Hoeveel ampere levert een originele bobine?

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Hoeveel ampere levert een originele bobine?

  • Dit onderwerp is leeg.
14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212580
    Bart Hoedemaker
      Lid sinds:
      12 February 2007

      Iemand die dit weet? Bijv C20XE 2.5 , C20NE enz

      #17528485
      rpjverhoev
        Lid sinds:
        13 March 2006

        als je het voltage weet kun je het uitrekenen:

        U=IxR
        P=UxI

        U=voltage [V]
        I=Ampere [A]
        P=vermogen [W]
        R=weerstand [Ohm]

        ff de twee formules bij elkaar gooien en je weer het..

        succes

        #17528486
        Bart Hoedemaker
          Lid sinds:
          12 February 2007

          Ja ik ken die formules, maar die waarden heb ik toch niet? Ik heb alleen 12v…

          #17528487
          rpjverhoev
            Lid sinds:
            13 March 2006

            wat ik kan vinden is ongeveer 5 ampere
            je hebt wel te maken waarschijnlijk met een bobine met transistor voorschakeling oid..

            #17528488
            Bart Hoedemaker
              Lid sinds:
              12 February 2007

              ok :)

              #17528489
              erwin78
                Lid sinds:
                23 May 2009

                Waarom wil je dat weten? een gaat het dan om om het laag spannings gedeelte of het hoog spannings gedeelte???

                Je zegt, hoeveel ampere levert, dus neem aan het hoogspannings gedeelte??

                #17528490
                Bart Hoedemaker
                  Lid sinds:
                  12 February 2007

                  Ja secundair, wou eens weten wat ie nou levert, in vergelijking met een vervangingsbobine van een hogere output.

                  #17528491
                  mattemaker
                    Lid sinds:
                    28 September 2007

                    Afstelgegevens
                    Motor
                    Motorcode C20XE
                    Inhoud 1998 (cc)
                    Stationair toerental 860 – 1020 (rpm)
                    Klepspeling
                    Hydraulisch
                    Oliedruk 1.5/860 – 1020 (bar/rpm)
                    Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M 2.5
                    (1993 -) M 2.8
                    Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
                    Bobineweerstand, primair 0.3 – 0.7 (ohms)
                    Bobineweerstand, secundair 7200 – 8200 (ohms) :vertag
                    Bougies (merk en type) Bosch FR7DC
                    Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
                    Injectordruk / systeemdruk 2.5 (bar)
                    CO percentage < 0.5 (%)
                    CO2 14.5 – 16 (%)
                    HC 50 (ppm)
                    O2 0.1 – 0.5 (%)
                    CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
                    Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
                    Lambda 0.97 – 1.03
                    Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
                    Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
                    Gesloten regelcircuit-test bij: 760 – 1120 (rpm)
                    Koelsysteem
                    Openingsdruk van de dop 1.2 – 1.5 (bar)
                    Thermostaat opent bij 92 (°C)
                    Ventilator aan bij 100 (°C)
                    Elektrisch
                    Accu 44 (Ah)
                    Dynamo 70 (A)
                    Capaciteiten
                    Motorcarter, incl. filter 4.5 (l)
                    Koelsysteem 7.2 (l)
                    Aanhaalmomenten
                    Cilinderkop

                    Fase 1 25 (Nm)
                    Fase 2 60° (°)
                    Fase 3 60° (°)
                    Fase 4 60° (°)
                    Fase 5 T=80°C
                    Fase 6 30° (°)
                    Vervang de bout
                    Bougies 25 (Nm)

                    Remmen
                    Schijfremdikte, voor, min. 20.0
                    17.0
                    9.7 (mm)
                    Schijfremdikte, achter, min. 7.0 (mm)
                    Wieluitlijning

                    Toespoor, achter 10′ + 30′ -20′ (°)
                    Camber, achter -1°40′ ± 30′ (°)
                    Wielen en banden
                    Bandenmaat 205/50R14
                    Bandenspanning, voor 2.3 (bar)
                    Bandenspanning, achter 2.2 (bar)
                    Capaciteiten
                    Motorcarter, incl. filter 4.5 (l)
                    Handgeschakelde transmissie
                    Versnellingsbakolie hervullen 1.9 (l)
                    Koelsysteem 7.2 (l)
                    Koelmiddel voor de airconditioning 700 (1993-1994)
                    900 (1994-1998) (g)
                    Airconditioningcompressor-olie 295 (ml)
                    Voorwielnaaf
                    Fase 1
                    (Losdraaien) 100 (Nm)
                    Fase 2 20 (Nm)
                    Fase 3 90° (°)
                    Achterwielnaaf 50 Nm + 30° / 45° (Nm)
                    Wielbouten 110 (Nm)
                    Bougies 25 (Nm)

                    zo heb je gelijk alles..:jerry (3x moeten editen:D)

                    #17528492
                    mattemaker
                      Lid sinds:
                      28 September 2007

                      of wil je em van alle motoren..?
                      Motorcode C20NE
                      Inhoud 1998 (cc)
                      Stationair toerental 820 – 980 (rpm)
                      Klepspeling
                      Hydraulisch
                      Oliedruk 1.5/820 – 980 (bar/rpm)
                      Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic 1.5
                      Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
                      Bobineweerstand, primair 0.3 – 0.7 (ohms)
                      Bobineweerstand, secundair 7200 – 8200 (ohms) :P
                      Bougies (merk en type) Bosch WR8DC
                      Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
                      Injectordruk / systeemdruk 1.8 – 2.2 (bar)
                      CO percentage < 0.5 (%)
                      CO2 14.5 – 16 (%)
                      HC 50 (ppm)
                      O2 0.1 – 0.5 (%)
                      CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
                      Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
                      Lambda 0.97 – 1.03
                      Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
                      Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
                      Gesloten regelcircuit-test bij: 720 – 1080 (rpm)
                      Koelsysteem
                      Openingsdruk van de dop 1.2 – 1.5 (bar)
                      Thermostaat opent bij 92 (°C)
                      Ventilator aan bij 100 (°C)
                      Elektrisch
                      Accu 44 (Ah)
                      Dynamo 70 (A)
                      Remmen
                      Schijfremdikte, voor, min. 21.0 (mm)
                      Schijfremdikte, achter, min.

                      #17528493
                      mattemaker
                        Lid sinds:
                        28 September 2007

                        Motorcode C25XE
                        Inhoud 2498 (cc)
                        Stationair toerental 600 – 800 (rpm)
                        Klepspeling
                        Hydraulisch
                        Compressiedruk
                        Normaal 13.0 (bar)
                        Minimum 10.5 (bar)
                        Oliedruk 1.2/700 (bar/rpm)
                        Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M2.8
                        Ontstekingsvolgorde 1-2-3-4-5-6
                        Bobineweerstand, primair 0.42 – 0.58 (ohms)
                        Bobineweerstand, secundair 10200 – 13800 (ohms) :hmmz
                        Bougies (merk en type) Bosch FR8LDC
                        Elektrodeafstand 0.8 (mm)
                        Injectordruk / systeemdruk 3.0 (bar)
                        CO percentage < 0.5 (%)
                        CO2 14.5 – 16.0 (%)
                        HC 100 (ppm)
                        O2 0.1 – 0.5 (%)
                        CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
                        Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
                        Lambda 0.97 – 1.03
                        Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
                        Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
                        Gesloten regelcircuit-test bij: 520 – 880 (rpm)
                        Malfunction rate engagement (alleen Duitsland)
                        Basismethode (alleen Duitsland) Nr. 5
                        Klepinstelling 2.0 (mm)
                        Koelsysteem
                        Openingsdruk van de dop 1.4 (bar)
                        Thermostaat opent bij 92 (°C)
                        Ventilator aan bij 100 (°C)
                        Elektrisch
                        Accu 55 (Ah)
                        Dynamo 100 (A)
                        Remmen
                        Schijfremdikte, voor, min. 21 (mm)
                        Schijfremdikte, achter, min. 7 (mm)

                        #17528494
                        mattemaker
                          Lid sinds:
                          28 September 2007

                          Motorcode C20LET
                          Inhoud 1998 (cc)
                          Stationair toerental 920 – 1040 (rpm)
                          Klepspeling
                          Hydraulisch
                          Compressiedruk
                          Normaal 9.0 (bar)
                          Oliedruk 1.5/920 – 1040 (bar/rpm)
                          Brandstofsysteem (merk en type) Bosch Motronic M 2.7
                          Ontstekingsvolgorde 1-3-4-2
                          Dynamisch ontstekingstijdstip (voor BDP) 14 – 18/920 – 1040 (°/rpm)
                          Bobineweerstand, primair 0.5 (ohms)
                          Bobineweerstand, secundair 7000 (ohms) :wtf
                          Bougies (merk en type) Bosch FR7LC-2
                          Elektrodeafstand 0.7 – 0.8 (mm)
                          Injectordruk / systeemdruk 3.0 – 3.5 (bar)
                          CO percentage < 0.5 (%)
                          CO2 14.5 – 16.0 (%)
                          HC 50 (ppm)
                          O2 0.1 – 0.5 (%)
                          CO bij verhoogd stationair toerental < 0.3 (%)
                          Verhoogd stationair toerental 2800 – 3200 (rpm)
                          Lambda 0.97 – 1.03
                          Lambda-verandering (Delta Lambda) 0.02
                          Olietemperatuur tijdens het testen 80 (°C)
                          Gesloten regelcircuit-test bij: 760 – 1120 (rpm)
                          Malfunction rate engagement (alleen Duitsland)
                          Basismethode (alleen Duitsland) Nr. 4
                          Klepinstelling 1.9 (mm)
                          Koelsysteem
                          Openingsdruk van de dop 1.20 – 1.35 (bar)
                          Thermostaat opent bij 91 (°C)
                          Ventilator aan bij 100 (°C)
                          Elektrisch
                          Accu 44 (Ah)
                          Dynamo 70 (A)
                          Remmen
                          Schijfremdikte, voor, min. 21 (mm)
                          Schijfremdikte, achter, min. 7 (mm)

                          #17528495
                          Bart Hoedemaker
                            Lid sinds:
                            12 February 2007

                            Hey bedankt!

                            #17528496
                            sebastiaankadettcabriogsi
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              27 November 2005

                              btw waarom een ander account

                              ook gehackt?

                              #17528497
                              Bart Hoedemaker
                                Lid sinds:
                                12 February 2007

                                Ja schijnbaar? Mod heeft zelfs ww gewijzigd, niks helpt…

                              14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.