Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › aandraai moment vliegwiel boutjes op krukas
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
3 oktober 2009 om 09:02 #17212674
Ik zoek het aandraai moment voor de boutjes die het vliegwiel vast zetten
3 oktober 2009 om 09:03 #17530892ga ff langs automaterialenzaak, die hebben dat allemaal in de database staan als goed is. Kreeg laatst ook papiertje met alle waarden van c20ne uitgedraaid.
3 oktober 2009 om 09:06 #17530893als ik er tijd voor had, dan deed ik dat.
ik ben nu bezig in de schuur.
3 oktober 2009 om 09:22 #1753089465nm
en dan ‘angle tighten to a further 30 to 45 defrees’
3 oktober 2009 om 09:27 #17530895dankje :thumbup
3 oktober 2009 om 11:53 #17530896jups, wel nieuwe bouten gebruiken he!
kosten nog geen 8euro bij dealer. en monteren met locktite
3 oktober 2009 om 15:00 #17530897Of ARP gebruiken :) en geen locktite..:P
3 oktober 2009 om 18:35 #17530898Wat gebeurt er als je de ouwe weer gebruikt ?
ben student :cry geen cash op het moment.
3 oktober 2009 om 18:39 #17530899origineel gepost door freek corsa
Wat gebeurt er als je de ouwe weer gebruikt ?ben student :cry geen cash op het moment.
Filmpje gezien met die witte kadett waar de voorkant van kapot gerukt word door een kapot/los vliegwiel ?
Komop forumleden wie heeft er nog een paar nieuwe vliegwiel bouten over voor freek !
3 oktober 2009 om 18:49 #17530900die kadett reed toch met 300+ pk ?
Ik heb deze bouten vorig jaar nieuw gehaald en ik heb ze nu met +/- 70 Nm vast gezet.
Ik ben het helemaal met jullie eens, nieuw is beter.
Maar dat gaat nu helaas niet.
Ja ik weet ook dat je het beter in 1 keer goed kunt doen :(
3 oktober 2009 om 19:10 #17530901origineel gepost door freek corsa
die kadett reed toch met 300+ pk ?Ik heb deze bouten vorig jaar nieuw gehaald en ik heb ze nu met +/- 70 Nm vast gezet.
Ik ben het helemaal met jullie eens, nieuw is beter.
Maar dat gaat nu helaas niet.
Ja ik weet ook dat je het beter in 1 keer goed kunt doen :(
Zal wel iets meer vermogen op hebben gestaan idd. Ik zou ze in ieder geval vervangen voor nieuwe zodra de geldboom het wel toelaat. Het zal ongetwijveld een tijdje goed gaan het risico lijkt het me alleen niet waard op langere termijn.
3 oktober 2009 om 19:36 #17530902Freek die dingen kosten geen drol.
Kom op zeg.dan moet je 3 pilsjes laten staan in het weekend…
Dan heb je de kosten voor de bouten er weer uit..Krukasbouten net als kopbouten altijd vernieuwen.
Wordt niet voor niets gezegd door de fabrikant hé…3 oktober 2009 om 19:43 #17530903elke rekbout behoort toch vervangen te worden?? heb ik geleerd op school
dus:
kop
Vliegwiel
hoofd en drijfstang lager
distributie ( span en looprol )
nokkenas
krukasen idd, voor die paar eurie… dan maar weekie w8en met het erin hangen van de motor
3 oktober 2009 om 19:49 #17530904Originally posted by TRPower
elke rekbout behoort toch vervangen te worden?? heb ik geleerd op schooldus:
kop
Vliegwiel
hoofd en drijfstang lager
distributie ( span en looprol )
nokkenas
krukasen idd, voor die paar eurie… dan maar weekie w8en met het erin hangen van de motor
ja klopt..
Meestal vervang je al deze bouten…Ik heb zo veel mogelijk vervangen voor ARP..
Ben dat geklooi met die bouten zo zat hahahaDie van de nokkenas en krukaspoelie wil ik nog wel eens her gebruiken…
Rest is direct vervangen als het orginele zijn..3 oktober 2009 om 19:57 #17530905ik doe ook altijd alles vervangen, of vv door arp
dan ben je wel 1x wat meer kwijt, maar als je blok regelmatig open gaat is t gewoon goedkoper…nokkenas doe ik eigenlijk wel altijd hergebruiken, de bouten voor de tandwielen dan
die de lagerkappen vast houden zijn geen rekmoeren en hoeven maar op 8nm vast toch ofzo? en blijven wel altijd zitten4 oktober 2009 om 16:04 #17530906Denk dat freek beetje meer keuzes moet maken.
studeren zonder inkomen en zo’n hobby gaat gewoon niet samen.
4 oktober 2009 om 16:22 #17530907origineel gepost door sw16v
Denk dat freek beetje meer keuzes moet maken.studeren zonder inkomen en zo’n hobby gaat gewoon niet samen.
Inprincipe gaat zo’n hobby best toch ? het duurt alleen wat langer voor dat je de euro’s bij elkaar hebt voor onderdelen enzo… liever lang wachten dan moeten stoppen toch :)
4 oktober 2009 om 16:51 #17530908freek.. die krengen zijn een tientje ofzo…
4 oktober 2009 om 19:12 #17530909Ik heb ze zo vaak hergebruikt, nog nooit fout gegaan. Op mijn ouwe werk mocht niks geld kosten daar deden we zelfs drijfstangbouten gewoon hergebruiken, ook nooit fout gegaan.
4 oktober 2009 om 19:40 #17530910yeps. wel ff nazien op de draad en de oude loctite verwijderen alvorens er nieuwe op te doen ( klein beetje ….geen hele liters;) )
4 oktober 2009 om 19:40 #17530911okok, ik wil ook niet zeggen dat ik zondevrij ben hoor…
ik heb ze ook 1 hele keer opnieuw gebruikt…
maar verders altijd alles nieuw, liever t zekere5 oktober 2009 om 13:50 #17530912heb voor me v6 ook nieuwe er op
dingen kosten echt geen reed
pakje shag is nog duurder bijwijze van
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.