Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Aankoopt tips x14xe.
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2009 om 21:53 #17212582
Goedenavond dames en heren.
Ik ga morgenmiddag kijken bij een Corsatje en dacht laat ik het hier nog eens vragen.
Waar moet ik allemaal op letten?Het gaat om een 99-er 5 deurs x14xe.
Heeft deze motor een D-riem of een ketting? en hoe ervaren de forum gebruikers deze motor verder? vlot/betrouwbaar/zuinig enz.
alvast bedankt.
30 september 2009 om 00:02 #17528556de auto heeft een ditributie riem dus ff kijke wanneer die vervangen moet worden
30 september 2009 om 04:41 #17528557het schijnt beter te rijden dan een 3d sport uitvoering, het onderstel is iets aangepast zodat die 5 deurs iets comfortableler is.
1.4 16v past wel iet beter in een corsa vind ik. om de 60dkm riem vervangen.
roest: o.a bij de moterkap, ruitewisser achter, en aan de onderkant.
let ook op olie lekkages.voorderest eigenlijk niks volgens mij.
gewoon kopen dus.30 september 2009 om 06:34 #17528558Ik heb een x14xe, nu 3 jaar en nog geen vreemde reparaties uit hoeven voeren, alleen de spanrol van de multiriem is een keer weggesmolten, was een plastieken.. is nu een metalen. Verder moet binnenkort de D-riem, maar verder gewoon op tijd zijn beurtjes… ik heb alleen last van roest bij de ruitenwisser :(
30 september 2009 om 13:08 #17528559Originally posted by robert_corsa
1.4 16v past wel iet beter in een corsa vind ik. om de 60dkm riem vervangen.4 jaar OF 60 dkm-er welke het eerste komt :vertag
Owh en de meesten hebben een nieuwe koppakking nodig rond de 150 dkm-er.
30 september 2009 om 13:22 #17528560De mijne staat nu bijna op 180… maar ngo nergens last van hoor, ligt volgens mij ook echt aan je rijstijl. evenals de EGR heb ik ook geen last mee.
30 september 2009 om 19:33 #17528561Testen op olieverbruik.
Zuigerveren of cilinderwanden:
– koude motor
– laat m n paar tellen draaien om goed oliedruk te hebben.
– houd de motor een seconde of 10 a 15 rond de 4500 toeren.
– kijk of er (licht) blauwe rook uit de uitlaat komt.
– zo ja, slijtage aan zuigerveren en of cilinderwanden
> is een kwaal bij deze motoren wanneer deze niet al te lief behandeld worden.Kleprubbers:
– warme motor
– laat deze een minuut of 10 stationair draaien
– geef een flinke duit gas
– komt er (licht) blauwer rook uit de uitlaat, meestal de kleprubbers versleten.
> algemene kwaal van deze motoren.Willem
4 oktober 2009 om 17:56 #17528562nog meer dingen die ik tijdens een volgende afspraak kan testen?
remmen-koppeling-motor enz.?
4 oktober 2009 om 19:09 #17528563Koppeling moet gewoon lekker aangrijpen.
Bij koude motor kan ie iets happerig oppakken, komt vaker voor.
Remmen, deze moeten gewoon goed en veilig aanvoelen, kijk evt naar de voering dikte en schijfdikte van de voorremblokken.
Let op Roest op de volgende punten:
Achterklep onder de spoiler
Motorkap bij voorste rand
onderaan de deurenWillem
5 oktober 2009 om 13:08 #17528564Roest ook bij achterwisser bevestiging!
Scheurtje in B-stijlen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.