Effect verkeerde koppeling?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Effect verkeerde koppeling?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212641
    lemmuh
      Lid sinds:
      29 July 2005

      Wat is het effect van een verkeerde koppeling, ik heb eens ergens gelezen/gehoord dat als er een verkeerde koppeling in een auto zit, dat je dan een beroerde stationaire loop krijgt? Hoe zit dit eigenlijk…
      Aangezien mijn eigen C20NE nog steeds niet wil lopen zoals ik het wil…

      MVG
      Jeroen

      #17529545
      Poolnoordgsi
        Lid sinds:
        29 May 2009

        hmm dus motor loopt wel of ?

        kan me voorstellen dat je een te dikke koppeling hebt dat het blok niet rond komt ma als je een verkeer de koppelijng hebt past die toch niet in de drukgroep neem ik aan !?

        .

        #17529546
        lemmuh
          Lid sinds:
          29 July 2005

          Motor loopt wel… maar zagerig…
          In de koppelingsplaat zitten die tangiaalveren, die moeten zorgen om de motortrillingen te verminderen.
          Daarom mijn vraag, kan het zijn dat ik een verkeerde heb, zoja wat zijn de ervaringen van andere C20NE rijders

          #17529547
          Poolnoordgsi
            Lid sinds:
            29 May 2009

            en alle cilinders doen wel mee ?

            Zagerig … dus onregelmatig ?
            Zou het zo niet weten miss 1-2 verstuivers wie niet meer helemaal werken …

            Normaal staat de koppeling los van het ongeregelt lopen van een 2.0 ne motor.

            Als je gas geeft doet die wel normaal of stottert die dan ook ?

            #17529548
            lemmuh
              Lid sinds:
              29 July 2005

              Alleen stationair zaagt hij behoorlijk…
              Vermogen lijkt mij in orde, heb voorheen ook een c20ne vectra gereden, en is vergelijkbaar.
              Injectoren zijn gereinigd en getest bij een Bosch service station.
              En de koppeling heeft wel iets te maken met ongeregeld lopen, neem een afgedraaid vliegwiel, gaat je motor ook onregelmatig lopen, en in een originele koppeling zitten die dwarsveren in de koppelingsplaat die de schokken van de motor moeten opvangen.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.