Forumindex › Forums › Modellen › Astra › astra g bokt
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2009 om 18:25 #17212330
ik heb een astra g van bj 2001
nou zit ik met het volgende probleem, vooral bij een laag toerental begint hij te bokken/hikken hoe je het maar wilt noemen.
nou brand sinds nu mijn motormanagement lampje en alle problemen zijn meteen weg. hij rijd nu zonder bokken/hikken echt een wereld van verschil.
kan dit door de EGR klep komen? mocht dit zo zijn heeft het dan nu nog zin om hem af te doppen zodat alle problemen weg zijn? of moet ik dan alsnog eerst een nieuwe egr klep kopen?
morgen laat ik de auto uitlezen zodat ik zeker weet waar het probleem ligt.
en mocht het afdoppen wel werken, met wat voor materiaal kan ik dit het beste doen? en zijn er dingen waar ik op moet letten?
motortype: ASTRA-G-CC; Z1.6XE
21 september 2009 om 20:29 #17525268Het kan heel goed de E.G.R. zijn… er kan software voor zijn bij de dealer die hem uitprogrammeerd maar dan moet de klep wel dicht staan… of een dichte pakking ertussen zetten…
Als dat niet werkt een nieuwe E.G.R. erop…
Maar laat hem eerst eens uitlezen… wie weer is het wel iets anders…
22 september 2009 om 20:11 #17525269auto is vandaag uitgelezen, en het is idd de egr klep. nou heeft die man mij aangeraden de egr klep en het gasklephuis te reinigen en dan kunnen de problemen opgelost zijn.
mijn motormanagement lampje brand ook niet elke keer, dus het lijkt alsof er nog leven in zit (of zit ik er naast?)
en afdoppen, met wat voor metaal kan dit, maakt dat niet uit?
23 september 2009 om 21:05 #17525270origineel gepost door OscaR-16v
auto is vandaag uitgelezen, en het is idd de egr klep. nou heeft die man mij aangeraden de egr klep en het gasklephuis te reinigen en dan kunnen de problemen opgelost zijn.mijn motormanagement lampje brand ook niet elke keer, dus het lijkt alsof er nog leven in zit (of zit ik er naast?)
en afdoppen, met wat voor metaal kan dit, maakt dat niet uit?
Gasklephuis schoonmaken helpt (soms wel, soms niet) voor even, maar het probleem blijft dan gewoon terugkomen..
24 september 2009 om 09:34 #17525271Ik had het zelfde probleem met mijn opel astra g bouw jaar 2000 een automaat.
Ik hebt het auto laten uitlezen door de motorhuis toen zeiden ze dat mijn gasklep huis vuil was moest gereinigt worden dat had mijn 175 gekost. auto op gehaald zelfde dag nog was het zelfde probleem dus weer naar de dealer uitlezen weer blijk bare had de EGR klep stuk was.
nieuwe laten plaatsen heeft 345 euro gekost door de motorhuis ik vindt hun stelleje boefjes maar mijn probleem was verholpen na het vervangen van mijn EGR met een garantie van 2 jaar op
25 september 2009 om 15:20 #17525272nou ik heb toch maar de egr klep vernieuwd. er is dus een orgineel exemplaar van de dealer opgekomen. maar jammer genoeg klopt het nog niet helemaal.
de auto rijd 10x beter als ooit. maar vaak gaat mijn motormanagement lampje branden.
nou heb ik de auto weer uitlaten lezen. nu kwam het er op neer dat de egr klep een te hoog voltage krijgt (teminste zoiets zij die man) :swear
ik heb gecheckt of de dynamo misschien teveel laad maar dit is niet het geval. +/- 14 volt.
weten jullie wat er mis kan zijn?
25 september 2009 om 15:20 #17525273nou ik heb toch maar de egr klep vernieuwd. er is dus een orgineel exemplaar van de dealer opgekomen. maar jammer genoeg klopt het nog niet helemaal.
de auto rijd 10x beter als ooit. maar vaak gaat mijn motormanagement lampje branden.
nou heb ik de auto weer uitlaten lezen. nu kwam het er op neer dat de egr klep een te hoog voltage krijgt (teminste zoiets zij die man) :swear
ik heb gecheckt of de dynamo misschien teveel laad maar dit is niet het geval. +/- 14 volt.
weten jullie wat er mis kan zijn?
25 september 2009 om 15:20 #17525274nou ik heb toch maar de egr klep vernieuwd. er is dus een orgineel exemplaar van de dealer opgekomen. maar jammer genoeg klopt het nog niet helemaal.
de auto rijd 10x beter als ooit. maar vaak gaat mijn motormanagement lampje branden.
nou heb ik de auto weer uitlaten lezen. nu kwam het er op neer dat de egr klep een te hoog voltage krijgt (teminste zoiets zij die man) :swear
ik heb gecheckt of de dynamo misschien teveel laad maar dit is niet het geval. +/- 14 volt.
weten jullie wat er mis kan zijn?
25 september 2009 om 15:21 #17525275sorry voor de 3 dubbele post, ging iets foutking:
7 oktober 2009 om 15:52 #17525276dit keer de auto bij de dealer laten uitlezen.
zij kwamen met het volgende foutcode:
EGR Klep wordt niet aangestuurd……. stekker zit erin dus daar zal het wel niet aan liggen.
zit een nieuwe klep op dus snap er niet zoveel meer van:hmmz
kennen jullie dit probleem?
7 oktober 2009 om 16:02 #17525277Verkeerd (oud) type EGR klep gemonteerd ??
dan kan deze klep de werking niet controleren…
willem
7 oktober 2009 om 18:15 #17525278Ik heb een soort gelijk probleem,alleen is mijn EGR al jaren geleden afgedopt en heeft sinds dien altijd prima gereden.
Sinds een tijdje bokt hij bij lagere toeren en houd hij ook een beetje in heb ik het idee.
Ben erg benieuwd wat het is,voor ik allemaal nutteloze reparaties ga uitvoeren.
Danny. Astra G X16XEL7 oktober 2009 om 18:16 #17525279Temp sensor??
Willem
8 oktober 2009 om 17:47 #17525280origineel gepost door wim-v6
Temp sensor??Willem
Kan ik dat testen?
8 oktober 2009 om 19:40 #17525281origineel gepost door wim-v6
Verkeerd (oud) type EGR klep gemonteerd ??dan kan deze klep de werking niet controleren…
willem
nou als dat zo zal zijn heeft de opel dealer in assen wel een erg grote blunder gemaakt, maar alles kan natuurlijk:P
volgende week breng ik de astra naar de dealer en laat ik hun naar het probleem kijken.
als de auto stationair loopt, wil hij tegenwoordig ook wel flink gaan schommelen in toeren en vervolgens valt hij uit:(
ben er goed flauw van:swear
8 oktober 2009 om 19:42 #17525282origineel gepost door danny opel
origineel gepost door wim-v6
Temp sensor??Willem
Kan ik dat testen?
gewoon nieuwe halen, is zover ik weet niet te testen. meende dat een nieuwe rond de 20 euro zat. (heb deze bij mij ook vervangen)
9 oktober 2009 om 08:55 #17525283origineel gepost door OscaR-16v
origineel gepost door danny opel
origineel gepost door wim-v6
Temp sensor??Willem
Kan ik dat testen?
gewoon nieuwe halen, is zover ik weet niet te testen. meende dat een nieuwe rond de 20 euro zat. (heb deze bij mij ook vervangen)
Ok prima ga ik dat eens proberen vanmiddag,bedankt voor de info.
Gr Danny -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.