Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › instrumenten paneel vectra c2 valt uit
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 september 2009 om 10:36 #17212054
Hallo allemaal,
mijn auto (vectra GTS c2 z.19dth 6 traps aut) heeft het volgende probleem. In de 15 duizend kilometer die ik ermee gereden heb is 4 keer het instrumentenpaneel uitgevallen. (dus geen toerenteller, snelheidsmeter, brandstof, storingsmeldingen etc).
Het gebeurt niet tijdens het rijden, maar als de sleutel in het contact wordt gestopt en de auto wordt gestart. Alles werkt gewoon behalve het instrumenten paneel.
De laatste keer heeft dit 2 dagen geduurd. De overige keren werkte alles binnen 5 min weer.
Gisteren reed ik na de garage, werkt in 1 keer alles weer. Wel een storingsmelding, dus laten uitlezen. De volgende foutcode waren zichtbaar.
P0500 Snelheidsmeter (zit deze in de automaatbak?)
U2139 Communicatie met de CIM.Heeft hier iemand ervaring mee?. Voorlopig werkt alles goed, echter heb ik geen zin om zonder meters rond te moeten rijden. Ik heb ook geen zin om de CIM preventief te vervangen aangezien deze 99% van de tijd werkt.
Aanstaande dinsdag krijgt de auto een grote beurt, en wordt ook de transmissie olie en filter van de automaat vervangen.
Opel-dealers gaven aan dat dit niet nodig was, en dat zij dit nog nooit hadden gedaan. Dit was ook totaal overbodig.Ik heb mijn eigen garagebedrijf gevraagd om het toch te doen. Deze heeft hetzelfde antwoord van de dealer gekregen bij navraag en het bestellen van onderdelen voor een grote beurt. Misschien kunnen zij dan gelijk de snelheidssensor controleren / vervangen.
14 september 2009 om 14:01 #17521926Niemand ervaring met mijn probleem
14 september 2009 om 14:36 #17521927zijn nog niet zo veel mensen met een C2 denk.
ik weet er ook het antwoord niet op . . . helaas.
14 september 2009 om 14:54 #17521928origineel gepost door jorisor
Niemand ervaring met mijn probleemHallo,
Bij de eerste Vectra’s van de C, lag het vaak aan de ABS stekker onder de motorkap, maar dan wilde hij ook vaak niet meer starten.
Hiervoor is een modificatie gekomen, maar aangezien je een C2 hebt, denk ik toch dat het je CIM module is.
Deze gaan vaak stuk, zowel bij de C1 als bij de C2 :thumbdown
Groetjes, Joche
9 oktober 2009 om 06:27 #17521929Hallo allemaal,
toch een kleine update.
Mijn onderhoudsbedrijf heeft ook de ABS stekker losgehaald (had ikzelf ook al gedaan) maar dit mag niet helpen.Echter, de grote stekker nabij de ABS unit is ook losgeweest, (alle kabels van de auto?.) en nu werkt alles goed.
Ik denk dat er vocht in heeft gezeten, gezien dat het meestal ‘s ochtends bij Mist / dauw gebeurde.
het motorcompartiment is ook een keer met de hogedruk reiniger gereinigd, gezien de corrosie van de verstuivers . (deze zijn duidelijk nat geweest).Voor mij heeft het tot nu toe dus geholpen om de grote stekker bij de ABS unit los te halen (dus niet de stekker van de ABS unit). Laten we hopen dat de storing niet meer terugkomt).
Bedankt voor al jullie reacties :thumbup Joris
9 oktober 2009 om 07:01 #17521930gelukkig maar dat ie het weer goed doet !:thumbup
4 december 2009 om 13:51 #17521931Helaas heeft het noodlot weer toegeslagen.
Het gekke is dat het instrumenten paneel vanzelf weer werkt na 0.5 dag. Zonder een storing vooraf. We hebben de auto uitgelezen, en er is alleen een canbus storing. Dus ABS stekker los, en weer opnieuw aansluiten. Niets aan de hand.
Ik heb een C2 met een gemodificeerde ABS stekker, dit is dus het probleem niet. Ik ben alleen bang dat als ik de CIM vervang, het probleem niet weg is, aangezien het instrumenten paneel 2 maanden heeft gewerkt, en opnieuw uitvalt.
Ik zit er zelf aan de denken om deze naar de dealer te sturen, volgens mij kunnen ze hier canbus storing opzoeken. Ik vraag mijzelf alleen niet af of dit probleem veelvuldig voorkomt.Ik heb een foto met een de auto op het contact
http://img20.imageshack.us/img20/2185/afb071.jpg
een eentje met een draaiende motor.
4 december 2009 om 14:22 #17521932is het niet de stekker van de tellermodule zelf??
Willem
4 december 2009 om 15:12 #17521933origineel gepost door wim-v6
is het niet de stekker van de tellermodule zelf??Willem
waar zit deze?. Binnen achter de plastic omkapping of onder de motorkap?
4 december 2009 om 15:47 #17521934origineel gepost door wim-v6
is het niet de stekker van de tellermodule zelf??Willem
zou dit ook geen massa probleem kunnen zijn willem? meende in andere topics daar wat over gelezen te hebben?…
4 december 2009 om 15:48 #17521935origineel gepost door jorisor
origineel gepost door wim-v6
is het niet de stekker van de tellermodule zelf??Willem
waar zit deze?. Binnen achter de plastic omkapping of onder de motorkap?
Deze zit direct op de tellermodule.
Willem
4 december 2009 om 20:11 #17521936Heerlijk dit soort gezeik. Heb er met mijn C1 ook al een paar keer last van gehad dat bv de display in het midden, of de gehele ECC unit dienst weigert :wtf
5 december 2009 om 09:08 #17521937origineel gepost door McLambo
Heerlijk dit soort gezeik. Heb er met mijn C1 ook al een paar keer last van gehad dat bv de display in het midden, of de gehele ECC unit dienst weigert :wtffantastisch he, electronica:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry:jerry
7 december 2009 om 14:46 #17521938Nou, in zoverre; ik zit er wel over te denken om zelf een OBD connector o.i.d. te kopen. Wordt een beetje moe van om elke keer bij opel 23,- ex te moeten af rekenen als de computer weer zit te piepen . :swear:thumbdown:(
Die had ik ondertussen al lang bij elkaar kunnen hebben
9 december 2009 om 21:34 #17521939Nu ik dit zo lees kom ik erachter dat het niet functioneren van mijn ECC dus een storing is die zich ook wel eens in andere elektronische componenten uit. Het betreft bij mij ook de blower. (Vectra C uit 2003 1.8, 16V)
Mijn blower werkt als ik mijn auto start(dus geheel koud) alleen op stand 1 en 2 en als je 3, 4, 5 of 6 wilt, schiet de blower op 7. Als ik ongeveer 5 min gereden heb doet hij het weer perfect. Laatst was de gehele ECC control unit uit(bij opstarten en dus koude motor) en het display van de radio mbt de ECC gaf ook niets meer aan, alleen radiofunctie en tijd. Dit duurde langer dan 5 min, want ik was op weg naar mijn werk wat een kwartier duurt. Toen ik klaar was met werken om 16:00 en weer in mijn auto stapte deed de ECC unit het weer wel, maar het probleem met de blower heb ik altijd.
Aan gezien ik nog garantie heb, ga ik ermee terug naar de dealer.
gr,
Evert.
14 december 2009 om 15:10 #17521940Vandaag heb ik de auto terug ontvangen van mijn autobedrijf.
Er is een nieuw instrumentenpaneel geplaatst. (dus geen CIM) Lathouwers Oss heeft het programmeer werk met de Tech2 voor mijn autobedrijf gedaan.
Ik heb hem uit laten lezen bij de opel dealer in Wijchen. Wat een eikels werken daar. Die weten totaal niet hoe ze met klanten moeten aangaan en zeggen dat je niet om ze heen kan. Ik heb geleerd potentieele klanten anders te benaderen. Dit is al de 2de keer. Eerst met de olie van de automaat, die kon / hoefde niet vervangen te worden. en nu met het instrumentenpaneel, alleen zij konden dit doen.
Ik heb mij eigen autobedrijf gebeld en gezegd dat ik het geld liever naar hun bracht dan naar de dealer in Wijchen.
Gelukkig werkt alles nu weer. Nu maar hopen dat alles zo blijft. Tot het moment van de rekening ben ik in ieder geval blij. Geen irritatie meer elke 2 weken.
Laten we hopen dat deze het voorlopig blijft doen.
Bedankt voor alle reacties. Als ik de rekening heb zal ik eens posten wat het kost om een instrumentpaneel voor een C te vervangen.
Groeten Joris
14 december 2009 om 16:20 #17521941origineel gepost door jorisor
Vandaag heb ik de auto terug ontvangen van mijn autobedrijf.Er is een nieuw instrumentenpaneel geplaatst. (dus geen CIM) Lathouwers Oss heeft het programmeer werk met de Tech2 voor mijn autobedrijf gedaan.
Bedankt voor alle reacties. Als ik de rekening heb zal ik eens posten wat het kost om een instrumentpaneel voor een C te vervangen.
Groeten Joris
Hallo,
Euro 325,- :puke denk ik ongeveer.
Groetjes, Joche
6 januari 2010 om 18:16 #17521942Hallo,
Euro 325,- :puke denk ik ongeveer.
Groetjes, Joche
325 euro exclusief de BTW was de aanschaf.
125 euro exclusief voor het opvragen van de motorcode en het herprogrammeren met de TECH 2.De dealer vroeg er 590 euro voor. Dus toch nog iets goedkoper.
bijgaand een foto van de losse unit.
By jorisor, shot with NIKON D300 at 2010-01-066 januari 2010 om 18:44 #17521943Das niet mis :o
13 januari 2010 om 07:43 #17521944Hier weer even een kleine update.
Na een lange periode dat het goed is gegaan, viel mij gisteren plotseling op dat de totaal km-stand van de computer een aantal dagen terug weer op 0 is gezet (stond op 4500 km), terwijl ik zo naar het display zit te kijken, valt het plotseling uit voor een seconde of 2. Ook de radio ging spontaan uit, en a 2 seconden; hop alles ging weer aan….
vaag……..
4 maart 2010 om 15:13 #17521945Eergisteren viel me de hele auto uit op de snelweg uit. Da’s nog eens andere koek.:fy1:swear
Overigens heb ik laatst bij het inbouwen van een andere autoradio de ECC bedieningsunit eruit gehaald, en eens helemaal uit elkaar gehaald. Uiteindelijk had ik een losse print in mijn hand, en toen kon ik eens goed het schakelaartje van de grote ronde knop ‘trainen’.
Sinds dien werkt ie zonder problemen. Er zal wel stof o.i.d. tussen gezetten hebben.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.