Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › kachel weerstand gemaakt,alles doet het weer;)
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
6 oktober 2009 om 13:39 #17212788
nou heb ik me kachel weerstand laten maken met nieuwe transitors,maar ik heb ‘m geprobeerd en hij doet het niet.
moet ik ‘m ook nog resetten ofzo.
of zijn het niet de goede.er staan 2 nr op:MJ11015G en BM0850
;)6 oktober 2009 om 13:55 #17533019zolang heb jij de vec toch nog niet
6 oktober 2009 om 14:01 #17533020origineel gepost door chrisvocht
zolang heb jij de vec toch nog nietHey Chris,
nee vanaf afgelopen vrijdag pas.
6 oktober 2009 om 15:46 #17533021ik heb de mijne van’t voorjaar nog vervangen met deze
Maar kijk uit met inbouwen voor KORTSLUITING he!!!
Het koellichaam waar de TO-3’s opzitten is de PLUS ipv de massa
6 oktober 2009 om 15:49 #17533022ja klopt,
ik heb eerst het element weer terug gezet waar die hoort en weer vast gedraaid.
daarna heb ik pas de stekker er weer aan gezet.
dus volgens mij zou het goed moeten zitten:mad:6 oktober 2009 om 15:52 #17533023hehe zal ff leuk worden maar . . . gooi ff je accu los en haal de module er eens uit, klik de stekker nog eens goed erin en monteer hem dan MET stekker vast.
Je weet nooit!!!!!!!!!
6 oktober 2009 om 15:55 #17533024ik ga het ff proberen.
je hoort het hopelijk zo.niet dat dalijk me vec affikt wahahahahaha6 oktober 2009 om 16:07 #17533025nou geprobeerd,maar niets.zelfs geen fout code om uit te lezen pffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffffff
is het dan misschien dan toch zo,dat je alleen maar die transistors kan gebruiken die in het how to topic staan.:hmmz6 oktober 2009 om 16:34 #17533026er zullen wel meer transistors gebruikt kunnen worden, maar mijn kennis reikt niet zo ver dat ik kan zeggen welke.
die BDX66C heb ik van ProblemCar afgehaald.6 oktober 2009 om 16:42 #17533027ik weet niet of je ander type toren heb gebruikt,zoja is het mogelijk
dat het niet werkt,kan andere waarde zijn waar mee gewerkt worden
of je moet een eqivalent hebben van de originele.
kan je nakijken door het originele nmr te vergelijken
weet niet waar op internet anders even in de boeken kijken
daar staat dikwijls aangegeven,als een bepaalde tor niet
te leveren meer is welke vervanger je dan kan gebruiken.de transistor die je nu gebruikt heeft de volgende waarde en type
type is pnp darlington
spanning 120 volt
ampere 16
dus als deze niet het zelfde is als type wat er in zat
kunnen ,zoals ik al schreef de waarde heel erg verschillen.
vgr tonsr6 oktober 2009 om 17:01 #17533028dank jullie voor je reactie.
die nieuwe transistoren die heb ik bij een elektronica zaakje gekocht.
ik had de oude meegenomen en hij had in zijn pc opgezocht welke ik moest hebben.
maar ik ga morgen wel weer ff naar die gozer toe,om ook weer te laten meten en
om dan toch maar om die BDX66C te vragen.
ff nog iets,het ken toch niet zo zijn dat als de airco zelf het niet doet,de blower het ook niet doet.
misschien een domme vraag maar tochGroetjes Denis
6 oktober 2009 om 17:06 #17533029origineel gepost door DVO
dank jullie voor je reactie.
die nieuwe transistoren die heb ik bij een elektronica zaakje gekocht.
ik had de oude meegenomen en hij had in zijn pc opgezocht welke ik moest hebben.
maar ik ga morgen wel weer ff naar die gozer toe,om ook weer te laten meten en
om dan toch maar om die BDX66C te vragen.mogelijk zou je in een electra schema kunnen kijken
of je de module terug kan vinden,echter dan wel
een schema van jouw bouwjaar van de auto
deze onderdelen willen per bouwjaar ook nog
al eens verschillen,met de ellende dat het dan nog niet
werkt.
veelsuc6
vgr tonsr.6 oktober 2009 om 17:33 #17533030origineel gepost door TonSR
origineel gepost door DVO
dank jullie voor je reactie.
die nieuwe transistoren die heb ik bij een elektronica zaakje gekocht.
ik had de oude meegenomen en hij had in zijn pc opgezocht welke ik moest hebben.
maar ik ga morgen wel weer ff naar die gozer toe,om ook weer te laten meten en
om dan toch maar om die BDX66C te vragen.mogelijk zou je in een electra schema kunnen kijken
of je de module terug kan vinden,echter dan wel
een schema van jouw bouwjaar van de auto
deze onderdelen willen per bouwjaar ook nog
al eens verschillen,met de ellende dat het dan nog niet
werkt.
veelsuc6
vgr tonsr.ik zou het graag doen hoor,maar wat dat aangaat ben ik een leek.
elekrische schema’s daar snap ik niets van sorry.
ik waardeer dat je me wilt helpen hoor:thumbup6 oktober 2009 om 17:55 #17533031ik heb nog ff naar mijn zekeringen gekeken,maar ik snap ff iets niet.
in mijn zekeringenkassie heb ik alleen maar deze zwart omringde zekering,die 4kante bruinemaar ik heb niet die 2 groene.hier ook weer zwart omringd
kan het zijn dat die bruine kapot is,en waar zijn die groene dan voor.
ik zie op die kap allemaal vennetjes.ik zie door de bomen het bos niet meer:jerry6 oktober 2009 om 20:25 #17533032Ooit stage gelopen in een electronica-onderdelen zaak en nog een miniem aan kennis overgehouden, maar als ik de BDX66C van Bas vergelijk met die MJ11015G van jou zie ik dat de eerste werkt met een spanning van max -120V (dus negatieve sp) en de 2e max 120V (dus positieve spanning) is toch al een verschil. Te bekijken op: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/87129/ETC/BDX66C.html en de 2e op: http://pdf1.alldatasheet.com/datasheet-pdf/view/2668/MOSPEC/MJ11015.html
Voor de rest zou je de pdf’s uit moeten draaien om nog meer verschillen te ontdekken, maarre wat zat er origineel bij jou in? en zoek die ook even op dezelfde site en vergelijk het ff, en anders morgen gelijk terug naar de winkel voor de goeie. Suc6 ermee.7 oktober 2009 om 06:46 #17533033Hey John,
ik heb ff gekeken,maar die ik er in had zitten ken ik niet vinden.T1829-1
er is geen data van.
ik ga vandaag weer naar die gozer.thnx voor de info
Groeten Denis7 oktober 2009 om 07:12 #17533034klopt, daar is ook (bijna) geen data van.
Iemand op Problem Car heeft dat toen uitgezocht en daar heb ik de info simpelweg van “Gejat” :D
Maar waar dat hij zijn conclusie op baseert . . . geen idee :hmmz. Ik heb naderhand wel een email gestuurd en na 4 jaar werkte het nog steeds bij hem :).
7 oktober 2009 om 07:41 #17533035Heb ook nog wat op buitenlandse site gevonden:
1)ok j’ai trouvé le TO3: t1829-1 tu peux le remplacer par un BDX66 ou E.C.G. 250 … PNP Darlington 100V 16Amp (spreek helaas geen frans maar zie daar toch weer die bdx66 waar bas het over had in terug komen)
2)Motorola MJ 15004 ,BDX88C
3)Les transistors utilisés par citroën sont des motorola T1829-1:
est-ce un PNP? Quel gain? Ic max?
Je posséde des transistors BD 181, 2N4347, BDX 66C, BUX48A et 2N3055.
Lequel est équivalent au T1829-1?
La commande de ces transistors est sous gel.
C’est pourquoi je voudrais un schéma simple. Le rhéostat de commande varie de 10 (grande vitesse) à 1500 ohms (petite vitesse) et 3500 ohms (arrêt)
4)T1829 – is it a Peugeot heater fan transistor? Try MJ15004 as a replacementSuc6, we horen het nog wel.
7 oktober 2009 om 09:41 #17533036nou,ik ben eerst maar ff naar de sloop geweest.
daar heb ik een originele weerstand gevonden van een clima van een 1.6 16v,maar die doet het ook niet:hmmz7 oktober 2009 om 09:56 #17533037en die geeft een foutcode of niet?
zo niet, dan zou je eens naar de dealer kunnen gaan om hem uit te lezen . . . das wel raar.Die weerstand is natuurlijk alleen voor je blazer toerental te regelen. In mijn geval deed alleen stand 8 en 9 het en ik kreeg de wel bekende “–” in het display
7 oktober 2009 om 10:22 #17533038ik heb zelf nog niet gekeken naar een foutcode.
vanmiddag,als ik van een afspraak terugkom,rij ik gelijk ff langs de dealer.
ja klopt,ik blijf die “–“in het beeld houden.
ik wordt er nu toch echt wel een beetje gek van pffffffff7 oktober 2009 om 10:39 #17533039zijn er standen die het wel doen en zijn er standen die het niet doen?
of doet Niks het?7 oktober 2009 om 11:29 #17533040nee,
bij elke weerstand en ook relais die ik heb geprobeerd doet niets het.7 oktober 2009 om 11:34 #17533041is wel een problemen ding,mischien een overbodige vraag maar heb je
de kachelmotor getest,mogelijk doet die het wel niet,
ik probeer mee te denken,en kwam zo in ene hier op.
vgr tonsr.7 oktober 2009 om 13:02 #17533042origineel gepost door TonSR
is wel een problemen ding,mischien een overbodige vraag maar heb je
de kachelmotor getest,mogelijk doet die het wel niet,
ik probeer mee te denken,en kwam zo in ene hier op.
vgr tonsr.Dan zou je daar weleens aan kunnen denken ja, want voor stand 9 bypasst de module de 2 TO-3’s via een relais waardoor je vol vermogen op de ventilator krijgt.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.