Vraagjes ombouw c20xe

Forumindex Forums Modellen Kadett Vraagjes ombouw c20xe

  • Dit onderwerp is leeg.
13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212727
    Veldmaatbeunhaas
      Lid sinds:
      13 July 2009

      Ik ben nu bezig met een c kadett sedan. Het plan is dus om hier een 2.0 16v in te bouwen. Nu heb ik een aantal vragen:

      Ik zie hier op het opelforum veel girling remklauwen aangeboden voor 4×100, past dit op een c kadett of moet ik andere hebben van een volvo 240?

      Welke achteras kan ik het beste nemen, de 1.6 of de 2.0? Of is het beter om voor een manta achteras ofzoiets dergelijks te gaan?

      Welk vliegwiel moet ik monteren. De standaard c20xe zou namelijk niet passen?

      Is het mogelijk om een lexmaul ram inlaat te monteren in een c kadett of gaat dit niet passen? Vind het zonde om dit te kopen als het achteraf niet past.

      Welke radiator en fan kan ik het beste nemen?

      Alvast bedankt voor het meedenken.

      #17531457
      mayhem
        Lid sinds:
        13 June 2006

        op een c20ne/seh gaat t net met een lexmaul (bobbel in de motorkap moeten maken) met een 16v red je t nooit.

        #17531458
        Bas_nl
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 June 2008

          Ik ben zelf ook bezig met een c20xe in mijn c kadett city te leggen. Moet je hier maar eens kijken:
          http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=109078

          Ik heb het geluk gehad dat het blok al in een c-kadett heeft gelegen, dus alle onderdelen die moeilijk aan te komen zijn had ik al. Ik denk als je alles nog moet gaan zoeken dat je nog wel even bezig bent.
          Maar als het klaar is heb je wel een leuk stukje speelgoed.

          #17531459
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            standaard vliegwiel zou gewoon moeten passen
            wat voor bak ga je gebruiken???

            lexmaul gaat niet passen zonder dat je die aan past
            verlast:o

            #17531460
            Veldmaatbeunhaas
              Lid sinds:
              13 July 2009

              Bak wordt een getrag 240 van een B manta. Wat onderdelen betrefd ben ik al een beetje op weg. Ik heb nu de motor, een manta 1800 motor voor de carterpan en de aandrijfas. Kan iemand mij misschien nog helpen met de keuze van de assen en de remmen?

              #17531461
              Veldmaatbeunhaas
                Lid sinds:
                13 July 2009

                Ik zag op mp een 1.6 achteras met een 3:89 verhouding, is deze as geschikt?

                #17531462
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Erg korte verhouding. Ideaal voor optrekken maar je maakt heel veel toeren met hoge snelheden en je top is ook niet zo hoog dan.

                  #17531463
                  cd-design
                    Lid sinds:
                    21 July 2008

                    origineel gepost door Veldmaatbeunhaas
                    Ik zag op mp een 1.6 achteras met een 3:89 verhouding, is deze as geschikt?

                    1600as is geweldig voor sprints maar zoals gezegt lever je wel topsnelheid in. Deze ligt met een 1.8S bak nog steeds boven de 200km/u hoor. En de as is iets zwakker dus ook aan te raden om er nieuwe lagers in te zetten of een hele verse as te zoeken.

                    Verder moet je ook niet vergeten de olie aanzuigbuis en pijlstok van de 1.8s over te zetten op je c20xe.

                    Laat je niets wijs maken over dat het vliegwiel niet past of dat je je tunnel groter moet maken. Heb zelf een 1200 limo C1 omgebouwd naar c20xe en alles paste perfect. Let er wel op dat je een plat vliegwiel neemt (sneller op toeren en daarvan weet ik 100% zeker dat het past. Ik reed met een koppelingsset van een 2.4 CIH op mijn platte 20xe vliegwiel.

                    Ook een goede tip om een c20xe met dis (m2.8) te regelen of om je m2.5 om te bouwen naar dis ontsteking. Dan hoef je je kachel niet aan te passen.

                    Als je er een beetje leuk mee gaat rijden laat dan ook je tussenas even voorzien van nieuwe lagers (kruiskoppelingen). Ik heb die van mij bijna door de bodem gehad en het is totaal geen hoge kostenpost. Ik betaalde incl. balanceren 75euro (1,5 jaar geleden)

                    Radiateur kan je van een 2.0 c-kadett gebruiken of 1 met ongeveer dezelfde opbrengst als die van een c20xe/c20ne. Ik reed eerst met een 2.0 radiateur maar toen die echt aan zijn einde was heb ik er 1 van een fiat gebruikt (deze heeft het reservoir aan de radiateur vast, is weer cleaner onder de kap :P
                    Ik reed met een airco ven van een senator B, maakt wel lawaai (kadettje stijgt bijna op) maar werkt geweldig.

                    Volvo 240 remmen met rekord 2.2 schijven werkt ook erg goed. Ik merkte niet veel verschil met cali turbo remmen of deze. Let er wel op dat je de klauwen van de 240 moet aanpassen, je moet van 2 leidingen 1 maken omdat de volvo met een dubbel systeem rijd, dus 2 leidingen per klauw. Ik had er gewoon een T-stuk tussen zitten (zo gekocht, kwam van een b-ascona af)

                    #17531464
                    Veldmaatbeunhaas
                      Lid sinds:
                      13 July 2009

                      Ik heb een m2.8 ontsteking op mijn motor. De remmen die op het te koop aangeboden topic worden aangeboden met de girling remklauwen voor de astra’s etc, passen deze ook op kadett of zijn dit andere?

                      #17531465
                      Anoniem
                        Lid sinds:
                        1 January 1970

                        ff omdenken dat je ff een toplagertje haalt

                        is een klein naaldlagertje
                        wat je achter in je krukas moet plaatsen
                        ter ondersteuning van je price as

                        ding heeft de zelfde maat als die van een 2.0cih motor

                        en inderdaad dat vliegwiel van de c20xe past inderdaad
                        enkel de koppeling zijn de meningen over verdeeld

                        sommige pakken een standaard manta koppeling
                        maar die is in diameter eigenlijk veel te klein

                        ik heb er zelf 1 laten maken
                        met het hart van een manta
                        en buiten diameter van de c20xe ;):thumbup

                        #17531466
                        cd-design
                          Lid sinds:
                          21 July 2008

                          origineel gepost door louwe 16 klepper
                          ff omdenken dat je ff een toplagertje haalt
                          ;):thumbup

                          :wors:wors:wors

                          Dat is een hele goede tip. Dat vergeet bijna iedereen:thumbup

                          #17531467
                          Veldmaatbeunhaas
                            Lid sinds:
                            13 July 2009

                            Het toplagertje was ik inderdaad al voor gewaarschuwd door de vorige eigenaar van de motor. Zit dit lager origineel in een manta 1.8 motor of kan ik hier gewoon een nieuwe voor halen? Ik heb namelijk een 1.8 manta motor gekocht voor de carterpan en olie buis.

                            Hoe zit het met de c20xe met de multiriem voor de dynamo enz. Ik heb nu nog een stuurbekrachtegingspomp erbij op zitten, maar deze moet er dus af. Dan is mijn riem te groot, hoe wordt dit opgelost?

                            #17531468
                            Anoniem
                              Lid sinds:
                              1 January 1970

                              ja die 1.8 motor heeft wel zo,n lagertje
                              (niet alle 1.8 ohc motoren enkel die in een achterwielaandrijver lag;))

                              maar om zo,n ding er uit te krijgen valt tegen
                              er uit halen zonder te vernielen is haast onmogelijk;)

                              maar kost weinig bij de dealer
                              dus gewoon ff nieuw halen

                              ze zijn van alle cih motoren gelijk
                              en ook van de 1.8 ohc motor die dus in een achterwielaangedreven
                              auto lag

                              met een multiriem heb ik geen ervaring
                              heb zelf enkel 16 klepper met v snaar
                              denk dat jij dat ook beter kunt gebruiken
                              moet je wel ff andere krukas poeli en dynamo scoren;)

                            13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.