Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Eerste ervaringen
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
29 september 2009 om 18:58 #17212567
Hallo allemaal,
Nou ik ben nog steeds blij met me vectra. Alleen schrik ik van de benzine consumptie. Gister heb me vriendin de auto mee gehad naar dr werk. De avond er voor had ik m volgegooid. En nu lijkt t erop dat ie 15 liter benzine:wtf heeft verbruikt op ca 90 kilometer! Bleek wel dat ze de ECC aan had staan terwijl deze gevuld moet worden. Maar vandaag heb ik er zelf mee gereden en het hele ECC systeem uit, maar ook nu lijkt t of ie buitensporig veel consumeert.
Het betreft trouwens een 1.8. 16v uit 98
Heeft iemand een idee. Ik heb me lucht filter al gekeken en deze is tamelijk schoon.
29 september 2009 om 19:11 #17528314Ik zou eens naar de pomp rijden en ‘m weer volgooien. Dan weet je wat ‘ie echt verbruikt heeft.
Je hoort namelijk wel meer dat de brandstofmeters niet de gehele waarheid vertellen.
29 september 2009 om 19:13 #17528315ja zit wat in. maar toen ik m ophaalde zaterdag, gaf de meter aan dat ie op reserve stond en toen ik ging tanken kon er idd 50 liter in op een 60 liter tank
29 september 2009 om 19:15 #17528316kan zijn dat je meter in het begin heel snel zakt, en daarna weer heel langzaam, zodat ‘ie aan het einde normaal is.
Maar kan ook dat ‘ie veel zuipt.
Opnieuw volgooien is volgens mij de enige manier om het zeker te weten.
29 september 2009 om 19:44 #17528317heb je ook een benz geur in de auto? … want volgens mij is er het een en ander LEK
ik rij zelf ook een X18XE en je kan er met een beetje moeite 1-14 mee halen dus das netjes voor zo’n wagen
laat hem ook eens uitlezen want misschien is je ECU overstuur door een defecte sensor (LMM ofzo)
29 september 2009 om 20:00 #17528318Nou,
Ben net ff bij de grote gele schelp geweest. En daar ging er maar met moeite 15l in, dus de helft minder dan volgens het metertje. Waarmee ik dus op een gemiddelde van 1 op 10 kom. Zonder er inderdaad lange afstanden mee gereden te hebben. En daarbij in acht genomen dat ie bij lage toeren een beetje inhoudt met accelereren, dus bougies mogen ook vervangen worden en een paar potjes reinigingsmiddel, moeten ook hier op een beter gemiddelde uitkomen.
Maar ben dus wel opgelucht dat ie niet 1op5 loopt. Anders had ik net zo goed voor een v6kunnen kijken.
29 september 2009 om 20:04 #17528319origineel gepost door scirocco92
Nou,Maar ben dus wel opgelucht dat ie niet 1op5 loopt. Anders had ik net zo goed voor een v6kunnen kijken.
die lopen zelfs 1 op 10:angel
29 september 2009 om 20:07 #175283201 op11 johan haha..
29 september 2009 om 20:07 #17528321BTW,
Nog ff een paar andere korte dingetjes.
Het knopje van de eco stand, is die makkelijk te vervangen. Dit ledje doet t namelijk niet.
En is het standaard dat je AB het weer moet gaan doen als je zoveel seconden je open of sluiten knop ingedrukt houdt bij contact aan, of moet je motor daadwerkelijk draaien?
En op een sport uitvoering hoort toch sport te staan, bij mij staat er een of ander geel tekentje
Dit is allemaal wel off topic, maar wist niet zeker of ik hier allemaal een nieuw topic voor moest aanmaken
29 september 2009 om 20:08 #17528322Niet allemaal.:P
29 september 2009 om 20:09 #17528323origineel gepost door johani500driver
origineel gepost door scirocco92
Nou,Maar ben dus wel opgelucht dat ie niet 1op5 loopt. Anders had ik net zo goed voor een v6kunnen kijken.
die lopen zelfs 1 op 10:angel
Jawel, maar deze heb ook de eerste 90 kilometer met een airco aan gereden die t niet doet, dus is niet heel objectief
29 september 2009 om 20:12 #17528324knopje –> ja, makkelijk te vervangen. framepje eraf. Dan even kijken of je het knopje er al uit kan halen, anders de unit even loshalen (2 schroeven)
AB –> nee, je batterij kan op zijn
sport uitvoering –> werkelijk geen idee
29 september 2009 om 20:13 #17528325origineel gepost door scirocco92
origineel gepost door johani500driver
origineel gepost door scirocco92
Nou,Maar ben dus wel opgelucht dat ie niet 1op5 loopt. Anders had ik net zo goed voor een v6kunnen kijken.
die lopen zelfs 1 op 10:angel
Jawel, maar deze heb ook de eerste 90 kilometer met een airco aan gereden die t niet doet, dus is niet heel objectief
Als je rijdt met een airco aan die het niet doet, rij je dus eigenlijk zonder airco aan.
Zorgt dus niet voor meer gebruik.29 september 2009 om 20:16 #17528326knopje gaat ik dan vd week ff voor kijken bij de sloop (denk net zo duur als een ledje halen en een soldeerbout, die ik niet heb)
AB, batterij is niet helemaal leeg, maar lampje licht wel zwak op
En sport uitvoering heb ik ergens hier gelezen dat ze dat er standaard op hebben staan, maar boeit ook verder niet zo, voldoet namelijk aan alle specificaties. Grijs midden console, sportstoelen en een snoeihard onderstel met de mooie velgjes:agent
29 september 2009 om 20:18 #17528327origineel gepost door Myszek
origineel gepost door scirocco92
origineel gepost door johani500driver
origineel gepost door scirocco92
Nou,Maar ben dus wel opgelucht dat ie niet 1op5 loopt. Anders had ik net zo goed voor een v6kunnen kijken.
die lopen zelfs 1 op 10:angel
Jawel, maar deze heb ook de eerste 90 kilometer met een airco aan gereden die t niet doet, dus is niet heel objectief
Als je rijdt met een airco aan die het niet doet, rij je dus eigenlijk zonder airco aan.
Zorgt dus niet voor meer gebruik.nou in zo verre hij doet t niet, hij doet t wel maar moet gevuld worden want wordt niet echt koud
29 september 2009 om 20:26 #17528328Maar om ff terug te komen op t topic,
Ken die valse indicatie aan mn vlotter liggen. En zo ja, is dit weer makkelijk gangbaar te maken?
29 september 2009 om 20:51 #17528329Volgens mij heeft Willem (Wim-V6) ooit eens gezegd dat het een kostbare reparatie is, i.v.m. alles opnieuw laten inlezen. Maar het fijne weet ik er niet meer van.
29 september 2009 om 20:55 #17528330ECO knopje: is geen ledje, maar een heel klein gloeilampje
Moet ik ook nog steeds vervangen…
Ik heb de schakelaar open kunnen krijgen, toen zag ik twee kleine gloeilampjes zitten.
Ik zag een keer op een poppenhuiswebsite van die kleine lampjes, misschien dat die passen (compleet nieuwe schakelaar is gauw 40 Euro, dus dan maar alleen de lampjes vervangen)Als het lampje van de sleutel maar zwak oplicht:
sleutel openmaken en aansluitingen van de batterijhouder opnieuw solderen. Maakt slecht contact.29 september 2009 om 20:56 #17528331Mhmm, beetje jammer, maar zal t willem eens vragen.
Bedankt voor de reakties allemaal, weet niet hoe t werkt. maar topic mag dicht. maak wel ff een algemene voor mn vec.
29 september 2009 om 20:58 #17528332origineel gepost door AdG
ECO knopje: is geen ledje, maar een heel klein gloeilampje
Moet ik ook nog steeds vervangen…
Ik heb de schakelaar open kunnen krijgen, toen zag ik twee kleine gloeilampjes zitten.
Ik zag een keer op een poppenhuiswebsite van die kleine lampjes, misschien dat die passen (compleet nieuwe schakelaar is gauw 40 Euro, dus dan maar alleen de lampjes vervangen)Als het lampje van de sleutel maar zwak oplicht:
sleutel openmaken en aansluitingen van de batterijhouder opnieuw solderen. Maakt slecht contact.Even snuffelen op ebay. Daar koop je ze al voor een euro (een compleet knopje).
29 september 2009 om 21:14 #17528333origineel gepost door Myszek
origineel gepost door AdG
ECO knopje: is geen ledje, maar een heel klein gloeilampje
Moet ik ook nog steeds vervangen…
Ik heb de schakelaar open kunnen krijgen, toen zag ik twee kleine gloeilampjes zitten.
Ik zag een keer op een poppenhuiswebsite van die kleine lampjes, misschien dat die passen (compleet nieuwe schakelaar is gauw 40 Euro, dus dan maar alleen de lampjes vervangen)Als het lampje van de sleutel maar zwak oplicht:
sleutel openmaken en aansluitingen van de batterijhouder opnieuw solderen. Maakt slecht contact.Even snuffelen op ebay. Daar koop je ze al voor een euro (een compleet knopje).
Ohhhhhh das geen geld, ‘n eurie.
En wat die sleutel betreft, ik ken ook ff de andere batterij proberen, want van deze zat de batterij er verkeerd om in. dus deze is zijn code op zeker kwijt. Maar ben bng dat straks me goeie AB t ook niet meer doet. Wna t moet de motor draaien om m in te lezen of alleen t contact aan en dan knopje ingedrukt houden?
29 september 2009 om 21:21 #17528334Tank vlotter is vrij simpel te Vervangen.
Eventueel eerst proberen m met Tech2 (opel dealer) te calibreren is ook mogenlijk.
Vlotter bereikbaar vanaf onder de achterbank.
Willem
29 september 2009 om 21:29 #17528335origineel gepost door wim-v6
Tank vlotter is vrij simpel te Vervangen.Eventueel eerst proberen m met Tech2 (opel dealer) te calibreren is ook mogenlijk.
Vlotter bereikbaar vanaf onder de achterbank.
Willem
Okee,
Bedankt heb ik inderdaad net ergens gelezen die uitleg.
Moet toch maar eens zo tech2 reader gaan aanschaffen. Heb hier toevallig nog iemand een cursusboek voor dat TIS programma, pfff wat een moeilijk ding:P29 september 2009 om 21:30 #17528336Daarom gebruik ik autodata haha…
Willem
29 september 2009 om 21:33 #17528337Is dit namelijk de reader die ook bij opel gebruiken? Dan ben ik namelijk goedkoper uit dan m in Helmond laten uitlezen koste me toen voor me Astraatje €50,-
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.