Forumindex › Forums › Modellen › Astra › 1 op 63
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 september 2009 om 12:50 #17212353
Dit is pas goedkoop rijden!!!!!!
22 september 2009 om 16:09 #17525569Hmm ik haalde van de week 315km op 50liter…
22 september 2009 om 17:23 #17525570:jerry:jerry
22 september 2009 om 18:31 #17525571op één of andere manier rijden al mijn auto’s 1 op 8 :jerry
22 september 2009 om 18:44 #17525572Allemaal mooi!
Maar waarom dan nog die benzine motor? om de accu op spanning te houden.
Kunnen ze nie gewoon hele grote fietsdynamos tegen de wielen zetten :P:P
Dan heb je pas een groene auto!
Dat ze dat nog niet doorontwikkeld hebben snap ik niet.22 september 2009 om 18:45 #17525573ik vind hem wel bruut hoor die ampera….
23 september 2009 om 08:47 #17525574ik snap ook het verhaal benz motor niet echt waarom geen dynamo,s in of gekoppeld aan de wielnaven??? zal ook het gewicht drukken .
en heb je vervolgens denk ik een goede groene auto verzonnen.
kijk de elktromotor bij de fiets in de naaf zo kan toch een dynamo ook z,n werk doen
of mag dat niet van vadertje STAAT BELASTING EN ZO kunnen we niet verder uitgekleed worden ??????
kijk naar die ingenieur jaren geleden met z,n plaatje????? in dat brandstof systeem van die renault ging ook meer als de helft van het opgegeven verbruik gebruiken maar mocht ook niet.
23 september 2009 om 09:55 #17525575Mooi concept, maar reken maar dat er extra accijns op electriciteit komt als deze gebruikt gaat worden voor vervoer. :thumbdown
Daarnaast vraag ik me het volgende af. De brandstoffen van tegenwoordig verliezen gauw hun kwaliteit als deze langer opgeslagen is. Het verhaal geldt dat je beter bij een brandstofpomp kan tanken die vaak ververst wordt dan bij eentje die minder vaak ververst wordt. Daarnaast wel gezien bij een maat van mij dat echt oude auto’s met brandstof van toen nog wel aan de praat kwamen, maar als er opgefokte beesten kwamen waarbij meer dan een maand of twee niet getankt was, ging de motor pingelen bij vollast ….. bij verse RON95 of 98 was het meestal over ….. maar okee, dat is marge-redeneren king:Overigens had Renault in de jaren ’80 al een bijzonder zuinige auto, maar die is een stille dood gestorven in de ontwikkelingsfase onder druk van oliemaatschappijen. En BMW had al vroeg in de jaren 80 een auto op waterstof maar ook dat kwam niet van de grond vanwege dure techniek en weinig tot geen support van overheden en oliemaatschappijen en nu mogen wij allen gaan bloeden voor het milieu?
On-topic: wel een strakke auto om te zien, deze zeer zuinige Opel … is weer eens wat anders dan het burgerljike Prius of Civic Hybrid …. :D
Grtz,
Aad ~ Doix
23 september 2009 om 17:08 #17525576als je dynamos op je wielen zet ga je meer stroom verbruiken om je auto voort te zetten, en aangezien het rendement altijd lager dan 100% is ga je zowieso meer verbuiken dan dat het opbrengt.
dus zul je zowieso een alternatieve oplaad methode voor je accus nodig hebben. In dit geval een 1.4L benzine motor… best goede oplossing juist, aangezien we die motoren ondertussen goed kennen, ookal is het rendement er waarschijnlijk nog altijd vrij laag van, zal het toch hoger zijn als bij een gewone thermische auto, waar het rendement omlaag gedrukt word door de weerstand van de weg, welke veel lager is in een dynamo. Het is vandaag een eenvoudige methode om de auto voor een “langere”rit makkelijk bij te vulle / a.k.a op te laden.
op den dure moeten er gewoon accu-stations komen waar je voor een paar euro je accu kan verwisselen met een “volle”accu.
dit lijkt mij tot die tijd juist een hele goed oplossing.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.