Forumindex › Forums › Techniek › C20ne/seh (2.0 8v) › V8 Supercharger op een 4 cilinder?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 september 2009 om 20:06 #17212041
Gaat dit werken? Hier is het wel op een 6 cilinder gemonteerd, maar of het teveel is voor een 4 cilinder, wat denken de eXperts hier? ;)
10 september 2009 om 20:11 #17521696De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
Gewoon logisch denken……denk ik dan10 september 2009 om 20:16 #17521697als je de poulie verhouding goed hebt dan moet hij wel goed kunnen draaien denk ik.
10 september 2009 om 20:24 #1752169810 september 2009 om 20:27 #17521699origineel gepost door Fearless
De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
Gewoon logisch denken……denk ik danIk denk juist NIET logisch :jerry
10 september 2009 om 20:32 #17521700Was ook een grapje he…..:P:P:P Maar het zou maar zo is kunne werken :P:P
10 september 2009 om 21:14 #17521701Als het op de 6 cilinder werkt, waarom niet op de 4 denk ik maarzo.
Maar wil aardig wat Bar op die zuigers zetten :D10 september 2009 om 21:24 #17521702gooi er een beetje Psi bij en je hebt een nog snellere motor.
11 september 2009 om 17:12 #17521703wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.11 september 2009 om 17:45 #17521704@ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???
11 september 2009 om 20:35 #17521705gaat niet werken veels te groot…
Helemaal voor een 8v motor…Leuk maar zoek een kleinere schroefkompressor….
Want vergeet niet dat je ook het ding moeten kunnen aandrijven…Kompressor is echt wat anders als turbo..
Mensen denken er te makkelijk over helaas…11 september 2009 om 20:38 #17521706Originally posted by JohnSmith
wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.en die draaien max 0.5 bar..
die poelies zijn veels te groot… :thumbdown11 september 2009 om 20:40 #17521707Originally posted by bbg_gendt
origineel gepost door Fearless
De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
Gewoon logisch denken……denk ik danIk wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.
ga eerst maar eens sparen..
Een schroef kompressor die normaal op een 2.0 kan gaan werken is lastig te vinden.. Ik weet wat het kost…12 september 2009 om 12:16 #17521708origineel gepost door 14XE
@ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja. BMW rijd alweer, ding moet enkel nog keertje naar spuiter toe.
12 september 2009 om 12:18 #17521709origineel gepost door corsaboy
Originally posted by bbg_gendt
origineel gepost door Fearless
De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
Gewoon logisch denken……denk ik danIk wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.
ga eerst maar eens sparen..
Een schroef kompressor die normaal op een 2.0 kan gaan werken is lastig te vinden.. ik weet wat het kost..Ja, over de 1000 dollar, alleen kompressor. Maar dat is geen probleem, kan er goedkoper aankomen.
12 september 2009 om 12:19 #17521710origineel gepost door corsaboy
Originally posted by JohnSmith
wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.en die draaien max 0.5 bar..
die poelies zijn veels te groot… :thumbdownPoelie verander ik wel. Moet ook een schema hebben, van de verhoudingen van die dingen, want dat klopt dan ook helemaal niet meer met andere poelie.
12 september 2009 om 12:30 #17521711Ik heb de vraag ook lopen op een Amerikaans forum, even kijken wat deze mensen adviseren :)
13 september 2009 om 09:28 #17521712Wat ik tot dusver voor reacties heb gekregen:
Just speculation, but I have heard others boosting to 15 psi (ruffly 2 atmospheres) that a supercharger will drain 40 hp at peak, but there are alot of variables. As for the wheel on the sup, i thing you should refer to how much air is being pushed (cfm) now by it and use it for a starting point, reduce it from there…. as for injectors, you can try over pressurizing the ones you have for more flow, I would use the basic rule of thumb of 1cc flow of an injector to 1hp, use that to gauge if you need to add ONE BIG injector to the mix of all the rest you have. I assume you would be using a stand alone ecu. Why wouldn’t you start an exotic swap like this with a C20XE. duel overhead cam = more power. Are you using a centrifugal supercharger with intercooler?
What kind of SC are you running? Roots or whipple? Maybe even centrifugal? THE person to ask these kinds of questions is Tony D, I believe that his job entails industrial application of air compressors. The thing you have to remember though, the correlation between compression, flow, and compressor speed are not linear, and depending on the blower in question have different values as well as different efficiencies.
The Injector thing is a different idea entirely, it all depends on what your expectations are for horsepower and what SC you’re running. Generally though MFG’s shoot for about 80% duty cycle in their injectors (though some cars like the WRX Sti and Evo’s are running pretty maxed out injectors from the factory) so you have a little room to grow, but not long before you’ll need to upgrade. Luckily, turbo cars have bigger injectors and you can probably find Injectors from a turbo Supra (the us spec, I’m not sure if the euro car is US Or Japanese spec), RX-7, or in europe probably the C20 Turbo injectors and have it made.13 september 2009 om 13:53 #17521713ja en????
Basis info…14 september 2009 om 03:47 #17521714origineel gepost door bbg_gendt
origineel gepost door 14XE
@ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja.
Projecten af ? Laat maar zien die foto’s van de Datsun met V8 :jerry :jerry
Project af en “ik ben er van af” zijn twee heel verschillende dingen.
Sommige mensen leren het dus schijnbaar nooit.
Ik vraag me af of ik dat in de toekomst bij de begrafenis van jou, of één van je klanten kan zeggen.14 september 2009 om 08:31 #17521715Datsun is enige die niet is afgemaakt, en er komt later wel een andere voor terug. Maar wel een import uit U.S.
21 september 2009 om 22:33 #1752171622 september 2009 om 18:11 #17521717dat lijkt mij op het eerste gezicht een eaton compressor.
en eaton is inderdaad niet de goede compressor heb ik al meer gehoord,
het schijnt dat ze kapot lopen als ze continue meedraaien, daar zijn ze niet op gebouwd omdat mercedes ze met een visco heefd zitten en die eatons dus alleen maar draaien als het nodig is22 september 2009 om 18:29 #17521718ik denk dat zo’n grote charger in den beginne erg veel pk’s vreet.
22 september 2009 om 19:31 #17521719Originally posted by JohnSmith
dat lijkt mij op het eerste gezicht een eaton compressor.
en eaton is inderdaad niet de goede compressor heb ik al meer gehoord,
het schijnt dat ze kapot lopen als ze continue meedraaien, daar zijn ze niet op gebouwd omdat mercedes ze met een visco heefd zitten en die eatons dus alleen maar draaien als het nodig isDan heb jij echt de verkeerde informatie…
Waarom draaien ze op alle amerikanen en jaguars wel goed..Ik rij ook al een aantal jaar met eaton..
Ok de neus is erg gevoelig, maar als je de poelies goed maakt is er nix aan de hand..En zorgen voor normaal onderhoud. ook een kompressor vergt onderhoud..
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.