Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › slotvangers van de achterdeuren
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
21 september 2009 om 11:37 #17212315
Ik heb vandaag de slotvangers gedemonteerd van de achterportieren ,en het plaatwerk daar onder er uitgehaald en vernieuwd .
mooie stukjes voorgemaak en deze netjes er ingelast staat nu in de grondverf en morgen ff spuiten met spuitbusjes van de dealerd OPEL die busjes zijn zeker niet verkeerd .
kosten 14,99 inkl btw kleur en blanke lak :wub21 september 2009 om 13:55 #17525078Heeft Opel alle kleuren in bus??
Ik kan nl. mijn kleur niet bij Motip krijgen!21 september 2009 om 14:09 #17525079ja, kan bij opel gewoon besteld worden. op kleurnr van de auto
22 september 2009 om 07:25 #17525080de spuitbusjes van Opel zelf gaan op kleur nr en zelfs type 1 en 2 star zilver l147 bij voorbeeld en dat is top op kleur voor spiegel kappen of booskijkers niks mis mee hoor .
let op zijn ongeveer de helft aan grote van een motip busje
dus nogmaals het zijn setjes verf en mica lak voor netto inkl btw 14,99.22 september 2009 om 07:40 #17525081Heb je d’r gewoon een vierkant stukje uitgeslepen en nieuw ingelast?
22 september 2009 om 09:59 #17525082AnoniemLid sinds:
1 January 1970weet dat hiero ooit n actie van opel voor geweest is
dat dat werd hersteld op garantie;);)
of dat nog zo is???????????????
22 september 2009 om 10:44 #17525083Bij mijn oude vectra B uit 1999 is dat ook onder garantie gedaan toen deze denk een jaar of 6/7 oud was. Was wel apart dat over de hele auto roestplekken verschenen, maar dat precies dit dan onder garantie viel. Maar bijvoorbeeld roest aan de achterschermen/wielkasten waar veel opels last van hebben dan weer niet.
Jaap
22 september 2009 om 14:56 #17525084origineel gepost door louwe 16 klepper
weet dat hiero ooit n actie van opel voor geweest isdat dat werd hersteld op garantie;);)
of dat nog zo is???????????????
Denk niet dat dat geld voor een 2e handse auto?
23 september 2009 om 08:13 #17525085Nou ik heb het met mijn 98 er maar niet eens gevraagd of er wat te ritselen viel 11 jaar ???????:hmmz denk niet dat ze er instinken.
werk !!!!:o
ik heb eerst beide zijden schoon geslepen viel me eigelijk niet eens tegen wat ik vond
heb met een mig las machine op een heel lage stand de scheurtjes roest schade opgevuld ,na goed vlak te hebben geslepen een dun blank plaatje van 1 mm gaten er reeds ingeboord er over heen gezet bouten er in gedraaid met een m10 moer er tussen zodat het goed aangedrukt zit en rond om afgelast heb, tussen de bouten ook een gat voor een proplas geboord .met natte lap steeds ff koud maken ging perfect,daarna goed schoon geslepen
en met heel weing plamuur opzetten netjes glad gemaakt om het duidelijk te zeggen JE ZIET ER GEEN MOER MEER VAN .na het schuuren in de grondverf gezet en de dag later met scots bride de spatbord deeltjes tot bij de lasnaad op de balk net boven het rubber opgeruuwd,afgeplakt en netjes laag voor laag 3 lagen zilver gegeven,na minimaal half uur volgens voorschrift blanke lak er overgezet in 2 lagen .
let bij het afplakken er op dat het plaband wat tegen de verf aankomt er als laatste opgeplakt word kan je dat na het blanke lak laagje spuiten direct weg trekken vloeid deze nog netjes aan .
ik, ben dik tevreden met het resultaat ik denk als men dit niet weet ook niet ziet en de APK HET IS WEER NIEUW .
BERT
23 september 2009 om 08:40 #17525086AnoniemLid sinds:
1 January 1970origineel gepost door stefan m.
origineel gepost door louwe 16 klepper
weet dat hiero ooit n actie van opel voor geweest isdat dat werd hersteld op garantie;);)
of dat nog zo is???????????????
Denk niet dat dat geld voor een 2e handse auto?
ja hoor toen wel
maar inderdaad na het bereiken van een bepaalde leeftijd waarschijnlijk niet meer:hmmzmaar mischein wel de moeite waard om ff te informeren:hmmz;)
23 september 2009 om 09:03 #17525087ik ben 2 e eigenaar de vorige had in augustus vorig jaar de dynamo laten VERNIEUWEN bij Opel in Drachten komt de auto weg , bij mij gaf de dynamo de geest in januari nog geen half jaar????
de dynamo er uigehaald en tot mijn grote verbazing een ruil dynamo wel vette rekening e 588,00 voor de dynamo en montage ,, en denk je dat ze hier wat mee doen uit coulance VERGEET HET MAAR !!!je hebt de auto partucilier gekocht en bent niet meer de eigenaar als bij de reparatie .
dan heb je de factuur met het onderdeel nr nieuw he
en bijna 2 uur montage ,,en blijkt het een rep dynamo de stickers weg gekrabt , ze weten het daar ook wel hoor .dus dit vragen voor coulance op een 98 er met roest problemen ??????
is denk ik vragen om uitgelachen te worden of zoiets .krijg net een brief van Opel (motorhuis) ze worden multimerk dealer ???? nou leven de lol!!!!!
Bert
24 september 2009 om 05:57 #17525088Ik had het ook bij mijn B, tien jaar carrosserie garantie dus ik naar de dealer……..
Op bijna alles 10 jaar alleen op die plek (complete C stijl) 8 jaar…… en de B was toen negen.
Dus Helaas.Groet Tim.
22 februari 2010 om 19:08 #17525089Zo na lange tijd heb ik een Vectra van een vriend ook de slotvangers tenminste het plaat werk daar achter vervangen uitgeslepen en vernieuwd word een beetje automatisme bij me . zijn er mensen geinterseerd over hoe of wat en de kosten 2u2 maar.
let op worden stukken ingelast niet verholpen met plamuur.
bert
22 februari 2010 om 20:18 #17525090kan je me een prijs U2U en? Vec b van ”96
23 februari 2010 om 09:22 #17525091Ik heb het trouwens ook gehad met m’n vorige veccie. Roest bij deslotvangers.. kwam niet door de APK bij de VOD. Maar de auto was nog geen 5 jaar oud toen, dus had ik nog carrosserie-garantie …..mits… hij altijd , op tijd, zijn beurtjes heeft gehad bij Opel…
… je raad het dus al…….. hij had 1 beurtje 2 maanden te laat gehad !!
Geen garantie….. maar een paar dagen later kwam ie , bij de zelfde VOD maar bij andere keurmeester , WEL door de APK !!
23 februari 2010 om 09:27 #17525092origineel gepost door Bartjex88
kan je me een prijs U2U en? Vec b van ”96same hier!
23 februari 2010 om 10:09 #17525093die van mij heeft het ook maar ik hoor er niets van bij de apk ,is daar een regel voor in hoe verre het verroest mag zijn
23 februari 2010 om 10:59 #17525094die van mil had ook dit probleem.
ik heb alles netjes ontroest en afgewerkt en heb een plaat alu van +/-10 bij 7 op maat gemaakt en gepolijst en er bij tussen gezet en afgekit.
en toen de slotplaat weer gemoteerd.gr derk
23 februari 2010 om 13:37 #17525095Henry .het is een beetje afhankelijk wat voor een keurmeester je treft (moet niet mogen maar is wel zo )
als zich behoorlijk roest om die sluitpal aan het vormen is haal ze er is af en krab is met een beitel wat roest weg zit er geen plaat meer of is er al sprake van gaatjes los het dan op AL IS HET VOOR JE ZELF
BERT
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.