Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › nokkenassen vraag
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 oktober 2009 om 20:23 #17213047
ik ben op zoek naar een setje nokkenassen.
Alleen wil ik ze niet te extreem omdat ik met mijn standaard klepveren en stoters wil blijven rijden.
Nou is mijn oog gevallen op dit setKent Cams AST 1603 supersports
powerband 3000-7500
cam lift (mm) 11.04
valve lift (mm) 11.04
duration 278 deg.
timing 31/67 67/31
full lift i 108 deg. e 108 deg.
vc (mm) 0.00
ltdc i 2.03mm e 2.03mmkan ik dit set nokkenassen monteren met de standaard klepveren en stoters?
zo niet, wat is dan het maximale qua graden en lift wat ik kan monteren.
en er komt uiteraard na aanschaf van nokkenassen een chip op maat in.13 oktober 2009 om 20:35 #17536086die 276 zou ik persoonlijk niet doen
267-272 maximaaldat blijft veilig…
heb hier evt nog n setje catcams 267 liggen ;)
ik ga met 290-304 rijden :D14 oktober 2009 om 06:18 #17536087Ik rij veilig met 283graden ;)
lift is belangrijker om in de gaten te houden!14 oktober 2009 om 06:31 #17536088Ik had er 267-267 graden met 10.95 lift in zitten.
Ik deed er heel ruig mee, en het bleef altijd heel :thumbup
14 oktober 2009 om 07:36 #17536089origineel gepost door freek corsa
Ik had er 267-267 graden met 10.95 lift in zitten.Ik deed er heel ruig mee, en het bleef altijd heel :thumbup
dus daarmee bedoel je eigenlijk te zeggen dat die kent cams toch iets te scherp zijn?
en dus beter een stapje terug kan doen voor zowel de lift als het aantal graden?14 oktober 2009 om 07:40 #17536090origineel gepost door TRPower
die 276 zou ik persoonlijk niet doen
267-272 maximaaldat blijft veilig…
heb hier evt nog n setje catcams 267 liggen ;)
ik ga met 290-304 rijden :Dok, dan hebben wij vanavond dus een hoop te bespreken want ik zag op marktplaats dat je ook nog een complete c20xe aanbied, waar ik stilletjes ook naar op zoek ben voor me kadett, maar allereerst dat setje waarvoor ik met je heb afgesproken en misschien wel die nokkenassen erbij
14 oktober 2009 om 07:41 #17536091origineel gepost door Piele
Ik rij veilig met 283graden ;)
lift is belangrijker om in de gaten te houden!met welke merk rij je dan?
en wat is je lift want ik vind 283 toch al behoorlijk extreem worden voor standaard veren.14 oktober 2009 om 13:56 #17536092276 maakt toch geen zak uit?! wat moet daar listig aan zijn??
wel je lift in de gaten houden uiteraard.14 oktober 2009 om 14:08 #17536093origineel gepost door mayhem
276 maakt toch geen zak uit?! wat moet daar listig aan zijn??
wel je lift in de gaten houden uiteraard.ik weet niet wat daar listig aan moet zijn, daarom vraag ik het ook voordat ik het koop.
lift is 11.04.
dus volgens mij kan dat wel gewoon14 oktober 2009 om 14:16 #17536094ik denk als je kop als eens gevlakt is, dat je weleens in de probs zou kunnen raken.
is een behoorlijke lift….
en met hydro stoters heb je in hoge toeren wel eens kans op zwevende kleppen…(oke moet je wel erg hoog zit maar toch)
14 oktober 2009 om 14:49 #17536095zover ik weet is die nooit gevlakt, maar…
ik denk dat ik het maar gewoon gaat proberen.
en ik kan het ook altijd nog FF vragen bij de zaak waar ik ze koop.
in ieder geval bedankt voor jullie info. :thumbup14 oktober 2009 om 15:32 #17536096Die 11 mm lift maakt niks uit kwa raken van de zuigers
het gaat om de lift in B.d.p. In dit geval 2.03 mm.Je kop moet wel heel erg gevlakt zijn wil je hier problemen mee krijgen.
Ik monteer altijd de risse nokkenassen met 280Grd. / 11,2mm / 1,98mm B.d.p.
Dit vaak met orginele tandwielen. De toerenbegrenzer stel ik dan op 7600 TPM. in.
Ik heb hier nog nooit problemen mee gehad. Zelfs niet in de cross waar ze op
bepaalde kleibanen gewoon een groot gedeelte van het rechte stuk vol in de toerenbegrenzer zitten:vertagIk zou toch min. nokkenassen nemen met 1,8 a 1,9 lift in B.d.p. om een beetje vermogen eruit te halen.
Je zult zien dat je dan standaard bij zo’n 276 a 280 Grd. uitkomt.Maar ja uiteindelijk moet iedereen het voor zichzelf uitmaken.
Nameten kun je eigenlijk sowieso beter bij elke nokkenas welke je monteerd doen.14 oktober 2009 om 19:44 #17536097Sjoerdie en Miruni bedankt voor de info, hier kan ik mee verder. :thumbup
14 oktober 2009 om 19:51 #17536098hoe bevalt de chip?? haha ;)
14 oktober 2009 om 19:52 #17536099origineel gepost door TRPower
hoe bevalt de chip?? haha ;):thumbup
:wors:wors:wors
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.