Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Effe een dagje sleutelen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 oktober 2009 om 18:41 #17212904
Vandaag begonnen met de ombouw van een 2.4 injectie naar dubbele Webers.
Alles een beetje professorisch gemonteerd: De motor zit nog in een sloper, maar ik wil eerst zeker weten dat de boel goed werkt.
Motor met injectie:
Motor zonder injectie:
Motor met Webers:
Thermostaathuis kon ik gewoon laten zitten:
En zo liep hij na de eerste keer starten (daarna nog wat afgesteld en hij loopt nu nog mooier):
9 oktober 2009 om 19:37 #17534448heeft mijn inhaal actie afgelopen zaterdag toch wat met je gedaan:jerry:jerry:jerry
leuk he die weber snorkel:cool::cool:
9 oktober 2009 om 20:31 #17534449Als je nou een beetje doorknutselt kun je er volgende week mee naar de
powertesting:P9 oktober 2009 om 20:47 #17534450origineel gepost door mantaroel
Als je nou een beetje doorknutselt kun je er volgende week mee naar de
powertesting:PHet moet allemaal weer veel te mooi worden, dus dat gaat niet lukken.
Ik was al verbaasd dat het liep………..
:D9 oktober 2009 om 20:50 #17534451ja maar het kan daarna ook mooi worden :P
waar gaat het trouwens in komen?
9 oktober 2009 om 20:53 #17534452In de rode CC.
De OHC gaat eruit, dan wordt de binnenkant gespoten, waarna de 2,4 erin gaat.
Het gaat niet om het vermogen………..het moet mooi zijn :P9 oktober 2009 om 20:55 #17534453oh als het niet om het vermogen gaat…
heb hier nog wel een 2.0 cih over :D
maar als de ohc eruit gaat, waarom gooi je er dan een CIH weer in???
moet je de bak toch ook wisselen?9 oktober 2009 om 21:05 #17534454Ja, en de uitlaat weer ombouwen.
Ik ben nou eenmaal gek op CIH-motoren. :wors
Visco-koppeling gaat er nog af, want er komt een electrische vin voor de radiateur.
Ik moet alleen nog K&N filters hebben en dempers/afdichtingen tussen het spruitstuk en de carburateurs. Oh ja, gas-mechanisme is ook wel handig.
9 oktober 2009 om 21:29 #17534455Dat zal em niet misstaan zo’n 2400 ;)
9 oktober 2009 om 21:30 #17534456nee zeker niet, nog een vlotte cc dr bij :D
9 oktober 2009 om 23:14 #17534457ziet er goed uit hoor:thumbup ik ga er van de week nog drie ophalen:P:P:P
10 oktober 2009 om 05:13 #17534458Je heb straks een prachtig geluidje er in als die goed afgesteld staat.
Wat ga je straks met de kelken doen die er nu opzitten?:D
Ik heb daar wel intresse in.:kewlpics10 oktober 2009 om 05:17 #17534459Ik heb zelf het advies gekregen om er nog een vacuumpunt bij te maken voor de
rembekrachtiger omdat als je dan remt de moter mooier blijft lopen.
Ik heb het zelf ook er op zitten en hij blijft wel regelmatiger lopen:thumbup10 oktober 2009 om 09:36 #17534460Kelken blijven erop / erbij. Ik moet nog even meten en rekenen voor de filters of er genoeg ruimte overblijft.
Ik wil zo lang mogelijke kelken gebruiken.
De motor moet veel koppel hebben :)Wat bedoel je met een extra vacuumpunt? In het andere spruitstuk ook zo’n aansluiting maken en dan met een T-Stuk werken? :hmmz
10 oktober 2009 om 09:42 #17534461Wauw dat is echt bruut zo’n motor :p
Hoeveel PK/koppel levert zo’n setup?
10 oktober 2009 om 10:31 #17534462Nou, dat is moeilijk te schatten, maar ik denk 160 PK en 190 Nm.
Ik doe geen gekke dingen met nokkenassen en bewerkte kanalen. (daar heb ik een andere motor voor). Het zijn ook maar 40mm Webers en dat beperkt je in het top-vermogen.10 oktober 2009 om 10:35 #17534463Ik heb bij de eerste Post nu twee filmpjes staan :thumbup
10 oktober 2009 om 10:55 #17534464origineel gepost door postbusmanta
Nou, dat is moeilijk te schatten, maar ik denk 160 PK en 190 Nm.
Ik doe geen gekke dingen met nokkenassen en bewerkte kanalen. (daar heb ik een andere motor voor). Het zijn ook maar 40mm Webers en dat beperkt je in het top-vermogen.Donders da’s netjes :o
10 oktober 2009 om 11:40 #17534465origineel gepost door postbusmanta
Kelken blijven erop / erbij. Ik moet nog even meten en rekenen voor de filters of er genoeg ruimte overblijft.
Ik wil zo lang mogelijke kelken gebruiken.
De motor moet veel koppel hebben :)Wat bedoel je met een extra vacuumpunt? In het andere spruitstuk ook zo’n aansluiting maken en dan met een T-Stuk werken? :hmmz
10 oktober 2009 om 11:41 #17534466Als je dat blokkie nu is mijn Manta bouwt Stefan:jerry
10 oktober 2009 om 11:44 #17534467Kijk zo heb ik het zitten.
Ik heb het gat doorgeboord en draad in getapt.Daarnaheb ik een stuk koperen waterleiding gepakt
en netjes in de vorm gebogen en een gat gemaakt bij de 2de vacuumaansluiting.
Heb daarna een stukje rond uitgeslepen zodat die mooi tegen de leiding kwam en vastgesoldeerd.
:thumbup10 oktober 2009 om 11:56 #17534468Zo, dat ziet er wel heel netjes uit :thumbup :thumbup
Mooi gemaakt!!
Jij gebruikt dubbele Solex carburateurs?
Met de originele benzinepomp?
Jij sluit de choke wel aan?10 oktober 2009 om 12:04 #17534469De gaskleppen heb ik zo gekoppeld:
10 oktober 2009 om 12:16 #17534470Ga dit volgen. Ziet er goed uit, Stefan! :thumbup
10 oktober 2009 om 12:26 #17534471Waren je webers al zo netjes of heb je ze schoon gemaakt? Ik zoek nog een middel om mijn 48mm webers schoon te maken.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.