Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › corsa A 1.2i sluiting?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2009 om 12:35 #17212681
hoi,
ik heb hier een A corsa van 1990 staan met een 1.2i moter.
de motor loopt eigenlijk prima maar zodra ik.
-het licht aanzet
-knipperlicht aanzet
-afrem met de voet
dan begint de motor te stotteren en slaat deze af.heeft iemand een idee wat dit kan zijn? ik snap er zelf helemaal niks van.
er zit in ieder geval wel een nieuwe accu in de auto.alvast bedankt voor de hulp
3 oktober 2009 om 12:42 #17530950Leg een goede massakabel vanaf de carroserie naar de bak.
of direct van de accu naar de motor.
Vaak is deze verbinding slecht.
Willem
3 oktober 2009 om 12:47 #17530951dat heb ik nu net geprobeerd een massakabel. maar dat is het niet
3 oktober 2009 om 13:01 #17530952Controleer je achterkant van je zekering kast eens, de corsa wil daar wel lekken, en dan heb je water in de zekeringkast, en dat gaat niet altijd even goed.
Willem
3 oktober 2009 om 13:09 #17530953zou het de spanningsregelaar in de dynamo kunnen zijn?
en zekeringkast zal ik eens controleren zo dadelijk3 oktober 2009 om 13:37 #17530954Laadspanning al gecontroleerd??
massa op de motorcomputer??
Willem
3 oktober 2009 om 14:00 #17530955zekeringkast is mooi droog en schoon.
de laadspanning is goed.
heb nog startkabels tussen de motor en accu en carroserie en accu gezet.
maakt allemaal geen verschil.motorcomuter zal ik eens kijken of die genoeg massa heeft.
kut auto. het is van de een op de andere dag gekomen.
3 oktober 2009 om 14:10 #17530956heb nog even de computer aan de accu gelegt maakt ook geen verschil.
ik snap er helemaal niks meer van.3 oktober 2009 om 15:15 #17530957Stottert ie alleen bij inschakelen bovenstaande onderdelen.
of ook bij bijvoorbeeld de achterruitverwarming en zo??
Willem
3 oktober 2009 om 18:53 #17530958ja bij bovenstaande dingen begint die ontzettend te stotteren of valt uit.
claxoneren geeft geen reactie
achteruitrijden ook raar doen
achterruitverwarming af en toe een stotter.
ook branden de knipperlichten heel flauw als de motor loopt.
en als ik de achterlichten afkoppel bij de stekkers dan loopt de motor helemaal niet als ik er 1 aangesloten laat doet die het met moeite.
ook als ik knipperlicht aanzet gaan de ruitenwissers aan op standje 2.heb ook een ander contactslot geprobeert maar dat geeft ook geen verschil.
en als de motor uit is is er niks aan de hand.ik snap er helemaal niks meer van.
3 oktober 2009 om 19:13 #17530959Grote kans dat de benzine pomp slechte massa krijgt achterin.
deze massa zit bij de achterlichten dacht ik zo.
dus een goede massa in de kofferbak verzorgen.
Willem
3 oktober 2009 om 19:14 #17530960Leg anders een GOEDE massa naar de benzine pomp welke naast de tank ligt.
Willem
4 oktober 2009 om 03:30 #17530961dat ga ik proberen als ik wakker ben.
maar dat duurt nog wel even denk ik :sleeping:D4 oktober 2009 om 08:24 #17530962het klinkt iig als een goed massa probleem
4 oktober 2009 om 08:33 #17530963idd, ik vermoed de massa achterin…
Deze is vaker slecht.. heb ik destijds ook al ellende mee gehad..Ik zou zeggen, alle massa punten los halen en ff zorgen dat het goed contact kan maken…
Dus ff schuurpapiertje erbij..Veel meer kan het niet zijn..
4 oktober 2009 om 08:43 #17530964het kan ook je alarmlicht schakelaar zijn…
als deze stuk is, dan krijg je ook van die rare fratsen.
4 oktober 2009 om 11:44 #17530965hij heeft het ook bij aanzetten verlichting.
Doordat de massa slecht is achterin gaat de pomp zijn massa door de achterlicht bolletjes heen trekken.
zoals te lezen is, gaan zijn achterlichten zwak branden als de motor draait, waardoor je dus kan zien dat de pomp zijn massa door de achterlichten heen trekt.
zet ie zijn licht aan, dan heeft de pomp minder massa, en krijgt de motor minder benzine omdat de pomp minder hard draait.
Dus een GOEIE massa legt zowiezo aan de pomp.
en aan de achterlichten ben je al een heel stuk verder.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.