Forumindex › Forums › Modellen › Calibra › pakking tussen kat en voorpijp
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2009 om 06:34 #17212445
mensen
ik heb mijn voorstuk de uitlaat vervangen dwz tot de kat.
nou moes daar een nieuwe pakking tussen zon raar gevlochten konisch geval.
nou blijft ie daar enigzins op lekken.
schroeven kunnen en moet niet strakker met die veren.
nou had ik ooit es ergens gehoord dat dit normaal was en dat dat een tijdje kan duren en vanzelf gaat afsluiten.
kan het nergens vinden meer.
maar is dat idd zo??
is toch apart
oja tis een 8 klepper26 september 2009 om 15:22 #17527017normaal gesproken meot deze gelijk al afdichten met het vastzetten van de bouten. wat ikzelf altijd doe voor de zekerheid, is de voorpijp en de pakking iets insmeren met uitlaatmontage kit. zo weet je zo goed als zeker dat de uitlaat gasdicht is.
grtz bjorn
27 september 2009 om 09:40 #17527018is een scharnierend deel.
deze zal zich moeten zetten, deze lekken meestal in het begin, tot het op elkaar is ingesleten.
Willem
27 september 2009 om 11:17 #17527019ja toch wel he?
meende het ooit es gehoord te hebben idd.27 september 2009 om 16:45 #17527020dingen lekken ALTIJD als ze nieuw erop zitten.
Zelfs al zijn bijde uitlaat delen nieuw met nieuw bevestigings materiaal.
word onafhankelijk van elkaar geproduceerd, en komt nooit 100% gelijk uit.
Willem
27 september 2009 om 17:04 #17527021vandaar ook geen uitlaatkit omdat het scharnierend is he.
vin het we erg apart trouwens dit systeem hoelangduurt zoeits in de regel?27 september 2009 om 17:08 #17527022meestal een paar honderd kilometers moet ie dicht zijn.
de ene keer vrij vlot, de andere keer duurt t langer.
licht lekkage bij deze pakking word ook niet afgekeurd.
en uitlaat kit heeft geen zin, dat druk ie weg bij bewegen.
willem
27 september 2009 om 17:13 #17527023ooooooooo kan nog wel even duren dus
ach je baald toch he
denk je dat je de uitlaat weer klaar hebt en hoor je em nog lekken.
bij mijn rode had ik hetzelfde toen was ik zo dom gewone bouten te gaan gebruiken omdat ik die dan beter kon vastdraaien.
omdat ie toen dat zelfde deed.
toen had ik es gelezen dat dit zo hoorde maar kon het nergens meer vinden hier maar nu wee tik het dus echt zeker:wors27 september 2009 om 17:29 #17527024anders effe een paar rukken aan de gedeelte NA het scharnierende deel geven zodat het effe lekker kan zetten.
Willem
30 september 2009 om 10:17 #17527025Ook ooit gehad,
binnen no time toch weer die pakking helemaal versleten. (is gek want dat gebeurt anders dus nooit)
bleek dat de veren die over de bouten heen zaten helemaal in elkaar gedrukt waren.
opgelost door nieuwe veertjes te plaatsen.2 oktober 2009 om 14:49 #17527026wat raar
bij mij kan ik die bouten niet vaster draaien ivb ophouden schroefdraad en dat gaat over in een verdikking dus kan em nooit zover vast draaien dat de veertjes in elkaar gaan ofthans niet tot het uiterste2 oktober 2009 om 15:31 #17527027dicthvloeien met koper
2 oktober 2009 om 15:57 #17527028helpt nie toch moet toch scharnierend blijven?
maar hij is al ant dichtgaan hoor:thumbup
vin het toch een raar systeem om eerlijk te wezen2 oktober 2009 om 17:30 #17527029Ik weet niet wat je precies bedoeld, foto?
2 oktober 2009 om 19:36 #17527030Konische pakking ring op scharnierend deel van voorpijp naar katalysator
(bij x20XEV kan ook van katalysator naar middendemper)
Vectra-B heeft er zelfs 2
1 vooran tussen voorpijp en middendemper
1 achteran tussen middendemper en uinddemper (behalve 1.6 8V en 1.7TD)Willem
3 oktober 2009 om 16:31 #17527031Die kan altijd icm met vloeibare uitlaatpakking naar mijn weten? Nooit last gehad van lekken bij deze sluiting.
3 oktober 2009 om 19:07 #17527032ow zo vaak, zeker als er 1 van de delen oud blijft, en ja, het is zo over.
en dicht smeren door welke vorm dan ook gaat gewoon niet werken op een bewegend deel.
moet gewoon inslijten.
Willem
4 oktober 2009 om 10:23 #17527033Is er een foto toevallig Wim? Praat wat makkelijker.
4 oktober 2009 om 11:03 #17527034Foto’s
De ring:
hoe komt ie:
pijpje komt er zo op:
onder de auto:
Willem
4 oktober 2009 om 14:38 #17527035Deze heb ik nog niet eerder gezien, wel een variant hierop, waar de ring over een stukje pijp heengaat, en dan conish afsluit op het andere stuk pijp. Kan me indenken dat deze lekken idd.
4 oktober 2009 om 15:19 #17527036haha idd daar heb je dat rotding wim:cry
4 oktober 2009 om 16:19 #17527037origineel gepost door bbg_gendt
Deze heb ik nog niet eerder gezien, wel een variant hierop, waar de ring over een stukje pijp heengaat, en dan conish afsluit op het andere stuk pijp. Kan me indenken dat deze lekken idd.Dat is deze dus!!
die konische afsluiting, deze zit er alleen maar ivm bewegen van de motor.
Willem
18 oktober 2009 om 14:48 #17527038nah moet de boel maar weer loshalen.
lekt als de ziekte
viel me al op toen ik em erop zette dat ie zo ruim was.
van mijn vorige calibra kan ik me herinneren dat ie strak om de pijp heen zat.
maar deze ring had een grote speling.
waarschijnlijk heb ik 1 van een v6 of turbo.kan dat??
dacht dat die een dikkere pijp hebben dan de 8v en 16v.18 oktober 2009 om 16:52 #17527039ja dat zou kunnen
De Gevlogten ring moet mooi passen op het randje van de pijp waar ie opkomt.
dan valt ie ook mooi in het andere stuk pijp wat eraan komt.
Willem
18 oktober 2009 om 17:08 #17527040kijk zie je wel heb ik de verkeerde
zat zeker een halve centimeter verschil in als ik em aan 1 kant van de buis drukte zeg maar
von em al veel te ruim zittten.
en nu zijn de buizen ietwat gekanteld waardoor ie iets kiert zeg maar.
na maar even een goede ertussen zetten -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.