Forumindex › Forums › Techniek › C20xe (2.0 16v) › mogelijke prestaties..NIEUWE VRAAG!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 september 2009 om 22:18 #17212503
ik ben bezig een blokje op te bouwen voor de cross
ik doe dat zelf omdat ik dat leuk en leerzaam vind, en als het goed uitpakt ook nog scheelt in de beursik zit met wat vragen
ik heb een goed onderblok en een kop met andere nokkenassen, ik twijfel nog of ik de kop ook moet laten flowen.
-wat kost dit?
– wat levert dit op aan pk’s
– en wat zijn de mogelijke prestaties van de totale setup,ik laat een chip op maat schrijven als alles af is,
maar wat zijn de mogelijke prestaties van dit geheel.er is vast wel iemand die met wat vergelijkbaars rond rijd
mvg
27 september 2009 om 22:35 #17527578:wtf
28 september 2009 om 08:26 #17527579denk dat ie wil weten wat de mogelijke prestaties van een C20XE zijn of kunnen worden :P
28 september 2009 om 08:47 #17527580ja foutje,, moet kunnen
het is nu aangepast
28 september 2009 om 08:52 #17527581Ik zou persoonlijk niet gaan lopen “kutten” aan de flow van de kop.
In mijn ogen is de flow origineel al goed genoeg om over de 200 pk heen te komen.
Mijn tips:
halve maan van de gasklep eraf halen
brandstofdruk op 3 bar zetten
chip van geert666 in de ecu
lassen binnenin het uitlaat spruitstuk eruit frezen28 september 2009 om 10:26 #17527582zou je dat kunnen toelichten “halve maan van de gasklep eraf halen?”
de uitlaat heb ik al uitgefreesd met een tolletje
origineel gepost door freek corsa
Ik zou persoonlijk niet gaan lopen “kutten” aan de flow van de kop.In mijn ogen is de flow origineel al goed genoeg om over de 200 pk heen te komen.
en kun je bij geert ook banken?
Mijn tips:
halve maan van de gasklep eraf halen
brandstofdruk op 3 bar zetten
chip van geert666 in de ecu
lassen binnenin het uitlaat spruitstuk eruit frezen28 september 2009 om 10:30 #17527583kijk even hier http://www.corsa-novatuning.nl/nl/Tuningc20xe.htm staan erg nuttige tips en duidelijk beschreven :vertag
Suc6 greetz Arnold
28 september 2009 om 10:55 #17527584Ik zou zeggen boor het onderblok op, en plaats carburateurs
28 september 2009 om 11:05 #17527585origineel gepost door bbg_gendt
Ik zou zeggen boor het onderblok op, en plaats carburateursals je kleinere carburateurs neemt passen ze zonder boren in het blok :jerry
28 september 2009 om 14:02 #17527586origineel gepost door bbg_gendt
Ik zou zeggen boor het onderblok op, en plaats carburateursja.. maar jou projecten kennen we…
28 september 2009 om 15:04 #17527587flowen heeft niet zo heel veel nut;of je moet extreem gaan flowen maar dan moet je je blok ook extreem aan gaan pakken.
had mijn 16v een beetje laten flowen;kost flink wat euro’s toch en won er denk ik 2 pk mee.28 september 2009 om 15:34 #17527588okee dan laten we dat maar varen
en aangezien het voor de cross is heeft opboren en carbs er op totaal geen zin,
ze willen het blok nog wel eens uitliteren, je moet het meer zoeken in de kleine dingen die niet zo opvallen
28 september 2009 om 15:36 #17527589als t gewoon voor de cross is:
SFI VV/3.5bar brandstofdruk/ Geert Chippie…
kost misschien 250eurie…
28 september 2009 om 15:47 #17527590origineel gepost door lenblij
okee dan laten we dat maar varenen aangezien het voor de cross is heeft opboren en carbs er op totaal geen zin,
ze willen het blok nog wel eens uitliteren, je moet het meer zoeken in de kleine dingen die niet zo opvallen
Je kunt inderdaad alle bewegende delen gaan balanceren dan heb je minder verliezen in de motor.
Het uitliteren is ook een manier van minder verliezen creëren.
28 september 2009 om 17:27 #17527591het uitliteren is in dit geval een manier om opvoeren van de motor op te sporen,
maar brandstof druk halve maantje, en een chip op maat icm.. met revicie en nokkenassen
daar ga ik me oprichten denk ik
28 september 2009 om 21:13 #17527592Ach en die 100cc extra(met alle risicos) is niet echt zaligmakend.
en ze zien echt alles,die blokken zijn al 22jr oud en hebben weinig geheimen meer;)
gr28 september 2009 om 21:41 #17527593ze niet alles, maar wel bijna alles,
de toppers op het NK, worden ook niet gepakt, en die rijden heel wat sneller met de opel als jij en ik,
ik ben laatst een keer gecontroleerd en het viel mij tegen, ze wisselden allen computers,30 september 2009 om 16:37 #17527594Laat het blok voor wat het is als er geen problemen mee zijn, met 2000€ win je mss een beetje, als je die 2000€ in een goede bak steekt win je veel meer!!!
30 september 2009 om 20:55 #17527595origineel gepost door freek corsa
Ik zou persoonlijk niet gaan lopen “kutten” aan de flow van de kop.In mijn ogen is de flow origineel al goed genoeg om over de 200 pk heen te komen.
Mijn tips:
halve maan van de gasklep eraf halen
brandstofdruk op 3 bar zetten
chip van geert666 in de ecu
lassen binnenin het uitlaat spruitstuk eruit frezenIk dacht precies hetzelfde => dat je tot 200 pk niet aan de kop moet komen.
Maar toch de stoute schoenen aan getrokken en een kapotte kop door midden gezaagt.
Gekeken waar ik materiaal kon weg halen en waar niet.Drie dagen met de hand aan het frazen geweest.
Alle zo gelijk mogelijk gemaakt door steeds de binnenmaten goed te meten.
Ik heb de inlaat meer geflowd dan de uitlaat.Uiteindelijk op de testbank getest.
Voorheen had ik 162 Pk op de wielen naar het flowen 179Pk.
Zo goed als geen koppel verloren. Vanaf 5200 toeren tot te toerenbegrenzer (7600)
dik boven het vorige vermogen:vertag:vertagWel natuurlijk de chip zelf weer op maat geschreven anders kwam het niet goed.
1 oktober 2009 om 10:20 #17527596Wel natuurlijk de chip zelf weer op maat geschreven anders kwam het niet goed.
[/quote]
niet meer weggeven hé
anders gaat er weer iemand anders mee pronken:vertag
1 oktober 2009 om 10:30 #17527597hehe, maar je hebt hem nadien afgesteld en dat vermogen behaald?
als dat zo is ,dan is het niet helemaal relevant om te zeggen dat je dat vermogen ERBIJ hebt gehaald door die aanpassingen2 oktober 2009 om 10:19 #17527598origineel gepost door sw16v
hehe, maar je hebt hem nadien afgesteld en dat vermogen behaald?
als dat zo is ,dan is het niet helemaal relevant om te zeggen dat je dat vermogen ERBIJ hebt gehaald door die aanpassingentuurlijk wel de auto is voor de aanpassingen aan de kop met verders de zelfde setup ook op de bank geweest.
en wat je ook doet het zal toch weer afgesteld moeten worden.2 oktober 2009 om 11:01 #17527599Ja en wie zegt dan dat het door het bewerken komt of juist door de aanpassingen in de ecu ;)
bedoel er niks verkeerds mee verder hoor!
ps. twijvel helemaal niet aan rudy zn kennis en kennen:vertag
2 oktober 2009 om 11:09 #17527600Ik begrijp je SW, hij had hem ook moeten chippen toen de kop niet bewerkt was.
Dan weet je pas echt het verschil!3 oktober 2009 om 18:05 #17527601Sorry dat ik het wat verkeerd uitlegde.
Maar rudi had zijn auto al op de bank afgesteld.
Dat bedoelde ik met weer afstellen;)
Maakt verder ook niet uit,ik zou persoonlijk vd kop afblijven.
De kans dat je wat verknald is erg groot!
gr -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.