Forumindex › Forums › Modellen › Kadett › moterombouw (hoe zit brandstofpomp bij hb?)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2009 om 18:05 #17212796
Goed, voorzichtige plannen om een 1.2sc om te bouwen naar een c20ne.
Mijn eerste conclusie: die zekeringkast gaat niet door dat gaatje passen. Is het de bedoeling om alle elektra vanaf de moterkant door dat gaatje te proppen? Waarna je vervolgens bij de andere auto moet hopen dat je alles nog op de plaats krijgt? (lang leve digitale fotografie)
Of is het handiger om de boel aan de moter te laten en de complete kabel door te halen en naderhand aan elkaar te fietsen.
Ik heb in gedachten om de moter incl beide voorpoten zo ver mogelijk in elkaar te laten zitten waardoor remmen e.d. direct zijn aangepast aan het vermogen. Daarnaast de trommels achter ook overzetten en dan ben ik klaar toch?
Zijn er nog tips en dingen waar ik op moet letten. (dingen die jullie zijn vergeten bij jullie ombouw??)
Ik moet nog kijken in hoeverre het verder overeenkomt qua gaten en stevigheid van bepaalde onderdelen. Hier dezelfde vraag, bij tips en goede raad hou ik me aanbevolen.
Alvast bedankt voor jullie reacties.
6 oktober 2009 om 18:19 #17533154Zekeringkast heb je eigelijk niet nodig van de c20xe.
Zorg dat je een complete motorkabelboom hebt bij de motor. Dus vanaf de motronic naar de motor.
Startmotor en dynamo gebruik je van de 1.2 (laat je dus in de auto hangen.
Je hebt enkelt een constante stroom (dikke rode draad op motorkabelboom), geschakelde stroom (zwarte draad vlak bij aansluiting op bobine) en de aansluiting van de brandstof pomp. Maar deze kan je ook dmv een schakelaar aansluiten.
succes
6 oktober 2009 om 18:22 #17533155volgens mij mag de pomp niet via schakelaar voor apk, moet via het relais lope, zodat als de motor stopt, de pomp ook stopt.
6 oktober 2009 om 18:23 #17533156startmotor gaat niet passen.. trommels achter zijn dezelfde maten als GSi trommels.. ik weet alleen niet over verschil zit in de achterremcilinders
6 oktober 2009 om 18:51 #17533157vanaf de zekeringkast loopt de boom naar de ronde stekker die past door dat gat maar dat lekker laten zitten
alleskan je zo overbouwen
maar haal je de onderdelen uit een van je eigen auto s?
dan kan je t zo overbouwen
7 oktober 2009 om 05:56 #17533158ja, 1 vd caravans moet plaats maken, deze is afgekeurd en zal nooit meer oldtimer worden, ik vind het daarom niet meer de moeite om hem op te knappen. (en de achterkant moet een aanhanger worden.)
Dus ik heb alles, complete kabelboom e.d.
startmoter en dynamo zit toch op de moter, waarom zou ik dan die van de 1.2 pakken, snap ik niet helemaal.
Dus eigenlijk hoef ik alleen de kabelboom rechts (naar de computer) mee te nemen (die heb ik al los dus dat is makkelijk) en de andere kabelboom in de 2.0 laten hangen en gewoon die van de 1.2 aan de moter aansluiten?
De c20ne heb ik een digitaal dashboard in gebouwd, krijg ik daar dan geen problemen mee? Ik denk dat ik m dan weer om moet bouwen of niet? Dit is dan waarschijnlijk wel minder werk als de hele kabelboom omleggen…..
origineel gepost door cd-design
Je hebt enkelt een constante stroom (dikke rode draad op motorkabelboom), geschakelde stroom (zwarte draad vlak bij aansluiting op bobine) en de aansluiting van de brandstof pomp.Jij bedoelt dat die rode en zwarte draad nu niet op de 1.2 zitten, want anders kan ik die toch ook gewoon gebruiken? Brandstofpomp snap ik, even goed kijken hoe dat zit dus.
7 oktober 2009 om 12:03 #17533159origineel gepost door Caravan-E
origineel gepost door cd-design
Je hebt enkelt een constante stroom (dikke rode draad op motorkabelboom), geschakelde stroom (zwarte draad vlak bij aansluiting op bobine) en de aansluiting van de brandstof pomp.Jij bedoelt dat die rode en zwarte draad nu niet op de 1.2 zitten, want anders kan ik die toch ook gewoon gebruiken? Brandstofpomp snap ik, even goed kijken hoe dat zit dus.
Rode en zwarte draad zitten in de motorkabelboom van de 2.0motor. Deze hoef je enklet aan te sluiten om de motor te laten lopen.
7 oktober 2009 om 12:03 #17533160origineel gepost door prayer
volgens mij mag de pomp niet via schakelaar voor apk, moet via het relais lope, zodat als de motor stopt, de pomp ook stopt.Is totaal geen probleem voor de apk. En tevens een goede startonderbreker :P
8 oktober 2009 om 13:38 #17533161ok, het is mooi weer, ik heb ze even naast elkaar gezet. De elektra daar ga ik wel uitkomen. Maar ik heb op dit moment nog 2 vragen:
1. De rembekrachtiger (zo heet dat grote ronde ding toch) is die uitwisselbaar of moet die overgezet worden?
2. De aansluiting van het schakelmechanisme is compleet anders:
de 12s heeft een rechtstreekse stang en zit wat lager in het schutbord. de 2.0 heeft nog een hefboompje ertussen en komt recht uit het schutbord. zie foto’s. Hoe dit op te lossen?
8 oktober 2009 om 14:21 #17533162schakelstang + mechanisme van een gsi erin zetten :thumbup
en heb je wel een injectie erin hangen nu ?
dus met retour leidingen je brandstofpomp is ook niet goed genoeg dan denk ik voor een 2 liter
8 oktober 2009 om 16:40 #17533163Maar ik het het idee dat het gat in het schutbord anders is. Dat het er gewoon compleet anders inzit. Ik weet het niet 100% zeker omdat het nog niet uit elkaar ligt, maar ik wil voorbereid zijn.
Ik heb de complete auto bij de donormoter, dus ik kan de brandstofpomp gewoon overzetten. Dat is geen probleem. Zelfde geld voor het schakelmechanisme+pook (ik neem tenmiste aan dat je het gedeelte in de auto bedoeld)
10 oktober 2009 om 14:32 #17533164OK, vandaag aan de slag gegaan. Het blijkt dat de 1.2s het schakelmechanisme onder de auto door gaat, dus die hangt buiten en bij de 2.0 gaat hij van binnenuit door het schutbord. Mijn plan is om bij de 2.0 het hefboompje e.d. weg te halen en de originele aansluiting van de 1.2s rechtstreeks op de bak van de 2.0 aan te sluiten (zie foto’s hierboven). Heeft iemand een idee of dit uberhaupt mogelijk is. Dat ik ook geen problemen krijg met de 5e versnelling, want die zit nu niet op de 1.2.
Daarnaast het probleem brandstofpomp. Bij de 2.0 zit deze in de tank, bij de 1.2 kan dit niet. Is het mogelijk om een brandstofpomp onder de moterkap te hangen of moet dit persé in de tank? Want dan moet ik denk ik een gsi-tank hebben of niet?
(De 1.2 is er bijna uit, dus het project vordert.)
10 oktober 2009 om 15:22 #17533165je kan de schakelstang van de 12s gebruiken en deze rechtstreeks op de bak van de 2 liter zetten.
Je moet alleen wel een andere schakelpook hebben,want je hebt vast en zeker een 4 bak in je 12sc zitten.
Je moet dan een schakelpook van een diesel kadett hebben of van een E1 met 5 bak,die lopen ook onder de auto door. En ik meen een 1.8S uit 89 ook. C Ascona kan je ook pakken,heeft dezelfde pook,zit gewoon met 4 boutjes op de bodem.
Alleen je uitlaat moet je dan wat aanpassen want die zal (van de 2 liter) tegen je schakelstang aankomen.
Ik heb een jaar of 10 geleden eens een 20SEH in een 12S body gehangen,heb toen wel wat valkuilen gehad maar alles is toch goed gekomen,gewoon alles overbouwen.
Je moet ook de metalen brandstofleiding overzetten,de 12s heeft zo’n geel kunststof ding.
je kan de motor met bak en aandrijfassen in 1 geheel laten zakken,geen probleem als je een takeltje hebt.
Kabelboom zou ik in zn geheel overleggen,is t makkelijkste,je zal hooguit bij je achterlichten iets anders uitkomen,vanwege het station/hatchback verhaal.
Als je de tijd hebt is het erg leuk,ik heb het destijds in een weekend gedaan.
Ik had het geluk dat de sloper dezelfde kleur als mn 12s was,dus kon m uiterlijk ook ombouwen.12 oktober 2009 om 05:44 #17533166OK;), hier heb ik zeker wat aan. Het was ook de bedoeling om de moter te laten zakken en de auto er overheen te tillen, met alles er nog op en aan.
Het aantal schakelpunten zitten dus niet alleen in je bak, maar ook in je pook? Want ik vroeg het afgelopen weekend aan een automonteur en die dacht dat het alleen in de bak zat en dat ik dus niets aan de pook hoefte te veranderen.
Weet iemand nog het antwoord op mijn brandstofpomp vraag hierboven?
12 oktober 2009 om 07:26 #17533167Volgens mij kan je gewoon een losse brandstof pomp gebruiken. Ik zou deze lager hangen dan je tank (bijv. onder de auto)en het liefst zo dicht mogelijk bij de tank. Je kan namelijk maar met max 1 bar aanzuigen maar pompen kan je met met een vele male hogere druk.
Als je de pomp dan onder je motorkap zou bouwen lijkt mij dat deze het nog wel eens zwaar kan gaan krijgen. Zeker als deze dan ook nog eens hoger hangt als de tank.12 oktober 2009 om 22:32 #17533168Ik heb in mijn coupe de brandstofpomp gewoon onder de tank zitten. Hierbij zit hij lager dan de tank zodat de brandstof er door de zwaartekracht vanzelf al inloopt (bedankt meneer newton ;)).
13 oktober 2009 om 13:37 #17533169OK, bedankt allemaal.
Heb je nu je tank tegen je achterbank geplakt ofzo? Ik heb verder geen verstand van c-kadetts…., maar zo ziet het eruit.
Als ik nog dingen tegen kom (en dat zal vast) horen jullie het!
13 oktober 2009 om 15:12 #17533170wij hadden met een combo ook de stang onder de auto door
weet alleen niet meer hoe dis opgelost was
13 oktober 2009 om 21:25 #17533171ik heb hem ook onder de auto lopen de schakelstang…
heb een katvervanger eronder zitten maar heb de bocht van de ori 1.6 pijp erin gelast :thumbup
die schakelstang past gewoon op een f16 pak alleen je moet het nokje van je schakelmechanisme van je 1.2 op je f16 zetten!en je hoef toch alleen bij de pook toch maar een nokje weg te slijpen?
14 oktober 2009 om 07:43 #17533172origineel gepost door mrmonkey
en je hoef toch alleen bij de pook toch maar een nokje weg te slijpen?Geen idee, vandaar mijn vragen hierover. Ik dacht dat de pook vrij beweegbaar was en de beweging afhankelijk is van wat er op je bak kan.
Als jij om iemand anders dat kan bevestigen van dat nokje, hoor ik het graag.
14 oktober 2009 om 20:45 #17533173moter van 1.2 ligt eruit. foto in het donker dus niet super duidelijk. Tevens 1.2 moter te koop incl voorpoten, remklauwen/schijven, radiateur enz.
14 oktober 2009 om 20:55 #17533174Mijn kadett was origineel ook een 4 bak (een 1.3.s)
je kan zo dezelfde schakelstang gebruiken. die past zo op de bak. bij je pook moet je een stukje van het kunstof weghalen zodat je de bewing naar zijn 5 kunt maken. dan is het voor elkaar.
niet vergeten dat hij wel afgesteld moet worden ;)
met de brandstofpomp heb ik gewoon een kadett gsi pomp met originele beugel etc op de originele plaats gehangen. (rechts van reservewiel bak)
en deze dan met nieuwe leidingen aansluiten op de aanvoer vanaf je tank,.
succes!
27 februari 2010 om 21:59 #17533175origineel gepost door macoe16v
met de brandstofpomp heb ik gewoon een kadett gsi pomp met originele beugel etc op de originele plaats gehangen. (rechts van reservewiel bak)Zo, topic lag even plat, maar ik ben weer aan de gang. Auto staat buiten, dus ik heb 2 maanden niets meer gedaan. Onder 0 graden sleutelt niet zo lekker.
c20ne hangt er ondertussen in, inclusief alle andere dingen onder de moterkap (stuurbekrachtiging, voorpoten, remmelarij enz) Ik ben nu bezig met de kabelboom. Dit blijkt allemaal heel logisch in elkaar te zitten en netjes opgedeeld in delen. 1 deel blijft op de moter zittten, 1 deel voor achter het dashbord met zekeringenkast wat je aansluit op de moter, 1 deel voor de verlichting voor en achter en 1 deel voor de elektrische ramen, spiegels en cv.Mijn vraag gaat over de brandstof pomp e.d., ik wilde hem onder de auto gaan hangen, maar dit blijkt er allemaal veel anders uit te zien als bij een station. Bij een station zitten de brandstofpomp, -filter en een drukdingetje op een plaat net voor de achteras, maar bij de hatchback zit daar de tank. Macoe16v heeft het hierboven over dat het rechts van de reservewielbak moet zitten, heeft iemand hier een foto van ofzo? Ik kan zo 1,2,3 niet verzinnen hoe dit zou moeten zitten origineel. Zit het bij een hatchback ook op een plaat met 3 bouten aan de auto geschroefd??
3 maart 2010 om 21:16 #17533176De pomp hangt inderdaad samen met de drukregelaar en het filter aan één plaat onder de auto.
Aan de balk, achter het rechter achterwiel, naast de reservewielbak.
Misschien zitten daar alleen twee gaten in de balk (vorm: een rondje met een streep er door heen (soort opellogo :) )).
Daarvoor kan je bij de VOD een paar speciale moertjes met verende klemmetjes krijgen, die je in die gaten klemt. Dan kan je met 2 M8 boutjes de plaat met pomp enzo ophangen.Niet helemaal duidelijk maar je ziet de reservewielbak (linksboven) en het achterwiel.
3 maart 2010 om 21:22 #17533177die moeren zijn kroonmoeren. GM nummer moet ik nog ergens hebben..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.