Forumindex › Forums › Modellen › Astra › Hoeveel pech kun je hebben !?!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
23 september 2009 om 13:59 #17212385
Nou zeg… het is me niet gegunt allemaal…
Is de auto eindelijk klaar.. althans voor nu…
Vliegt me de dakspoiler van het dak af op de snelweg… :o
Hier is inmiddels wel weer een nieuwe voor geregeld, is allemaal netjes opgelost door de monteur in kwestie… :thumbupNu is er ook een ander motorblok ingebouwd een kleine maand of 2 geleden, alles liep perfect tot een paar dagen geleden…
De temperatuurindicatie van het motorblok gaf geen teken van leven meer… de wijzer van het klokje bleef platliggen…
ff later kwam ik erachter dat de koelvloeistof de klote op was.. het tankje was leeg… terwijl het de dag ervoor nog volstond!
In het tankje bevond zich ook langs de kant een vreemd vettig donker goedje… soort drap kun je zeggen…
toen ik de olie dan nog maar eens pijlde kwam ik erachter dat er ineens bijna de helft weg was op tijd van 1 week… :wtfElke dag de olie gepijld en waterpijl in de gaten gehouden en gevuld… tot opeens de auto begon te pruttelen en te knetteren… maar alleen als ik boven de 4000 toeren uit ging.. Als ik dus wou doortrekken en ik ging boven de 4000 toeren, kreeg ik ineens een terugslag in het blok en alle vermogen was dan ineens de klote op! nu begon ik me toch wel zorgen te maken, dus heb ik me gemeld bij mijn monteur…
Die heeft vervolgens geconcludeerd dat het thermostaathuis naar de klote is + de krukassensor én dat er een kop gescheurd is!Lekker zeg… niemand die hier iets kan doen, is gewoon dikke vette pech… vooral als je nagaat dat die blok inclusief alle aanpassingen mij bijna 2500 euro heeft gekost, komt nu dit grapje nog ff erbij… revisie inclusief vervangen van de nodige onderdelen: 800 euro… :swear
Wou dit graag met jullie delen…
Heeft iemand van jullie ook al eens zoveel ellende meegemaakt op korte tijd met zijn / haar opel?Ben altijd hart en nieren opelfanaat geweest, en ben ik nog steeds anders liet ik em niet repareren, maar begin toch soms wel eens te twijfelen of het het wel allemaal waard is…
Groeten, Ramon (Spoof)
23 september 2009 om 14:09 #17525923klote jaa inderdaad, Wat voor blok heb je erin gelegd?
Heb zelf ook mijn blok (c20xe) 7000km geleden volledig gereviseerd. Kost inderdaad genoeg, en dan heb ik al vrij veel zelf gedaan.groeten Twan
23 september 2009 om 14:09 #17525924als je voor de ombouw het spul gereviseerd had had je deze ellende met het blok nu niet gehad.
als je goed reviseerd ,waren de genoemde defecten tijdens het reviseren van het blok wel naar voren gekomen, nu heb je er 2 keer werk van.
23 september 2009 om 14:15 #17525925origineel gepost door IMpY
klote jaa inderdaad, Wat voor blok heb je erin gelegd?
Heb zelf ook mijn blok (c20xe) 7000km geleden volledig gereviseerd. Kost inderdaad genoeg, en dan heb ik al vrij veel zelf gedaan.groeten Twan
Heb er een C20XE in laten leggen… heb er misschien net 2000 kilometer mee gereden….
23 september 2009 om 14:22 #17525926origineel gepost door miraltje
als je voor de ombouw het spul gereviseerd had had je deze ellende met het blok nu niet gehad.als je goed reviseerd ,waren de genoemde defecten tijdens het reviseren van het blok wel naar voren gekomen, nu heb je er 2 keer werk van.
We hebben in een zekere zin wel een kleine revisie uitgevoerd… groot gedeelte van de pakkingen vervangen en keerringetjes, splinternieuwe slangetjes voor de benzinetoevoer en koelvloeistofleidingen en allemaal dat soort shit… nieuwe tankjes, noem maar op… nieuwe waterpomp etc.etc. en dan toch nog deze pech…
23 september 2009 om 14:34 #17525927Gover* das idd nog eens pech hebben zeg.
Veel geld uitgeven en dan na 2000 km al helemaal in de stront bah,veel suc6 met de reparaties man :thumbup
23 september 2009 om 15:07 #17525928jemig dat is echt balen, denk je eindelijk klaar te zijn heb je dit, spoiler is redelijk snel gefixt, maar je blok is meer weerk aan als k dat zo lees :(
suc6 man
23 september 2009 om 16:04 #17525929voor 2500 euro kun je m toch al volledig gereviseerd hebben hoor hoezo heb je dat dan niet gedaan?
Heb die van mij van top tot teen gereviseerd ieder boutje alles erop eraan.Groeten Twan
23 september 2009 om 18:40 #17525930origineel gepost door IMpY
voor 2500 euro kun je m toch al volledig gereviseerd hebben hoor hoezo heb je dat dan niet gedaan?
Heb die van mij van top tot teen gereviseerd ieder boutje alles erop eraan.Groeten Twan
Beter lezen. hij heeft niet 2500 aan het blok uit gegeven maar aan de ombouw van 1.6 naar 2.0 16v
dat houd in dat de prijs dus met alle aanschaf is,motorblok,bak,radateur,veerpoten met naaf remklauw en schijf,nieuwe motorsteun is erop gegaan vm airco en multiriem,krukas polie ivm multieriem en dan begin maar eens,distributie riem,spanrol,omkeerrol,waterpomp,carterpakking kleppendeksel pakking,krukaskeering en ga maar door.danzit je gauw met aanschaf van de zooi op 2500 euro als je het laat inbouwen.Ps : ik ben niet de monteur geweest maar weet wel wat spoof aan de auto heeft laten doen en jah dan loopt het bedrag flink omhoog en dan heb je nog niks revisie gehad.
correct me ive i’m wrong
23 september 2009 om 18:45 #17525931maar spoof even om terug tekomen op jouw vraag.
jah ik heb ook zo’n pech gehad maar dan iets anders
mij rijden ze grey illusion totaallos. die was getaxeerd een kreeg ik bijna 15.000 euro voor terug.
ik bouw alles om naar mijn cabrio(blue illusion) en knalt mij een jaar later een vr6 mongool achter in en duuwt mij door tegen een feroza.hoppa en die was niet getaxeerd.nog al mijn spul inclusief astra neus de kl**ten op
greetz grey
Ps: idd kl**ten dat dit gebeurd.
maar wees na de revisie zuinig erop en rijd hem rustig in en alrtijd warm.hou je recher voet in de gaten he.
blijft je spoiler ook mss zitten:P23 september 2009 om 21:36 #17525932origineel gepost door GREY ILLUSION
origineel gepost door IMpY
voor 2500 euro kun je m toch al volledig gereviseerd hebben hoor hoezo heb je dat dan niet gedaan?
Heb die van mij van top tot teen gereviseerd ieder boutje alles erop eraan.Groeten Twan
Beter lezen. hij heeft niet 2500 aan het blok uit gegeven maar aan de ombouw van 1.6 naar 2.0 16v
dat houd in dat de prijs dus met alle aanschaf is,motorblok,bak,radateur,veerpoten met naaf remklauw en schijf,nieuwe motorsteun is erop gegaan vm airco en multiriem,krukas polie ivm multieriem en dan begin maar eens,distributie riem,spanrol,omkeerrol,waterpomp,carterpakking kleppendeksel pakking,krukaskeering en ga maar door.danzit je gauw met aanschaf van de zooi op 2500 euro als je het laat inbouwen.Ps : ik ben niet de monteur geweest maar weet wel wat spoof aan de auto heeft laten doen en jah dan loopt het bedrag flink omhoog en dan heb je nog niks revisie gehad.
correct me ive i’m wrong
Ben ik dan inderdaad wel ver met je eens ja. Had t verkeerd gelezen, maargoed! Je moet geluk hebben met zoiets he! En inderdaad t is klote dat t je zo gebeurd! En ook met revisie kan je zoiets gebeuren! Ben me zelf wel beter bewust van t warmryde en niet maar wt aantrappen na zo n revisiewerkje!
Groeten Twan
24 september 2009 om 16:04 #17525933origineel gepost door IMpY
origineel gepost door GREY ILLUSION
origineel gepost door IMpY
voor 2500 euro kun je m toch al volledig gereviseerd hebben hoor hoezo heb je dat dan niet gedaan?
Heb die van mij van top tot teen gereviseerd ieder boutje alles erop eraan.Groeten Twan
Beter lezen. hij heeft niet 2500 aan het blok uit gegeven maar aan de ombouw van 1.6 naar 2.0 16v
dat houd in dat de prijs dus met alle aanschaf is,motorblok,bak,radateur,veerpoten met naaf remklauw en schijf,nieuwe motorsteun is erop gegaan vm airco en multiriem,krukas polie ivm multieriem en dan begin maar eens,distributie riem,spanrol,omkeerrol,waterpomp,carterpakking kleppendeksel pakking,krukaskeering en ga maar door.danzit je gauw met aanschaf van de zooi op 2500 euro als je het laat inbouwen.Ps : ik ben niet de monteur geweest maar weet wel wat spoof aan de auto heeft laten doen en jah dan loopt het bedrag flink omhoog en dan heb je nog niks revisie gehad.
correct me ive i’m wrong
Ben ik dan inderdaad wel ver met je eens ja. Had t verkeerd gelezen, maargoed! Je moet geluk hebben met zoiets he! En inderdaad t is klote dat t je zo gebeurd! En ook met revisie kan je zoiets gebeuren! Ben me zelf wel beter bewust van t warmryde en niet maar wt aantrappen na zo n revisiewerkje!
Groeten Twan
warm rijden is idd van hoofd belang.
vooral als je geen cosworth kopje hebt.
lijkt me verstandig om meteen een bypas te maken.24 september 2009 om 16:13 #17525934Benzine pomp ook gewisseld.
Anders kan had ie een te kort aan benzine??
de 1.6 8V heeft een lage druk benzine pomp, en alle multipoint motoren hebben een hoge drukpomp.
willem
24 september 2009 om 19:45 #17525935origineel gepost door wim-v6
Benzine pomp ook gewisseld.Anders kan had ie een te kort aan benzine??
de 1.6 8V heeft een lage druk benzine pomp, en alle multipoint motoren hebben een hoge drukpomp.
willem
jip pomp was zekers gewisselt.er is alles van een gsi mee overgenomen,maar dan ook echt alles.
24 september 2009 om 20:45 #17525936origineel gepost door miraltje
als je voor de ombouw het spul gereviseerd had had je deze ellende met het blok nu niet gehad.als je goed reviseerd ,waren de genoemde defecten tijdens het reviseren van het blok wel naar voren gekomen, nu heb je er 2 keer werk van.
was dat nou weer voor opmerking:sleeping
25 september 2009 om 08:12 #17525937klote man:mad: ik heb het ook met mijn auto. net anderhalf maand geleden de db riem laten vervangen… gaat de krukas keering lekken. kan de boel weer los!
25 september 2009 om 16:12 #17525938Ik vind het ook zwaar klote…
In feite kan in Grey wel gelijk geven…
Als je alles nagaat, dan heb je alleen de huls van het blok gereviseerd, maar écht in het blok is weinig of niks gebeurd wat revisie betreft.
Maar maakt ook niks meer uit…
Ben allang blij als ie dalijk compleet gefixt de garage uitrold… dan kan ik tenminste weer rijden met mijn Assie.
Alleen blijft het uiteraard zonde dat deze pech nu ineens allemaal tegelijk komt… :hmmzBedankt zover voor de reacties en medeleven!
Dalijk als ie gemaakt is… meteen op het koude blok vol aftrappen… ff kijken of de power nog aanwezig is! hahaha…
(GEINTJE) :D -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.