Forumindex › Forums › Techniek › Cih › 2.0e met 2.2 kop en 45mm webers project vervolg (lekke koppa
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
24 september 2009 om 17:19 #17212422
Hallo een ieder,
Ik ben begonnen met het verzamelen van spulletjes want wil een andere motor in mijn c kadett gaan bouwen .Heb de complete motor al met bak is van een 2.0e manta ook al een 2.2 kop omdat er net 3 mm grotere in en uilaat kleppen in zitten, wil deze kop op de 2.0 onderblok zetten waarom omdat ik hem gewoon 2.0 wil houden.:P
Webers met spruitstukken ook gevonden 45 mm dcoe (voor een 2,2) misschien heb ik een andere sproeier bezetting nodig maar dat komt als laatste:angel
Nu heb ik alleen een beetje hulp nodig wie wil ff meedenken met mij heb zoiets als dit nog nooit gedaan ben geen monteur heb wel erg goed hier alles doorgelezen:vertag en deze lijst ook http://www.mantacabrio.nl/fiches/manta-data.htm
Welke nokkenas kan ik het beste gaan gebruiken of moet ik gewoon de orginele 2.0 of 2.2 gebruiken?vergeet ik wat misschien waardoor het misschien helemaal niet kan ?Hier onder de fotos van de deeltjes die ik al heb de 2.2 kop ligt bij de vlakker en wordt nagekeken fotoos volgen nog als ik de kop terug heb begin ik met poorten te polijsten en kop te lichten en te plaatsen zal fotootjes bijhouden:kewlpics
vr gr johannes
7 november 2009 om 18:31 #17526796Hierbij weer wat fotootjes van de voorderingen
Ben bij Risse motorsport geweest en heb daar van alles aangeschaft zoals deze zuigers speciaal voor 2.4 drijfstangen kunnen makkelijk 8500 rpm hebben.(achteraf niet makkelijk 8500 maar 8000 en moeten ze gepolijst worden!!)
Krukas wordt momenteel genitreerd en word volgende week bij Geffen gebracht met drijfstangen voor balanceren.
Hmm heeft iemand een idee hoe ik fotoos hier krijg :(7 november 2009 om 20:22 #17526797eindig de link met [/img] en start de link met [img](en als de foto’s beetje kleiner formaat zijn b.v. 800×600
leest de tekst ook wat makkelijker)mooi projectje btw, succes ermee!
7 november 2009 om 20:26 #17526798Okee ga ik zo doen Thanks!!
8 november 2009 om 11:51 #17526799AnoniemLid sinds:
1 January 1970:kewlpics:jerry:wub
8 november 2009 om 13:28 #17526800Misschien interessant om ook de kosten een beetje te vermelden als je dat wilt?
Geeft voor ons toeschouwers een idee of dat wellicht voor ons ook interessant is?
Heeft een 2.4 zelfde boring als 2.0, dat je 2.4 zuigers hebt?
8 november 2009 om 19:49 #175268012.4 heeft dezelfde boring als 2.0, slaglengte is anders.
@gteturbo: van alle nokkenassen is de 2.2 wel één van de tamste.
Van al de serienokkenassen (ik bedoel Opel standaard nokkenassen) is volgens mij
de 1.9E de betere.8 november 2009 om 20:51 #17526802origineel gepost door McLambo
Misschien interessant om ook de kosten een beetje te vermelden als je dat wilt?Geeft voor ons toeschouwers een idee of dat wellicht voor ons ook interessant is?
Heeft een 2.4 zelfde boring als 2.0, dat je 2.4 zuigers hebt?
Ja had ik iets anders moeten vertellen geloof ik, het zijn 2.0 zuigers alleen hebben ze het pistongat op een andere hoogte gebracht.
Waardoor je 2.4 drijfstangen kunt gebruiken blijft dus gewoon de 2 liter slag maar het voordeel hiervan is dat 2,4 drijfstangen 23 mm pistongat hebben met een drijfende pistonpen , het grootste voordeel is dat 2.4 drijfstangen van staal zijn en niet van gietijzer zoals de 2.0 drijfstangen en kunnen makkelijk 300 pk hebben en 8500 rpm.H-400 ja nog bedankt voor de tip ,maar heb het anders gedaan heb nu een 304 graden nokkesasset met mechanische stoters versterkte veren en klepspie houders.
hierbij ook nog wat fotootjes van vandaag heb het ketting huis gecleaned en opgebouwd en een plaat in het carter pannetje voor de olie op zijn plek tehouden in zwaar bochten werk.
En en fotootje van het verlichte vliegwiel.
8 november 2009 om 21:47 #17526803als ik jou was zou ik dat plaatje in je carter wel iets beter vast lassen, trilt anders sowieso los.
En weet niet hoe dik je plaat is maar heb na mijn eerste 1 mm plaatje dat gescheurd was 2mm genomen.
8 november 2009 om 22:23 #17526804origineel gepost door gteturbo
origineel gepost door McLambo
Misschien interessant om ook de kosten een beetje te vermelden als je dat wilt?Geeft voor ons toeschouwers een idee of dat wellicht voor ons ook interessant is?
Heeft een 2.4 zelfde boring als 2.0, dat je 2.4 zuigers hebt?
het voordeel hiervan is dat 2,4 drijfstangen 23 mm pistongat hebben met een drijfende pistonpen , het grootste voordeel is dat 2.4 drijfstangen van staal zijn en niet van gietijzer zoals de 2.0 drijfstangen en kunnen makkelijk 300 pk hebben en 8500 rpm.
jaah dat is misschien wel waar, maar wellicht wat overbodig als je geen 8500rpm doet of 300 pk ?
opzich zou ik zelf nou niet echt veel vertrouwen erin hebben als ze de pistonpen verplaatst hebben in de zuiger….9 november 2009 om 09:07 #17526805origineel gepost door sniksnak
als ik jou was zou ik dat plaatje in je carter wel iets beter vast lassen, trilt anders sowieso los.En weet niet hoe dik je plaat is maar heb na mijn eerste 1 mm plaatje dat gescheurd was 2mm genomen.
Okee dan ga ik hem met rupsen lassen nu kan het nog:thumbup mijn plaatje 0.8 mm rvs hoop dat het heel blijft dan:wors
@mr-turbo 8500 rpm haal ik gemakkelijk komt een Risse krukas in en gebalanceerde 2.4 drijfstangen , probeer hem rond dat getal te begrenzen .
Ja inderdaad pistonpen hoogte kan je niet zomaar veranderen, maar heb er wel vertrouwen in dat het goed zit , deze zuigers komen ook bij Risse vandaan hij gebruikt deze setup zelf in de 2.0 rennsport motoren.
Heb eigenlijk alles daar gekocht zoals een mechanische nokkenasset 304 graden met versterkteveren en aluminium klepspiehouders , verstelbare kettingspanner , oliepomp alles wat ik nodig heb voor een leuk toeren motortje.9 november 2009 om 11:10 #17526806Rvs aan staal lassen met staaldraad scheurt sowieso, da’s nie slim;)
9 november 2009 om 11:54 #17526807Ik heb het idee dat risse je een beetje bij de beer heeft gedaan, als ik zo lees wat ie aan je verkocht heeft, en wat hij je verteld heeft.
Maar ik ben desalniettemin erg benieuwd naar het resultaat.Ik wil je 1 tip geven omdat het anders vrij gevaarlijk wordt : gebruik GEEN origineel afgedraaid vliegwiel , zeker als je gaat proberen om veel toeren te draaien, en zorg dat je paspennen in de krukas zet…
9 november 2009 om 14:07 #17526808origineel gepost door mr-turbo
Ik heb het idee dat risse je een beetje bij de beer heeft gedaan, als ik zo lees wat ie aan je verkocht heeft, en wat hij je verteld heeft.
Maar ik ben desalniettemin erg benieuwd naar het resultaat.Ik wil je 1 tip geven omdat het anders vrij gevaarlijk wordt : gebruik GEEN origineel afgedraaid vliegwiel , zeker als je gaat proberen om veel toeren te draaien, en zorg dat je paspennen in de krukas zet…
@mr-turbo Ja uhh je maakt me niet helemaal happy weet dat je erg veel verstand hebt van tunen en zeker in het cih sigment.
Tis als volgt heb wat gesprekjes gehad met risse en ben toen langs gegaan voor de deeltjes die ik nodig zou hebben had gevraagt wil er ongeveer 7500 toeren uit hebben.
In combinatie met 45 webers naar mijn idee een super geluid ,dat zou niet gaan met orginele zuigers en drijfstangen maar is dat wel haalbaar denk je met deze setup waar ik mee bezig ben ?Ja en dan nu het vliegwiel :hmmz dat is een afgedraaid orgineel vliegwiel ook bij Risse vandaan heb wel speciale bouten maar paspennen zitten er niet in
:(
P.s zie opmerkingen of aanmerkingen niet als commentaar help alleen maar om het beste uit het projectje te krijgen:thumbup9 november 2009 om 20:01 #17526809Grappig ik dacht het, mr turbo schrijft het.
Ben sowieso geen Risse fan, die denkt alleen aan geld verdienen;).
Hoezo geen toeren draaien met originel vliegwielen, gebruik zelf ook een origineel afgedraaide 8,5 inch wiel met 208 pk 2.4 met 300nm. En die draait ook tegen de 8500. Loopt bhet hele jaar al in de slalom en wordt ook nog wel eens fatsoenlijk op straat gebruikt:D.
Wel grappig die versterkte bouten van Risse heb ik 10 jaar geleden ook eens besteld maar die helpen geen zak bij een 2.4 want daar zit nog geen passing aan. dus ook geen P bout bij een 2.0.
9 november 2009 om 21:51 #17526810Nou, over dat vliegwiel wil ik nog wel 1 ding zeggen, het feit dat je bij het oversteken van een drukke straat altijd je ogen dichtdoet, en tot nutoe nog niet bent aangereden, betekent niet dat DAT dan ook de manier is om een straat over te steken :)
20 november 2009 om 15:19 #17526811Vandaag mijn krukas en drijfstangen weer opgehaald bij Van Geffen balanceer techniek en heb de krukas ook laten nitreren maar dat was alweer vorige week:jerry
En mijn nokkenas en mechanische stoters paar daagjes geleden binnen gekregen , zal eind volgende week beginnen met het monteren van het motorblok zal alleen wel weer even duuren voordat ik hem terug kan plaatsen ben ook maar begonnen om de motorruimte te cleanen en dat is een … klus:P
20 november 2009 om 16:01 #17526812origineel gepost door sniksnak
Wel grappig die versterkte bouten van Risse heb ik 10 jaar geleden ook eens besteld maar die helpen geen zak bij een 2.4 want daar zit nog geen passing aan. dus ook geen P bout bij een 2.0.
Wat voor bouten kan ik het beste gebruiken verlopig dan met mijn 2.0 vliegwiel zal ik later wel alles aanpassen maar moet eerst zo even inrijden 1000 km zal ik wel een half jaar overdoen kan ik weer wat sparen voor een veiliger vliegwiel en benodigden maar moet echt ff stoppen met uitgeven het hobby potje is even leeg:(
20 november 2009 om 16:10 #17526813dat 2,4 drijfstangen 23 mm pistongat hebben met een drijfende pistonpen , het grootste voordeel is dat 2.4 drijfstangen van staal zijn en niet van gietijzer zoals de 2.0 drijfstangen en kunnen makkelijk 300 pk hebben en 8500 rpm.
:o:o:o 300pk,nouw ik denk dat de deze drijfstangen al drie keer in je onderblok naar buiten zijn gekomen:P
20 november 2009 om 18:06 #17526814origineel gepost door js 400
dat 2,4 drijfstangen 23 mm pistongat hebben met een drijfende pistonpen , het grootste voordeel is dat 2.4 drijfstangen van staal zijn en niet van gietijzer zoals de 2.0 drijfstangen en kunnen makkelijk 300 pk hebben en 8500 rpm.:o:o:o 300pk,nouw ik denk dat de deze drijfstangen al drie keer in je onderblok naar buiten zijn gekomen:P
Hoi john dat was wat Risse zei hij heeft ze gewoon gebruikt in het verleden in die 2.5 met die 16v (ingekorte 24 koppen) en haalde er 300 pk mee een ding hij polijste ze wel .
Als ik 150/160 pk haal ben ik al tevreden heb liever dat die dadelijk lang heel blijft.21 november 2009 om 17:32 #17526815origineel gepost door gteturbo
origineel gepost door js 400
dat 2,4 drijfstangen 23 mm pistongat hebben met een drijfende pistonpen , het grootste voordeel is dat 2.4 drijfstangen van staal zijn en niet van gietijzer zoals de 2.0 drijfstangen en kunnen makkelijk 300 pk hebben en 8500 rpm.:o:o:o 300pk,nouw ik denk dat de deze drijfstangen al drie keer in je onderblok naar buiten zijn gekomen:P
Hoi john dat was wat Risse zei hij heeft ze gewoon gebruikt in het verleden in die 2.5 met die 16v (ingekorte 24 koppen) en haalde er 300 pk mee een ding hij polijste ze wel .
Als ik 150/160 pk haal ben ik al tevreden heb liever dat die dadelijk lang heel blijft.ik heb nog een paar onderblokken staan van jongens die dat ook dachten:P:P:P daar zitten wat gaatje in en komt een drijfstang naar buiten:o:o:o:o:o
een koekkoeksklok noemen wij dat altijd:D:D:D22 november 2009 om 09:47 #17526816ik heb nog een paar onderblokken staan van jongens die dat ook dachten:P:P:P daar zitten wat gaatje in en komt een drijfstang naar buiten:o:o:o:o:o
een koekkoeksklok noemen wij dat altijd:D:D:D [/quote]:D:D een normale koekoeksklok is al om te huilen laat staan als ik er een in in de auto krijg:o:P:P
23 november 2009 om 18:08 #17526817ik zal wel even een foto maken van verschillende drijfstangen,dan kan je het verschil zien.
23 november 2009 om 18:22 #17526818origineel gepost door js 400
ik zal wel even een foto maken van verschillende drijfstangen,dan kan je het verschil zien.Heb je ook nog foto’s van de koekoeksblokkken ?? :kewlpics
23 november 2009 om 18:26 #17526819 -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.