Forumindex › Forums › Modellen › Manta › Manta A 1.2 / Rekord E 2.2 remmerij
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2009 om 12:08 #17212316
Als ik de Rekord remmerij monteer kan ik dan m’n originele hoofdremcilinder & remservo gebruiken van m’n 1.2 of heb ik er één nodig van een ander type of model?
Alvast bedankt
21 september 2009 om 12:24 #17525096Ik denk dat je de boel moet vervangen, want volgens mij is alles bij een 1.2 kleiner dan bij een originele 1.9.
Je hebt iets meer olie te verplaatsen bij klauwen van een 2.2 rekord en de kans bestaat dat je bij het originele spul het pedaal tot de bodem moet indrukken voordat er iets gebeurt.
1 oktober 2009 om 14:15 #17525097Dus er best eentje plaatsen van een 1.9 dus? Of zijn er nog andere opties?
Alvast bedankt
1 oktober 2009 om 15:41 #17525098ik heb zelf een 1.6 en een 1.2 hier zit geen verschil in de rembekrachtiger
ik denk dat een 1.9 dan ook dezelfde heeft
1 oktober 2009 om 17:05 #17525099bij mijn weten zit er ook geen verschil in.
heb ik alleen nog een vraagje
kun je 7j et3 ats rijden met rekord remmerij?
iemand ervaring mee?1 oktober 2009 om 18:13 #17525100origineel gepost door Hulkie
bij mijn weten zit er ook geen verschil in.heb ik alleen nog een vraagje
kun je 7j et3 ats rijden met rekord remmerij?
iemand ervaring mee?Goeie vraag… Vraag ik me ook af.
Greetz
4 januari 2011 om 00:06 #17525101Om bij gebrek aan antwoord dit topic nog es vanonder het stof te halen.
Welke hoofdremcilinder gebruiken jullie/gebruik je best in combinatie met Rekord E 2.2i remmerij?
Greetz
4 januari 2011 om 11:46 #17525102Niemand die hier een antwoord weet op te geven? :(
Greetz
4 januari 2011 om 13:04 #17525103gewoon alles over zetten van een 1.9.
4 januari 2011 om 15:12 #17525104ik heb in mijn A een rembekrachtiger van een B gebouwd
je moet deze wel aanpassen het stangetje wat op de pedalen
komt is van een B langer
dan heb je meteen een grotere hoofdremcilinder
moet je alleen je leidingen aanpassen omdat de remcilinder
langer is
4 januari 2011 om 15:45 #17525105zo heb ik het indertijd ook gedaan, bij een andere gewoon het materiaal van een A-1.9.
4 januari 2011 om 17:08 #17525106Ik heb op mijn kadett de originele 1.2 hoofremcilinder,
met omega 2.0i klauwen (54mm) voor en 2.0 trommels (230mm) achter.
Dit remt gewoon goed en het pedaal zit niet merkbaar hoger of lager in de auto als toendertijd met de orginele 1.2 remmerij.
Maargoed weet niet of de manta remmerij erg verschilt van het kadett spul.4 januari 2011 om 17:36 #17525107ats 7j past of et20 past weet ik niet
4 januari 2011 om 17:50 #17525108[rquote=1831540&tid=112621&author=Deperik]Ik heb …Maargoed weet niet of de manta remmerij erg verschilt van het kadett spul.[/rquote]
‘t is net zo slecht ;)In de regel was ook alleen de bekrachtiger kleiner in diameter, de hoofdremcilinder zelf is in het model manta of ascona verder gelijk, het kan zijn dat er voor het model B tov A een iets grotere diameter zit ivm de massa van de B-types, de bekrachtiger was ook ietsje groter. Een grotere bekrachtiger helpt vaak ook wel me met wat “beter remmen” dwz. dan hoef je soms niet al te fors op je pedaal te staan.
Het omkeerpunt zit vaak bij de 1.6N (tot en vanaf)13″7J ET3 ATS velgen kan op rekord 2.2 klauwen, dat kan niet met alle, er waren 6J types waarin GM stond, die konden daar weer niet mee, stalen velgen 13″ kan weer niet, of de klauw moet ingeslepen worden.
Het gaat inderdaad om vloeistofverplaatsing, maar vaak is dat verwaarloosbaar merkbaar of je moet met echt grotere verschillen gaan werken.
Soms is dat een beetje uitzoekwerke nr ekenwerk, voor dit…. zou ik me niet al te druk maken.4 januari 2011 om 17:57 #17525109Dus als ik het goed begrijp en neem bv standaard hoofdremcilinder van Manta A 1.9
maakt het weinig of geen verschil met die van een B ofzo?Alvast bedankt vo de info!
Greetz
4 januari 2011 om 18:06 #17525110Ik zou zeggen dat het een verwaarloosbaar verschil is als je puur en alleen op de hoofdremcilinder afgaat tussen A-B, @Manta Dre schreef al dat qua formaat deze iets langer is, dus daar kun je rekening mee houden.
Ik zou er wel voor zorgen dat de rembekrachtiger niet te klein is, die van een A-1.2 is ietsje kleiner dan die van een A-1.9.
Het remt wel, maar je zal wat krachtiger moeten trappen.4 januari 2011 om 18:26 #17525111heb hier van een a een 1.2 remcilinder en bekrachtiger liggen maar kan er niks aan zien tov een 1.6 0f van een 1.9
Remmerij is vooraan ook gewoon hetzelfde.
Mits die niet ooit vervangen is natuurlijk.
Dat weet ik niet.
Zit alleen verschil in remmerij achter, grote of kleine trommels/voering afhankelijk van een dunne of dikke as.
gte zal wel groter zijn.Zou er niet over in zitten….gewoon laten zitten.
Mocht t tegenvallen kun je altijd nog overgaan tot zwaarder geschut…
4 januari 2011 om 19:21 #17525112Wel, ‘k wil alles vernieuwen. Dus ga ik gaan voor Manta A 1.9/ GT/E om zeker te zijn dan.
Omdat ik het spul nieuw ga bestellen. Daarmee…Greetz
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.