V8 Supercharger op een 4 cilinder?

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) V8 Supercharger op een 4 cilinder?

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212041
    Bart Hoedemaker
      Lid sinds:
      12 February 2007

      Gaat dit werken? Hier is het wel op een 6 cilinder gemonteerd, maar of het teveel is voor een 4 cilinder, wat denken de eXperts hier? ;)

      http://www.youtube.com/watch?v=NlH7vyHGwCI&feature=related

      #17521696
      Fearless
      Deelnemer
        Lid sinds:
        9 January 2005

        De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
        Gewoon logisch denken……denk ik dan

        #17521697
        freek corsa
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 December 2004

          als je de poulie verhouding goed hebt dan moet hij wel goed kunnen draaien denk ik.

          #17521698
          Bart Hoedemaker
            Lid sinds:
            12 February 2007

            origineel gepost door Fearless
            De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
            Gewoon logisch denken……denk ik dan

            Ik wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.

            #17521699
            Bart Hoedemaker
              Lid sinds:
              12 February 2007

              origineel gepost door Fearless
              De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
              Gewoon logisch denken……denk ik dan

              Ik denk juist NIET logisch :jerry

              #17521700
              Fearless
              Deelnemer
                Lid sinds:
                9 January 2005

                Was ook een grapje he…..:P:P:P Maar het zou maar zo is kunne werken :P:P

                #17521701
                Bart Hoedemaker
                  Lid sinds:
                  12 February 2007

                  Als het op de 6 cilinder werkt, waarom niet op de 4 denk ik maarzo.
                  Maar wil aardig wat Bar op die zuigers zetten :D

                  #17521702
                  freek corsa
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    5 December 2004

                    gooi er een beetje Psi bij en je hebt een nog snellere motor.

                    #17521703
                    JohnSmith
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      5 August 2007

                      wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
                      maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
                      ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.

                      #17521704
                      RonaldH
                        Lid sinds:
                        30 June 2004

                        @ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???

                        #17521705
                        corsaboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          gaat niet werken veels te groot…
                          Helemaal voor een 8v motor…

                          Leuk maar zoek een kleinere schroefkompressor….
                          Want vergeet niet dat je ook het ding moeten kunnen aandrijven…

                          Kompressor is echt wat anders als turbo..
                          Mensen denken er te makkelijk over helaas…

                          #17521706
                          corsaboy
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2004

                            Originally posted by JohnSmith
                            wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
                            maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
                            ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.

                            en die draaien max 0.5 bar..
                            die poelies zijn veels te groot… :thumbdown

                            #17521707
                            corsaboy
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              30 June 2004

                              Originally posted by bbg_gendt

                              origineel gepost door Fearless
                              De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
                              Gewoon logisch denken……denk ik dan

                              Ik wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.

                              ga eerst maar eens sparen..
                              Een schroef kompressor die normaal op een 2.0 kan gaan werken is lastig te vinden.. Ik weet wat het kost…

                              #17521708
                              Bart Hoedemaker
                                Lid sinds:
                                12 February 2007

                                origineel gepost door 14XE
                                @ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???

                                Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja. BMW rijd alweer, ding moet enkel nog keertje naar spuiter toe.

                                #17521709
                                Bart Hoedemaker
                                  Lid sinds:
                                  12 February 2007

                                  origineel gepost door corsaboy

                                  Originally posted by bbg_gendt

                                  origineel gepost door Fearless
                                  De helft van de aanvoer afsluiten…….mooie plaat overheen lassen :P v8 is toch 8 cilinders?
                                  Gewoon logisch denken……denk ik dan

                                  Ik wil juist zo’n supercharger gebruiken ipv eaton ofzo. Ivm binnenwerk.

                                  ga eerst maar eens sparen..
                                  Een schroef kompressor die normaal op een 2.0 kan gaan werken is lastig te vinden.. ik weet wat het kost..

                                  Ja, over de 1000 dollar, alleen kompressor. Maar dat is geen probleem, kan er goedkoper aankomen.

                                  #17521710
                                  Bart Hoedemaker
                                    Lid sinds:
                                    12 February 2007

                                    origineel gepost door corsaboy

                                    Originally posted by JohnSmith
                                    wat is dan het voordeel van een supercharger binnenwerk ten opzichte van een eaton oid?
                                    maar je kunt inderdaad met poulies gaan spelen om de juiste druk te krijgen, en dan zou je er ook nog een visco koppeling op kunnen zetten dat hij alleen werkt als jij dat wilt.
                                    ik weet niet of dat met de superchargers kan maar met de eaton werkt dat wel zo in een benz.

                                    en die draaien max 0.5 bar..
                                    die poelies zijn veels te groot… :thumbdown

                                    Poelie verander ik wel. Moet ook een schema hebben, van de verhoudingen van die dingen, want dat klopt dan ook helemaal niet meer met andere poelie.

                                    #17521711
                                    Bart Hoedemaker
                                      Lid sinds:
                                      12 February 2007

                                      Ik heb de vraag ook lopen op een Amerikaans forum, even kijken wat deze mensen adviseren :)

                                      #17521712
                                      Bart Hoedemaker
                                        Lid sinds:
                                        12 February 2007

                                        Wat ik tot dusver voor reacties heb gekregen:

                                        Just speculation, but I have heard others boosting to 15 psi (ruffly 2 atmospheres) that a supercharger will drain 40 hp at peak, but there are alot of variables. As for the wheel on the sup, i thing you should refer to how much air is being pushed (cfm) now by it and use it for a starting point, reduce it from there…. as for injectors, you can try over pressurizing the ones you have for more flow, I would use the basic rule of thumb of 1cc flow of an injector to 1hp, use that to gauge if you need to add ONE BIG injector to the mix of all the rest you have. I assume you would be using a stand alone ecu. Why wouldn’t you start an exotic swap like this with a C20XE. duel overhead cam = more power. Are you using a centrifugal supercharger with intercooler?



                                        What kind of SC are you running? Roots or whipple? Maybe even centrifugal? THE person to ask these kinds of questions is Tony D, I believe that his job entails industrial application of air compressors. The thing you have to remember though, the correlation between compression, flow, and compressor speed are not linear, and depending on the blower in question have different values as well as different efficiencies.
                                        The Injector thing is a different idea entirely, it all depends on what your expectations are for horsepower and what SC you’re running. Generally though MFG’s shoot for about 80% duty cycle in their injectors (though some cars like the WRX Sti and Evo’s are running pretty maxed out injectors from the factory) so you have a little room to grow, but not long before you’ll need to upgrade. Luckily, turbo cars have bigger injectors and you can probably find Injectors from a turbo Supra (the us spec, I’m not sure if the euro car is US Or Japanese spec), RX-7, or in europe probably the C20 Turbo injectors and have it made.

                                        #17521713
                                        corsaboy
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          30 June 2004

                                          ja en????
                                          Basis info…

                                          #17521714
                                          a3corsa
                                            Lid sinds:
                                            20 July 2007

                                            origineel gepost door bbg_gendt

                                            origineel gepost door 14XE
                                            @ BBQ; zijn je andere projecten al af eigenlijk???

                                            Heb verder zelf geen project :) Rest is af ja.

                                            Projecten af ? Laat maar zien die foto’s van de Datsun met V8 :jerry :jerry

                                            Project af en “ik ben er van af” zijn twee heel verschillende dingen.

                                            Sommige mensen leren het dus schijnbaar nooit.
                                            Ik vraag me af of ik dat in de toekomst bij de begrafenis van jou, of één van je klanten kan zeggen.

                                            #17521715
                                            Bart Hoedemaker
                                              Lid sinds:
                                              12 February 2007

                                              Datsun is enige die niet is afgemaakt, en er komt later wel een andere voor terug. Maar wel een import uit U.S.

                                              #17521716
                                              Bart Hoedemaker
                                                Lid sinds:
                                                12 February 2007

                                                Kwam een nice pic tegen nog, alleen jammer nog niet gevonden op een 4 cilinder :mad: , dit is een 2.4

                                                Maar het zou moeten gaan lijkt me zo. Of de boel kapot loopt is een tweede :jerry

                                                #17521717
                                                JohnSmith
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  5 August 2007

                                                  dat lijkt mij op het eerste gezicht een eaton compressor.
                                                  en eaton is inderdaad niet de goede compressor heb ik al meer gehoord,
                                                  het schijnt dat ze kapot lopen als ze continue meedraaien, daar zijn ze niet op gebouwd omdat mercedes ze met een visco heefd zitten en die eatons dus alleen maar draaien als het nodig is

                                                  #17521718
                                                  2000
                                                  Moderator
                                                    Lid sinds:
                                                    30 June 2004

                                                    ik denk dat zo’n grote charger in den beginne erg veel pk’s vreet.

                                                    #17521719
                                                    corsaboy
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 June 2004

                                                      Originally posted by JohnSmith
                                                      dat lijkt mij op het eerste gezicht een eaton compressor.
                                                      en eaton is inderdaad niet de goede compressor heb ik al meer gehoord,
                                                      het schijnt dat ze kapot lopen als ze continue meedraaien, daar zijn ze niet op gebouwd omdat mercedes ze met een visco heefd zitten en die eatons dus alleen maar draaien als het nodig is

                                                      Dan heb jij echt de verkeerde informatie…
                                                      Waarom draaien ze op alle amerikanen en jaguars wel goed..

                                                      Ik rij ook al een aantal jaar met eaton..
                                                      Ok de neus is erg gevoelig, maar als je de poelies goed maakt is er nix aan de hand..

                                                      En zorgen voor normaal onderhoud. ook een kompressor vergt onderhoud..

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 40)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.