Forumindex › Forums › Modellen › Astra › welke moter op gas??
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
13 september 2009 om 18:43 #17212107
Hoi, ik ben van plan een astra F/G station met G3 te kopen, maar na wat zoeken op dit forum duizelt het me ondertussen van de motertypes hier….
Het moet een 1.6 16v of hoger worden, dus volgens mij blijven dan de 1.6 16v en 1.8 16v over (2.0 zal niet te vinden zijn) maar dan heb je weer type 1 en 2 en het begint met een c of met een z, weet ik veel. Hoeveel soorten zijn er nu eigenlijk bij deze auto? Misschien kunnen jullie al iets zeggen over hoe betrouwbaar ze zijn. Maar ik kan dan in ieder geval iets gerichter zoeken.
14 september 2009 om 10:39 #17522605Waarom perse gas?, en niet een diesel???
14 september 2009 om 14:46 #17522606Op gas rijden is goedkoper voor mij.
En ik ben geen dieselman. In de 15 jaar dat ik auto rijd, heb ik 13 jaar gas gereden denk ik. Ik ben het gewoon gewend.
14 september 2009 om 14:58 #17522607Astra-F:
Alle 16V motoren zijn opzich goede gas motoren…
Astra-G:
goede gas motoren:
1.6 16V (X16XEL / Z16XE)
1.8 16V (X18XE1 / Z18XE)
2.0 16V (X20XEV)de 2.2 geen ervaringen mee.
Willem
23 september 2009 om 08:36 #17522608OK bedankt alvast voor de info.
ik heb hier op het forum wat gelezen over de 16 16v icm sportief rijgedrag, dat dit niet zo goed samengaat, maar wat belangrijker is, dat er niet aan valt te sleutelen omdat er zo’n enorm inlaatspruitstuk opzit. Is dit bij de 18 16v ook zo? Ik ken de C18XEL waar niet zo’n spruitstuk opzit, maar is dit bij latere modellen wel?
Want daar kan ik zo gauw niet zo veel over vinden23 september 2009 om 09:57 #17522609Heb zelf een astra g gehad op g3 (x16xel)
En heb er geen problemen mee gehad,reed super op gas en benzine (bijna geen vermogen verlies)
Je moet er wel op letten dat het vanaf showroom erin geplaatst is (dus niet na 100.000 km)
Want dan ga je problemen krijgen,verder goed informeren naar historie of ie op tijd zijn onderhoud heeft gehad enz,enz,enz.
Bij gas is de ontbranding schoner dus je ziet het mindersnel aan je olie, die kan dus gewoon na 10.000 km nog mooi bruin doorzichtig zijn,
Verders is g3 zo geprogameert dat ie eerst warm loopt op benzine en dan overschakeld op gas,Mvg Vincent aka astravinnie
Owja,.let een beetje op de km stand,23 september 2009 om 18:56 #17522610Waarom zou je problemen krijgen met een later ingebouwd gassysteem.
Motoren zijn het zelfde, deze worden niet aangepast op gas.
C18XE / C18XEL / X18XE / X20XEV hebben allen hetzelfde inlaatspruitstuk.
Willem
24 september 2009 om 12:17 #17522611Dat heeft te maken met het feit dat gas een hoger ontbranding temperatuur heeft, een motor moet er aan “wennen” net als dat je hem nieuw koopt,dan kan je ook niet gelijk vol gas gaan blazen omdat een motor een bepaalde aantal km moet inlopen,
Mijn ervaring is dat achteraf ingebouwde gas systemen sneller verbrande kleppen en lekke koppakkingen veroorzaken,
(atans dat maak ik veel mee op het werk),
Grtz Vincent,24 september 2009 om 16:14 #17522612Vaker auto’s gehad hier met later ingebouwde gas installaties.
Nooit problemen.
Verbrande kleppen kan ook met een VERKEERDE (lees: te arme) afstelling te maken hebben.
Motoren meestal rond de 100.000km a 150.000km die zijn omgebouwd naar gas en probleemloos richitng een 300.000km gereden.
> auto’s van kennissen en klantan van mijn vader.
Willem
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.