Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › Hulp bij vervangen koppakking
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2009 om 16:37 #17212063
Ik hoop dat het forum hier ook voor is bedoeld maar ik ben opzoek naar iemand die samen met mij de koppakking van mijn corsa kan vervangen. Zelf ben ik redelijk technisch maar ik heb dit nog nooit gedaan. Het kv reservoir borrelt als de motor loopt en warm is dus ik ben er zo goed als zeker van dat het de koppakking is. Verder geen lekkages te vinden.
Het gaat om deze corsa: http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=105900&page=1#pid1412964
Distributieriem is nog geen 20k km / 2 jaar vervangen, dus of deze nodig is?
Elke lokatie in Nederland is mogelijk kwa mij betreft want hij loopt nog wel :D
edit: over de vergoeding worden we het vast wel eens
11 september 2009 om 16:44 #17522119ey
t is maar dat ik ff geen tijd heb, anders had ik je graag willen helpen…ennu, ik zou ook gewoon weer de hele distriset vervangen, dus waterpomp, riem en evt rollen
en:
je cilinderkop opmeten,misschien moet die wel gevlakt worden11 september 2009 om 16:45 #17522120origineel gepost door TRPower
ey
t is maar dat ik ff geen tijd heb, anders had ik je graag willen helpen…ennu, ik zou ook gewoon weer de hele distriset vervangen, dus waterpomp, riem en evt rollen
en:
je cilinderkop opmeten,misschien moet die wel gevlakt wordenthx voor de tips, zal ze meenemen! jammer dat je geen tijd hebt. :cry
11 september 2009 om 16:47 #17522121De Distributieriem altijd vervangen als deze los is geweest , Ik zelf zou ook de waterpomp doen .
en ik zou er niet te lang mee rijden als ik jou was om verdere schade te voor komen .
Ook je olie en bougie’s en gelijk je even je hele systeem even goed door spoelen met afwasmiddel en warm water
Hellaas heb ik niet de tijd of de ruimte om je even te helpen
kyvin
11 september 2009 om 17:07 #17522122origineel gepost door kyvin
De Distributieriem altijd vervangen als deze los is geweest , Ik zelf zou ook de waterpomp doen .en ik zou er niet te lang mee rijden als ik jou was om verdere schade te voor komen .
Ook je olie en bougie’s en gelijk je even je hele systeem even goed door spoelen met afwasmiddel en warm water
Hellaas heb ik niet de tijd of de ruimte om je even te helpen
kyvin
Ook thx voor de tips
Even vergeten te vermelden: over de vergoeding worden we het vast wel eens king:
En een eventuele ruimte lukt vast ook wel11 september 2009 om 17:26 #17522123Je hebt igg een momentsleutel en gradenboog nodig zowiezo.
14 september 2009 om 10:28 #17522124hou er ook rekening mee dat de kop gevlakt moet worden, dus ben je je auto zowiezo 2 dagen kwijt. Wil hem best vv voor je
14 september 2009 om 12:03 #17522125bij een C14NZ hoeft de kop meestal niet gevlakt te worden.
Maar meet hem eerst wel even op:vertag
14 september 2009 om 22:12 #175221261 dag werk1
15 september 2009 om 06:26 #17522127origineel gepost door robbyrood
1 dag werk1als je rustig aan doet ja:jerry
15 november 2009 om 14:26 #17522128Wij hebben hem LATEN maken, en waren hem ook 1 dag kwijt. Op dinsdag gebracht, en op woensdag middag was tie klaar. Hebben ook gelijk de theromostaat vervangen. Waren €475,- kwijt incl. Lijkt me niet te duur, bij de VOD was het meer dan €700,-. Als je toch besluit om hem te laten maken ipv zelf bezig te gaan, heb ik nog wel een goed adres.
Gr
15 november 2009 om 15:17 #17522129Laat eigenlijk altijd het koppie vlakken, heb ze vaker opgemeten en ruim binnen de toleranties.
heb vaak zat binnen de 40.000km weer de pakking kunnen doen, en voor die 2 tientjes kan ik me geen bult vallen.
Het is bij deze 1400tjes een klussie van niks in ieder geval.
Willem
15 november 2009 om 16:56 #17522130Ze hebben hem bij ons ook gelijk gevlakt, je bent gewoon weer voor even van het gezeik af, en als hij toch open ligt, waarom niet.
15 november 2009 om 16:57 #17522131Ze hebben hem bij ons ook gelijk gevlakt, je bent gewoon weer voor even van het gezeik af, en als hij toch open ligt, waarom niet.
15 november 2009 om 19:08 #17522132Niet helemaal mee eens, als het niet nodig is niet doen. Heb er zat teruggezet die nog prima waren, ook nooit geen problemen meer over gehoord. Als ie met een vlakke rei goed is, gewoon terug erop met nieuwe pakking. Vlakken kan maar een aantal x, en je veranderd de compressie waarde iets.
15 november 2009 om 19:13 #17522133ik laat altijd een kop vlakken,helemaal van een 16v… waarvan de compressie zoiezo al wat hoger is, laat m dan ook altijd spoelen enzo…
15 november 2009 om 20:55 #17522134Jupz, mee toe lekker vlakken spoelen (+ in de ”wasmachine”) is ie weer als nieuw.
nieuwe kleprubbers erop.
Dat beetje meer Compressie haalt ook niet uit hoor.
zolang je de max vlakgrens niet overschrijd is er zeker niks aan de hand.
bij onze kadett 1.2S ohv ’85 was de compressie opgelopen naar 14.5 bar (na een keer of 5 gevlakt te zijn, ruim over de max vlakgrens) op een gegeven moment, de starter had gewoon moeite met de motor lekker vlot rond te krijgen. Optrekken als een beer dat 1200 ondernokkertje.
Willem
15 november 2009 om 21:37 #17522135origineel gepost door Bart Hoedemaker
Niet helemaal mee eens, als het niet nodig is niet doen. Heb er zat teruggezet die nog prima waren, ook nooit geen problemen meer over gehoord. Als ie met een vlakke rei goed is, gewoon terug erop met nieuwe pakking. Vlakken kan maar een aantal x, en je veranderd de compressie waarde iets.hoe wil jij zien of ie vlak is?????
heb 2x een c20xe kop in handen gehad die krom was, maar het niet aan kon zien.
is maar micrometer werk he….
en als je al een tijdje rijd met een kapotte koppakking, word je motor vaak ook warmer als normaal, en bijv op 1 plek erg warm/heet
dus meer kans op kromtrekken
16 november 2009 om 21:34 #17522136jupzz of toch een inimini slijtplek van lekkage stroming, zeker bij uitlaatgassen of compressie lekkage.. hete gassen slijten metaal gewoon weg namelijk.
neem liever het zekere voor het onzekere…
Willem
16 november 2009 om 21:58 #17522137@ Sjoerd, geef je wel gelijk bij 16v kopjes wel ff vlakken. Maar 8V tje’s knal ik er zo terug op als ze met een rei vlak zijn, nooit geen probs mee gehad. Staat ook zo beschreven in het handplaatswerkboek.
16 november 2009 om 21:59 #17522138wat is een handplaatswerkboek??
16 november 2009 om 22:13 #17522139zal wel een Werkplaats handboek bedoelen.
Willem
21 november 2009 om 18:47 #17522140Bij mijn 1.6 lag de pakking er ook uit en had dezelfde problemen als deze meneer. Kop niet gevlakt omdat die er nog goed uit zag.. Een week later en de kop kon er weer af:swear:swear:swear:swear:swear:swear.
Toen niet vervangen:
distri spul (zat er wel al 40.000 op)Wel vervangen:
kachel radiator (was gescheurd door de druk)
die tap einden voor de kop
en natuurlijk de pakking.Waar is die gradenboog voor?
21 november 2009 om 18:50 #17522141je moet een kop eerst op moment aandraaien, dus bijv 40nm oid
en dan een aantal keer zoveel graden..daar heb je dus een gradenboog bij nodig…
@ wim, k begreep m wel,maar vond t wel een mooi word :p
21 november 2009 om 18:58 #17522142Dus niet zuiger 1 en 4 bovenin en dat streepje bij dingetje snaar erop en weer rijden… Soms heb ik wel geluk king:
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.