Forumindex › Forums › Overige › I.C.E. en navigatie › rare situatie!! help!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
18 september 2009 om 18:30 #17212236
de rode kabel, beter gekend als + van de versterker, geeft geen stroom aan versterker, tot achter zekerin krijgt hij stroom maar tot de versterker niet :s
18 september 2009 om 18:37 #17524162Versterker stuk???
Probeer een andere te lenen…..
Dan weet je waar het probleem aan ligt
18 september 2009 om 18:39 #17524163Los contact in de zekeringhouder?
Een kabel niet goed aan een oog geknepen?Misschien raar maar de conclusie is simpel lijkt me….
18 september 2009 om 18:48 #17524164origineel gepost door Jerk
Versterker stuk???Probeer een andere te lenen…..
Dan weet je waar het probleem aan ligt
heb versterker naar winkel ebracht om te testen, hij ging nog
18 september 2009 om 18:49 #17524165origineel gepost door Xavte
origineel gepost door Jerk
Versterker stuk???Probeer een andere te lenen…..
Dan weet je waar het probleem aan ligt
heb versterker naar winkel ebracht om te testen, hij ging nog
nee avhter de zekerin komt er stroom, maar als ik meet op de kant van de versterker, komt er een stroom op
18 september 2009 om 19:11 #17524166Ha die Xavte,zit de rest van de kabels goed aangesloten,met nadruk op de stuurkabel,en hou de massakabel zo kort mogelijk,misschien is het een goed idee,om tijdelijk,een losse draad te trekken van de accu naar de versterker,hou de pluskabel en de tulpstekker wel apart,dus beide aan 1 kant van je auto naar achter trekken ,dit in verband met “rondzingen”,hopelijk krijg je het nog voor elkaar,en anders stuur even een berichtje,als je niet te ver weg woont,kom ik wel even langs met een set nieuwe kabels,ik heb nog wel een setje,los balos amigo:afro:afro:afro
18 september 2009 om 19:22 #17524167origineel gepost door spy675
Ha die Xavte,zit de rest van de kabels goed aangesloten,met nadruk op de stuurkabel,en hou de massakabel zo kort mogelijk,misschien is het een goed idee,om tijdelijk,een losse draad te trekken van de accu naar de versterker,hou de pluskabel en de tulpstekker wel apart,dus beide aan 1 kant van je auto naar achter trekken ,dit in verband met “rondzingen”,hopelijk krijg je het nog voor elkaar,en anders stuur even een berichtje,als je niet te ver weg woont,kom ik wel even langs met een set nieuwe kabels,ik heb nog wel een setje,los balos amigo:afro:afro:afroalles is goed aanesloten, geinstalleerd door 2 afgestudeerde elektriciens :P maar de kabel geeft gwn een stroom door is iets heel raar :(
18 september 2009 om 19:26 #17524168meet eens door die kabel,met een ohm meter bijv.
18 september 2009 om 19:36 #17524169Maak je gebruik van een glaszekering? Zoja vervang deze eens en probeer nog eens.
Een glaszekering wil nog wel eens niet helemaal lekker zijn waardoor je wel spanning meet maar de versterker kan geen stroom gebruiken.18 september 2009 om 19:52 #17524170dat kan het zijn ja,je kan wel spanning meten,maar als er niet genoeg stroom kan lopen doet hij nog niks
19 september 2009 om 00:24 #17524171origineel gepost door Powercorsa
Maak je gebruik van een glaszekering? Zoja vervang deze eens en probeer nog eens.
Een glaszekering wil nog wel eens niet helemaal lekker zijn waardoor je wel spanning meet maar de versterker kan geen stroom gebruiken.ja gebruik glaszekering, echt alles goed en perfect aangesloten, maar versterker krijgt geen stroom, allemaal opgemeten met ohm meter, bracht hem naar de winkel daar teste hij ie, die ging meteen maar op me corsa 0 niks
19 september 2009 om 00:26 #17524172origineel gepost door 14XE
dat kan het zijn ja,je kan wel spanning meten,maar als er niet genoeg stroom kan lopen doet hij nog niksligt aan + kabel van batterij ben ik nu wel zeker, maar specefiek de zeker, maar welke zekering moet er dan in? grtz
19 september 2009 om 09:38 #17524173Een een glaszekering kan er wel goed uitzien maar ze kunnen nog wel eens kapot zijn (hoge interne weerstand waardoor de stroom te beperkt wordt). Het kan bijv ook het contact naar de zekeringhouder zijn welke de weerstand veroorzaakt.
ANL zekeringen hebben hier geen last van, maar dit betekend wel dat je dan een gelijk een andere zekeringhouder nodig hebt. Hier zitten de zekeringen erin vast gestroeft waardoor er bijna geen overgangsweerstand is (wel goed vastschroeven anders kan je nog een weerstand daar krijgen, met als gevolg een hele hete zekeringAls je de ohmse weerstand meet, wel even de accupolen los aangezien een ohm meter niet goed tegen spanning/stroom kan. Hoe heb je de kabels doorgemeten, van de ene kant naar de andere?
Waar heb je je centrale massapunt zitten? onder de gordelbout die kaalgeschuurd is?
Wat zijn de specs van je install? Heb je de massa voor al verdikt (tussen de min pool en carrosserie), is eigenlijk alleen nodig bij wat extremere instalaties, maar aangezien je een spanning/stroom probleem hebt misschien wel interessant om eens naar te kijken.Uit welke regio kom je? Er is vast wel een mede forummer die je wilt helpen :thumbup
19 september 2009 om 16:45 #17524174origineel gepost door Powercorsa
Een een glaszekering kan er wel goed uitzien maar ze kunnen nog wel eens kapot zijn (hoge interne weerstand waardoor de stroom te beperkt wordt). Het kan bijv ook het contact naar de zekeringhouder zijn welke de weerstand veroorzaakt.
ANL zekeringen hebben hier geen last van, maar dit betekend wel dat je dan een gelijk een andere zekeringhouder nodig hebt. Hier zitten de zekeringen erin vast gestroeft waardoor er bijna geen overgangsweerstand is (wel goed vastschroeven anders kan je nog een weerstand daar krijgen, met als gevolg een hele hete zekeringAls je de ohmse weerstand meet, wel even de accupolen los aangezien een ohm meter niet goed tegen spanning/stroom kan. Hoe heb je de kabels doorgemeten, van de ene kant naar de andere?
Waar heb je je centrale massapunt zitten? onder de gordelbout die kaalgeschuurd is?
Wat zijn de specs van je install? Heb je de massa voor al verdikt (tussen de min pool en carrosserie), is eigenlijk alleen nodig bij wat extremere instalaties, maar aangezien je een spanning/stroom probleem hebt misschien wel interessant om eens naar te kijken.Uit welke regio kom je? Er is vast wel een mede forummer die je wilt helpen :thumbup
ben eigelijk een belg, want belgische opelforum is crap, je kan je er niet op registreren
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.