Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › paar vraagjes ;)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
8 oktober 2009 om 20:41 #17212877
hey ,
ik heb een corsa A 1.6 en nu wil ik niewe tellerplaten ontwerpen , maar heeft er iemand een tekening met de maten, of een neutrale tekening van de teller plaat en olie druk enz
ook zag ik laatst 2 A gsitjes zonder lucht massa meter , leek net of het er tussen uit was gehaald , kant dit gewoon of is dit een ander type blok . Het blok leek wel gewoon hetzelfde
Nog een vraagje , ik wil graag een vet geluidje onder me auto , raden jullie dempers aan die een vet geluidje maken en goed passen op een corsa A gsi . Ik wil niet zo een diep geluid die helemaal doordringt tot op je trommelvliezen
greetz
11 oktober 2009 om 02:41 #17534163niemand ?
11 oktober 2009 om 10:17 #17534164Geduld is een Schone zaak.
Ik heb wel een foto van een corsa-A3 GSi teller:
En ja er zijn verschillende Typen motor in de corsa-A GSi:
maar geen met lucht MASSA meter, wel met lucht HOEVEELHEIDS.
E16SE:
> Corsa-A2 tot ’90: Systeem met Luchthoeveelheidsmeter – Bosch LE jetronic L3
– Luchthoeveelheidsmeter is ook bransdtof computer
– Ontstekings computer aan schutbord
– Systeem zonder stationair regeling (geen stappenmotor)
– Systeem zonder Storings lampje
– Toerental gemeten in ontstekingshuis – Hall Sensor> Corsa-A3 ’90> ’90: Systeem met luchthoeveelheidsmeter – Bosch LE Jetronic L3.2
– Luchthoeveelheidsmetermeter is ook bransdstof computer
– Ontstekings Computer aan schutbord
– Systeem zonder Stationair regeling (geen stappenmotor)
– Systeem MET Storings lampje. en storings geheugen
– toerental gemeten in ontstekingshuis – Hall sensor
– Ontsteking: rotor verdelerC16SEI:
> Systeem met Lucht HOEVEELHEIDS meter – Bosch Motronic 1.5
– Computer in de auto achter dashboard kastje
– Computer regels Brandstof en Ontsteking
– Sationair toerental geregeld met Bosch Stappenmotor
– Systeem met storings lampje en storings geheugen
– toerental gemeten op krukas – toerental gever
– Ontsteking: Rotor verdelerC16SE:
> Systeem Zonder Luchtstroom meting – Opel-GM Multec-M
– Computer in de auto achter dashboard kastje
– computer regelt Bransdstof en Ontsteking
– Luchtmeting Via MAP sensor (MAP = Manifold Absolute Pressure / inlaat onderdruk)
– MAP sensor: aan schutbord – 1 slang en 3draads stekker
– Stationair toerental geregeld via stationair stappenmotor (Multec)
– Systeem met Storings lampje en storings geheugen
– Ontsteking: Rotor verdeler of DIS (Direct Ignition System)Willem
11 oktober 2009 om 19:36 #17534165merci voor de uitleg :D
maar zou er een manier zijn om orginele grote van het dashboard op de computer te krijg zodat ik niewe tellerplaten kan ontwerpen.
greetz jamie
12 oktober 2009 om 21:40 #17534166Wordt het toch inscannen als dat mogelijk is of heeft iemand anders nog een ander idee
14 oktober 2009 om 14:44 #17534167ik denk inderdaad inscannen makkelijkste is…
of je eigen teller opmeten en dan een schaal maken van de foto…
Willem
14 oktober 2009 om 14:47 #17534168qua geluid, zou ik dan alleen een redelijke eind demper pakken. Als je geen super zwaar geluid wil, lukt dat daar prima mee. Denk dan vooral aan remus. Het zijn nette dempers die geen overdreven geluid produceren. En je hebt uiteraard kwaliteit.
14 oktober 2009 om 20:41 #17534169je bedoelt foto maken , en die op de computer op maat maken dat is ook wel een idee :D
zijn er dempers die er goed op passen zonder teveel aan te passen en kan ik gewoon een rechte buis pakken als katvervanger
greetz jamie
19 oktober 2009 om 01:20 #17534170hey ,
ik ben even aan de slag gegaan met me witte teller platen en het is aardig gelukt.
hier fototje van het resultaat.
nu aleen nog uitprinten en uitknippen :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.