170 t.ov. 150 je haalt alleen winst door hem te chippen omdat je hem lopend moet krijgen met je originele bedrading en ECU… en als je die niet aanpast zal de winst nihil zijn…
Als die 2.4 nog andere dingen heeft zoals directe inspuiting of variabele kleptiming zal je zelfs je oude 2.2 kop over moeten zetten of iets met een vrij programmeerbaar motor management moeten gaan doen…
20 oktober 2009 om 17:36 #17537650Ik weet wel iemand die je 2.2 wil overnemen.:P:P:P
20 oktober 2009 om 19:01 #17537651waarom laat je geen compressor monteren op jouw z22?
Doen ze bij Courtenay sports in de uk. Maar dat levert zoveel vermogen en happy faces dat je denk ik geen 2.4 wil hebben.
20 oktober 2009 om 20:25 #17537652Alleen al het 2.4 inlaatspruitstuk monteren en de motorsoftware aanpassen schijnt al flink winst te geven.
20 oktober 2009 om 21:59 #17537653Het is gewoon een leuk idee, een 2.4 in je Astra. Het zal ook wel iets meer koppel geven door de grotere slag. Het lijkt me inderdaad het beste een 2.2 kop te monteren, en vervolgens de 2.2 electronica te gebruiken. Snelste klaar.
Ik heb een nieuwe o km motor. Iemand interesse in de kop met toebehoor (bobines, sensoren etc.)?
1 november 2009 om 16:28 #17537654Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.
Mvrgr Ivor
1 november 2009 om 16:32 #17537655Volgens mij zit dat blok ook in een Chevrolet HHR :hmmz
1 november 2009 om 16:43 #17537656mrmonkey, dat klopt, dat is de eerste auto die hier te koop is met deze motor.
12 december 2009 om 09:56 #17537657origineel gepost door Jolivo
Heb ondertussen de 2.4 kop vervangen voor een 2.2 kop. Electronica van de 2.2 erop.
Alleen de krukaspositiesensor is anders, onsteking en inspuiting pakt hij op de nokkenassen.
Ben nu bezig met een schijf aan het maken die op de poelie komt voor op de motor.Kan iemand mij eens in nederlands uitleggen hoe ik een foto toevoeg op dit forum.
Mvrgr Ivor
Motor loopt. Wat een koppel. Ben zeer tevreden.
2.4 LE5 in een Astra G met zijn eigen cilinderkop en electronica. Alleen Krukaspositiesensor verplaatsen naar de poelie voorop de motor. Zelf een schij maken.
Zo een motor is zeker een aanrader. Kost even wat moeite, maar dan heb je ook wat.12 december 2009 om 11:26 #17537658Super :D
12 december 2009 om 13:41 #17537659Ik snap er niks van. Ik krijg geen foto toegevoegd. Kan iemand mij helpen??
12 december 2009 om 13:47 #17537660origineel gepost door wesley015
Ik weet wel iemand die je 2.2 wil overnemen.:P:P:PWat brengt zo een 2.2 nog op??
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.