Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Astra Break 1.7DTI blijft niet draaien
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2009 om 18:01 #17212424
Hallo,
Ik krijg weer een probleem niet opgelost en moet weer toevlucht zoeken in jullie overvloedige expertise king:
Waarschijnlijke oorzaak van het probleem:
Het volledig poetsen van de wagen met de muziek goed luid waardoor de batterij onder de nodige spanning gezakt is.
Ik vermoed dat er door lage spanning iets mis gegaan is in de communicatie.De vaststelling van het probleem:
Ik zet het contact aan en het MIL-lampje flikkert (auto met sleutel).. Ik probeer de auto te starten en dit lukt voor ongeveer een 5 tal seconden en dan valt hij terug stil.
Wat heb ik al geprobeerd?
Ik heb de batterij al vervangen, verandert niets.
Ik heb mijn OPCOM-interface eraan geknoopt en die zei:-P0602-Control Module Programming Error
-P(huppeldepup)-Immobilizer Not ProgrammedHoewel ik in mijn sleutel wel een transponder gevonden heb blijf ik onder Transponder status: Wrong TP-Key terugkrijgen.
Dus is dan de lezer ofwel de transponder in kapot? En zou dit het gedrag van de motor kunnen verklaren?
In de algemene Measuring block staat er onder Immobilizer programmed: NO.. Dus volgens mij is deze gewoon niet actief (of foutief)De OPEL-dealer is langsgeweest met de Tech2 en die bleef maar zeggen “Ik kan hem niet programmeren”.. en toen wees hij mij de ECM aan. Hij praatte ook over ongeveer 1000€ kosten, dus ik vraag het toch maar even hier.
Iemand die er wat van kent?
Alvast bedankt,Jan Cools
24 september 2009 om 19:17 #17526847stekker van slotring checken
Willem
25 september 2009 om 09:39 #17526848Stekker gechecked, zat nog goed.. Met de stekker eruit antwoordde de ECU niet meer.
Ook eigenaardig: bij het uitlezen blijft de chassis nummer in de ECU altijd dezelfde terwijl die uit de ECM komt steeds gereset wordt.
Zou de ECM en de slotring en transponder in de sleutel vervangen niet de beste mogelijkheid zijn?
28 september 2009 om 10:32 #17526849Een schupje, iemand :wtf
28 september 2009 om 18:33 #17526850Er zou inderdaad een storing in de slotring kunnen zitten, of in de ECM of Motor regelmodule.
Slotring zal kapot kunnen zijn..
Willem
1 oktober 2009 om 12:11 #17526851Die slotring, hoe demonteer je die precies ?
Ik zie zo precies een chromé moer met een breed en smal kapje in. Waar dan de lezer achter gemonteerd zit. Dus dan maar proberen deze “moer” eraf te krijgen?Alvast bedankt
6 oktober 2009 om 17:55 #17526852net 3 uur liggen klooien om een andere lezer op het contact te krijgen en het lukt dus niet ! :swear
Hoe moet je die lezer demonteren?Er zit zo precies een moer op het contact maar na meppen met een schroevendraaier en een hamer komt er nog geen beweging in. Als ik langs links alles afbreek geraak tot aan het pinnetje dat de contacten draait..
De ECM is vervangen, probleem is gebleven, enkel de communicatiefout is weg. Nu krijg ik veel shit over transponder keys en de immobilisator dus dacht ik dat mss de leesring fout was.
Kan iemand helpen?
Alvast bedankt
6 oktober 2009 om 19:36 #17526853Wil je het hele slot vervangen.
Alleen het elektro kastje onder het slot is van de Startonderbreker.
dacht deze zo los kon, bij mij is ie door mijn maat gewisseld, heb stieken niet afgekeken.
hij was al klaar voor ik maar kon kijken.
Willem
6 oktober 2009 om 19:50 #17526854Inderdaad, de startonderbreker wil ik vervangen.
die ziet er zo uit:deze zit echter achter een “chromé” moer die op het contact zit blijkbaar. Maar die krijg ik er dus niet direct af.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.