Forumindex › Forums › Modellen › Senator, Monza en Commodore, Rekord, KAD › Ik weet het niet meer hoor
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 oktober 2009 om 18:51 #17212769
Pffffffffffft ik weet het niet meer hoor :(. ik zit nu al meer dan 2 maanden te kloten met men voorruit. ik krijg deze niet gedmonteerd omdat de rubber tegen pruttelt en niet over de plaatrand van het dak te krijgen is. dus heb ik via Opel4ever een nieuwe voorruitrubber besteld en deze was vandaag aangekomen. Dus meteen proberen de voorruit te monteren maar helaas, hetzelfde liedje bij deze rubber. Hij wringt ook tegen boven aan het dak en je krijgt hem niet over die verdomde plaatrand getrokken. Ik heb nu de oude voorruit op de ruit die ik wil monteren gelegd. Hierbij zie je dat de raam die ik wil monteren ongeveer een 0.5cm langer is. De voorruit die ik nu wil monteren heb ik zelf uit een Monza gehaald zien worden dus het moet toch kunnen passen. Ik ben het echt superzat en zal nu maar weer achter een 4de ruit gaan zoeken, één die 0.5cm kleiner is. zal van de week de gebarste ruit nog eens proberen te monteren voor te zien of deze nog past. Als dit niet meer lukt vrees ik ervoor dat hij in onderdelen gaat eindigen. Ik ga er geen geld in blijven steken, heeft met ondertussen al over de 500€gekost en ze steekt er nog niet in. Ben op het moment een beetje radeloos.
5 oktober 2009 om 19:11 #17532841Dag Bjorn ,
Ik heb die van mijn Senni A2 ook gesukkeld en heb ze laten intrekken bij AutoGLASS J&M bvba
Adres: Tongersesteenweg 190
3800 Sint-Truiden
Tel.: 011 / 69 53 97
Fax: 011 / 69 53 98
E-mail: info@autoglassjm.be
Dat heeft mij toen 75 euro gekost , ik had wel alle delen geleverd .
Je ziet je bent niet alleen die sukkeld met die ramen .5 oktober 2009 om 21:01 #17532842wat voor rubber is het dan een plak of een gewone rubber.heb je het al geprobeerd met zn 2 en een trekkoord erin 1man de trek koord trekken en de ander voorzichtig de raam in duwen.het lijktmij dat als je de raam uit een monza uit heb zien komen moet ie bij jou ook passen.of je dakrand moet gekrompen zijn van de kou afgelopen week.suc6 verder en ik hoop dat deze monza nog op de weg blijf.het zijn machtige wagens hoor.grtz
6 oktober 2009 om 06:36 #17532843AnoniemLid sinds:
1 January 1970Normaal gesproken, bij deze rubbers, vol in de groene zeep smeren, of dreft,
touwtje erin leggen, en vanaf het midden boven naar links en dan naar rechts
de ruit erin trekken, met evt hulp van iemand die de ruit aan de buitenkant aanstuurt/duwt.
Op deze manier blijf het spanningsveld klein.Lukt dat helemaal niet, dan verder gaan met de volgende tip:
Oude ruit erin, bij Carglass stallen, verzekeringetje bellen,
eigen risico betalen, en klaar is de Monza :thumbupOf heb ik iets gemist, want je gaat deze wagen niet aan de
kant zetten voor een gebroken ruit:oKop niet laten hangen, joh, kom op, laat je Monza niet kisten:fy1
btw: voor een paar onderdelen ben ik altijd wel te bereiken :D:D:D
Nee, grapje, nu ff serieus , maak het in orde, en cruisen maar,
Bjorn, succe ermee:jerry6 oktober 2009 om 06:51 #17532844Bjorn,
Heel bewonderenswaardig dat je het zelf wilt doen :wors Maar niet zelf lopen k*tten als het niet meer lukt, maar gewoon bij een ruitenboer gaan zoals Carglass. Die gasten hebben gewoon de juiste gereedschappen en trucjes.
En net wat de anderen zeggen, je gaat je auto toch niet wegdoen, omdat je een voorruit er niet in krijgt. het is toch ook niet je dagelijkse auto, toch?
6 oktober 2009 om 09:48 #17532845Ben al eens gaan horen bij carglass ze willen hem er daar niet in trekken om wille van de chrome baguetten :s. En ik wil het zelf doen. De vorige ruit die ik erin trok zat er van de eerste keer perfect in. Deze is alleen een 0.5cm korter dan degen die ik nu heb, dus het moet hem daar gewoon inzitten. Als ik de rubber erin trek met de ruit die ik nu heb, dan zie je gewoon dat hij net tekort komt aan het dak. De eerste zijkant die je erin trekt zit er perfect in, maar dan bovenaan wringt hij tegen en dan gaat het overal mis. Ik ga het nog proberen met een kleine ruit. Het zou zonde zijn om een blanco gekeurde niet rotte Monza te moeten weg doen voor zoiets. Maar hij staat hier nu te staan en dat vind ik ook doodzonde
6 oktober 2009 om 10:08 #17532846Belachelijk, dat die gasten can Carglass je raam er niet willen trekken trekken vanwege de sierlijsten. Dan doe je die er toch later in, nadat het rubber zit. of is dat niet mogelijk (lijkt me sterk). Vroeger hadden heel veel auto’s sierlijsten in de rubbers, en die kennis hoe dat te doen zou nu verdwenen zijn?
6 oktober 2009 om 11:13 #17532847origineel gepost door rinus de boer
Belachelijk, dat die gasten can Carglass je raam er niet willen trekken trekken vanwege de sierlijsten. Dan doe je die er toch later in, nadat het rubber zit. of is dat niet mogelijk (lijkt me sterk). Vroeger hadden heel veel auto’s sierlijsten in de rubbers, en die kennis hoe dat te doen zou nu verdwenen zijn?klopt, is ook een speciale trekker voor, om deze naderhand te monteren, moet ik ook nog ergens hebben liggen
6 oktober 2009 om 12:16 #17532848Heb me net nog eens bezig gehouden met de ruit en het ligt puur aan de voorruit zelf, het kan niet anders. De vorige ruit met de deze scheelt exact 6mm in hoogte. Paar fotootjes waar je op ziet dat de zijkant er mooi overgaat maar zodra men aan de boven kant komt de rubber weg floept (sorry voor de crappy kwaliteit van de foto’s, GSM’s eugen daar niet echt voor)
Hier zie je de zijkant die er mooi op zen plaats over zit
Maar zodra je na de bocht komt wil de rubber niet meer mee6 oktober 2009 om 12:43 #17532849AnoniemLid sinds:
1 January 1970Hebben de A1 en de A2 twee verschillende ruitmaten:o
zie ook een ruitantenne, maar die zijn toch van veel later dan een A1 ?? :hmmz
6 oktober 2009 om 12:46 #17532850naast de antenne gemeten is de ruithoogte van de ruit die eruit kwam 73cm degene die ik nu probeer te monteren is 73.6cm. De ruit die ik nu heb komt idd uit een A1.
6 oktober 2009 om 13:20 #17532851origineel gepost door MonzaRon
Hebben de A1 en de A2 twee verschillende ruitmaten:ozie ook een ruitantenne, maar die zijn toch van veel later dan een A1 ?? :hmmz
Nee, de ruitantenne was al te bestellen bij de Rekord E1 in 1977, en volgens mij ook al bij vroegere modellen. En bij de Monza/Senator A1 was het een klantenoptie.
6 oktober 2009 om 13:35 #17532852Mijn Commo uit ’72 had ook al een raamantenne, terwijl het niet eens een gelaagde raam was (veiligheidsglas)jammergenoeg.
6 oktober 2009 om 14:07 #17532853AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Goossens Bjorn
naast de antenne gemeten is de ruithoogte van de ruit die eruit kwam 76cm degene die ik nu probeer te monteren is 76.6cm. De ruit die ik nu heb komt idd uit een A1.Bedankt heren voor de aanvullende info over de invoering of als optie van die raamantenne :thumbup
hier is de maat van mijn A1, gemeten van boven naar beneden in het midden van de ruit 75 cm,
gemeten op het middelpunt van de chroomlijsten.als er nog iemand is, die de maat van een A2 weet,
daar waar de ruit in zit, dan zouden we daaruit moeten komen, wat de maat betreft :hmmz6 oktober 2009 om 14:09 #17532854de maat is bij mij gemeten op de losse ruit zelf, vlak naast de antenne die dwars door de ruit gaar.
6 oktober 2009 om 14:13 #17532855AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Goossens Bjorn
de maat is bij mij gemeten op de losse ruit zelf, vlak naast de antenne die dwars door de ruit gaar.Druk die rubber er eens op,
en meet vanaf het middelpunt van die rubber eens op :hmmz6 oktober 2009 om 14:19 #17532856Ik had het daarnet fout getypt
Losse ruit (midden gemeten naast de antenne)
1 meet er 73cm
andere meet 73.6cmgemeten met de rubber kom ik ook uit op 75cm
6 oktober 2009 om 14:26 #17532857AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door Goossens Bjorn
Ik had het daarnet fout getyptLosse ruit (midden gemeten naast de antenne)
1 meet er 73cm
andere meet 73.6cmgemeten met de rubber kom ik ook uit op 75cm
Dan is het nu ff wachten op een maat van een A2,
is die maat een halve cm hoger…………… dan zou ik het niet forceren :thumbdowndus ff geduld, genoeg users hier met een A2 type :thumbup:thumbup:thumbup
6 oktober 2009 om 17:22 #17532858:hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijn
6 oktober 2009 om 17:26 #17532859maar niet je sierlijst vermoeren deze kan er enkel voor die tijd in en als alles dan compleet in elkaar zit dan alles in 1 keer erin
anders gaat het niet deze sierlijsten krijg je niet achteraf gemonteerd echt niet
alleen de plastic peesen bij de e rekord die wel
7 oktober 2009 om 05:58 #17532860origineel gepost door opelforever
:hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijnDus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D
7 oktober 2009 om 07:07 #17532861AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door opelforever
:hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijnDus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D
Als jij de maat even opneemt, Rinus, zoals wij dat gedaan hebben,
dan kan ie gaan kant meer op, lijkt me :hmmz :thumbup:D7 oktober 2009 om 08:28 #17532862origineel gepost door MonzaRon
origineel gepost door rinus de boer
origineel gepost door opelforever
:hmmzde a2 zou eigenlijk de kleinste moeten zijnDus als je de rubbers van een A1 hebt, en een ruit van de A2, zou het zeker moeten passen (ruim rubber, kleine ruit). Of ben ik nou gek? :D:D:D
Als jij de maat even opneemt, Rinus, zoals wij dat gedaan hebben,
dan kan ie gaan kant meer op, lijkt me :hmmz :thumbup:DDat heb ik gisteren even gedaan, over het midden van de ruit, en dan van hart rubber onder naar hart rubber boven, en dan kom ik uit op 740 mm. Alleen weet ik niet, of dat inderdaad de daadwerkelijke afmeting van de eigenlijke ruit is.:hmmz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.