Forumindex › Forums › Modellen › Tigra › hulp nodig tigra stottert nog steeds
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
5 september 2009 om 19:19 #17211924
hallo ik heb een tigra 1.4 16v
nou loopt die … stottert best wel veel.
loopt wel goed stationair start ook wel goed zonder gas te geven maar prutelt wel even.
ik heb een nieuwe brandstof vilter en de kat leeg gehaald.
als ik de stekker van de temp sensor los haal dan merk ik niet veel verschil.
weinig gas is het goed geef ik meer gas is het slechter.(onder het rijden)
en met de koppeling in dus geen weerstand is het ook goed
geen gestotter. ik weet het niet meer weet mischien iemand anders het . egr klep las ik en stappen motor maar dan loopt die niet stationair dat doet mijne perfeckt 750 toeren .
alvast bedankt6 september 2009 om 10:24 #17519770Temp sensor
Als ik deze bij mijn X16XE lostrek, verzuipt de motor in een keer en loopt niet lekker meer.
Als je nou met warme motor een keer een Flike stoot gas geefft, komt er dan veel zwarte (donkerblauwe) rook uit de uitlaat??
Willem
6 september 2009 om 11:40 #17519771nee heb ik geen last van maar ik heb mischien al wat gevonden.
een zwarte buisje die achter de gasklep zit op de buis tussen de luchtvilter en gasklep .
op de buisje zit een slang die gaat naar de kleppen deksel de kleine van de 2 ,die zit los hoort dat zo,
of moet die vast en hoe ,gekit of gelijmt en kan die daarom slecht lopen?6 september 2009 om 12:11 #17519772hoort vast te zitten aan de buis, maar mag niet ech problemen geven.
Willem
6 september 2009 om 12:37 #17519773bedankt ik ga de temp sensor vervangen en de buisje vast kitten
hopen dat het dan over is.8 september 2009 om 15:13 #17519774buisje zit vast klopsensor gemaakt.
stekker van de tempsensor schoon gemaakt ,
en de tigra loopt weer goed
bedankt voor de hulp.
nou kan ik mijn tigra spuiten ,ik heb een rode tigra met primer op de achterkant :D
opel met al dat geroest niet best . als ik de kapjes los haal in de koferbak links en rechts,
en kijk naar achteren zitten daar gewoon gaten in (binnen kant van de spatborden en verder naar achteren)helemaal niet best ,
hebben wel meer dat ?18 september 2009 om 10:14 #17519775hij ploft nog soms een beetje en soms niet.
ik begin me er weer aan te ergenen.
weet iemand wat dat kan zijn.
nieuwe temp sensor gekocht en hij dee het nog.iemand?
27 september 2009 om 17:54 #17519776Ik zou de brandstofdruk meten als ik jou was. Heb zelf ook zo’n soort probleem nu met mijne, maar ik heb een 2.0L ombouw (C20XE) en mijn druk was 5 bar vanwege een knik in de leiding.
Na reperatie heb ik nu eerst wel 3 bar maar na een tijdje teruglopend naar 1,5 bar.Waarschijnlijk door de 5 bar 3 brandstofpompjes kapotgemaakt. Nu een nieuw pompje besteld en dan maar hopen dat dan het probleem opgelost is :angel , en er weer een strakke 3 bar doorheen stroomt…
Maargoed dit is voor een 2.0 16v GSI (C20XE) motor. Bij een 1.4 effe navragen hoe ‘t daarbij zit.
Succes
27 september 2009 om 18:00 #17519777Zelfde als de 2 liter.
ook 3.5 bar werkdruk
willem
5 oktober 2009 om 13:39 #17519778bedankt voor de tips.
ik heb het probleem al gevonden.
nieuwe bougie kabels en rijd weer perfect(dure dingen) -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.