Senny 3.24v

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
  • Auteur
    Berichten
  • #17211922
    Neut3.24
      Lid sinds:
      5 September 2009

      Hallo Opellovers,

      Ik ben ”weer” eigenaar van een senny uit 92 emeraldgroen en uiteraard een 24v met automaat! heerlijke auto, heb hem gekocht in emmen van opel parts met 126 d op de teller misschien dat iemand hem te koop heeft zien staan op marktplaats. Momenteel al 4 duizend mee gereden HEERLIJK wat een auto, als je hem thuis wilt zetten ben je in staat om door te rijden om nog een blokje om te maken! fantastische wagen! maar goed al met al niet al geheel zonder ”problemen”… ik zit met een nog onoplosbaar probleem en dat is dat als ik hem start hij vaak onregelmatig gaat lopen net niet afslaan, en het toerental wisselt tussen 250 en 1000 rpm. soms erg schokkend en soms gewoon netjes stationair. als ik mn voet een beetje op t gas trap zodat die rond de 1000 rpm blijft en ik hou dat even aan dan wil die vaak netjes gaan lopen maar zelfs dan nog gaat die van hoog naar laag en laag naar hoog als die in N of P staat. ik heb het zowel als die warm als koud is langzaam rij of stilsta. WIE weet wat dit kan zijn? Ook heb ik 1 keer stilgestaan na het wildplassen aan de kant v/d weg wilde die niet meer starten.. hij deed NIKS toen ik t contact omdraaide ik hoorde alleen de zekeringen kast gaan.. maar starten deed die niet.. volgende dag teruig naar senny en t was starten en lopen! vreemd! ook valt mij op dat de vin nooit aangejaagt wordt.. ik heb er 2.. één voor de airco en 1 die aan de motor mee draait dmv de aandrijfriem.. maar nooit dat ik die 2e hoor aanslaan en de motor blijft altijd netjes op 100 c. zal zo horen denk ik dan. klopt dat?

      Nu een vraagje over… ja wel… het bekende probleem ROEST.. zoo jammer maar helaas het zit er.. op meerdere plekjes… dus nu is mijn vraag wat is goedkoper…. een donor halen en het blok om zetten of deze laten helpen!? ik heb al zoveel mensen rondgevraagd naar een spuiter die betaalbaar maar vooral goed werk leverd… maar tot op heden geen enkel adres verkregen:( wie weet er hier een spuiter die betaaldbaar en goed is? ik zou zo graag mn senny willen laten opknappen ipv dat ik hem straks naar de oud ijzer boer moet brengen!

      AUB jullie hulp graag!

      Ohja.. zijn er sporteinddempers te verkijgen voor senny? universeel wil ik liever niet, wel zat ik er aan te denken om de einddemper te verwijderen en 2 pijpen door te trekken naar L en R. ik vind dat je die mooie 6cyl wel mag horen :D

      Hoop op ervare reacties!

      #17519715
      Ghanz
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 July 2005

        hey welkom :D

        stel je anders ff voor, wie en waar je bent :D

        #17519716
        TonSR
          Lid sinds:
          29 October 2007

          beetje lastig als je niet weet waar je van daan komt zitten
          veel goede spuiter in nederland en belgie.
          daarnaast zoals hier boven gesteld
          stel je zelf even voor en mogelijk een foto,je van
          de senny zijn we gek op hier.vgr tonsr.

          #17519717
          bettus accu
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 March 2009

            heei,

            ik heb hem op marktplaats zien staan, en idd een mooie auto om te zien!!
            me vader kan eventueel wel de plekjes voor je wegwerken en hem een kleine opknapbeurt geven. hij is auto spuiter van beroep.

            hier een linkje om een kleine indruk te krijgen:
            http://www.autoromijn.nl

            p.s. kijk ook even onder restauratie en verbouwen en dan naar commodore 5700 V8 die is recent door me vader gespoten!

            groetjes bettus accu

            #17519718
            Anoniem
              Lid sinds:
              1 January 1970

              Welkom, het is nu wachten op :kewlpics

              #17519719
              Neut3.24
                Lid sinds:
                5 September 2009

                origineel gepost door MonzaRon
                Welkom, het is nu wachten op :kewlpics

                Jullie hebben helemaal gelijk, thanks alvast voor de reacties!
                Ik ben chris en ben verzot op opel senators, kom uit alphen aan den Rijn en ben 20 jaar oud. Dit is mn 2e sennie, de eerste was uit 91 met bijna 280 d op de teller. is terug te vinden via autoweek en dan my reviews. Ben nu dus weer eigenaar van een senny en nu een 24v, elke dag is t weer een genot om hem te starten en de straat uit te rijden.. ik wil deze echt niet meer weg doen en moet dus hard sparen om hem weer punt gaaf te maken dmv plekjes te laten bewerken en ander interieur over te zetten liefst leer. Iemand nog die een setje kwijt wilt? zwart of creme leer dat maakt niet uit. OOk zoals eerder vermeld heb ik t probleempje met stationair lopen.. misschien iemand die daar antwoord op heeft?

                alvast bedankt allemaal

                Bettus accu bedankt misschien is het handig als ik een keer bij jou/je vader langs kom om te laten zien wat er aan gedaan moet worden en voor een prijsopgave enz lijkt me heerlijk als ik deze senny weer mooi kan maken hij heeft immers pas 130 d gedraaid. en de autbak is in 2000 gereviseerd dus kan nog makkelijk elke dag bereden worden.
                Ik zit niet zo heel veel achter de pc en weet dus ook niet hoe ik fotos van mn senny hier moet zetten! iemand die me kan helpen?

                #17519720
                Ghanz
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 July 2005

                  hey neut :D

                  hieronder ff een link waar uitgelegd wordt hoe je foto`s kunt plaatsen.

                  klik klak

                  succes :D

                  #17519721
                  Anoniem
                    Lid sinds:
                    1 January 1970

                    Hey Chris of ”V6Inside”, is dit jou review?? :thumbup

                    Link>>> http://www.autoweek.nl/autoreview/22500/Opel-Senator-30i-CD

                    #17519722
                    charlois187
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      24 June 2009

                      Hoi Chris,

                      Super inderdaad zo’n mooie Senny….vind ze zelf ook erg mooi….en ze rijden idd erg lekker.
                      Autobedrijf schobben in Rotterdam Charlois…..echt een superplaatwerker (Joop is zijn naam)
                      Zit al een jaar of 30 in het vak……Mijn Monza is daar helemaal roestvrijgemaakt….inclusief nieuwe dorpels, onderkant van de deuren uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast, en diverse kleine plekjes….dit is een jaar geleden nu en geloof me 0,0 roest is terug.

                      Succes met het opknappen van je Senny.

                      groeten,

                      Mario

                      #17519723
                      charlois187
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        24 June 2009

                        Geef hem ook anders een Dinitrol behandeling na het verwijderen van de roest….ook erg belangrijk dit te doen…..

                        #17519724
                        Ghanz
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          31 July 2005

                          hm.. die dinitrol behandeling hebben we hier niet zulke beste ervaringen mee….

                          #17519725
                          city77
                            Lid sinds:
                            4 July 2004

                            nee idd, dat galopperen van je motor komt waarschijnlijk omdat je stationair regelaar vast zit, die zit onder je dualram, beetje remmenreiniger erin en uitschudden.

                            #17519726
                            Neut3.24
                              Lid sinds:
                              5 September 2009

                              Hallo jongens,

                              fototje staat erbij.. rest fotos volgen nog!

                              Hoeveel was je ongeveer kwijt voor t spuiten en lassen aan je monza in Rdam?

                              Ik ga morgen mn dualram ervan af schroeven, moet ik dan de stationairregelaar los halen en ff door spuiten en leeg schudden? hoop dat t helpt, voelt een stuk prettiger dan steeds met de voet het gas op pijl te houden.

                              groetjes

                              #17519727
                              mantallica
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 December 2005

                                is een mooie senator ik heb deze gezien bij opel parts emmen toen hij er zelf mee reed en die kleur groen vind ik ook wel wat hebben :thumbup

                                hier een link voor een mooi interieur http://link.marktplaats.nl/256258573 en
                                deze aanbieder heeft nog veel meer senator a en b delen liggen

                                ik heb zelf ook een b senator maar moet nog op kenteken
                                http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=95880

                                #17519728
                                charlois187
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  24 June 2009

                                  origineel gepost door Ghanz
                                  hm.. die dinitrol behandeling hebben we hier niet zulke beste ervaringen mee….

                                  Goedemorgen hans,

                                  Ieder zijn eigen ding toch?
                                  Zolang de roest maar wegblijft vind ik het helemaal ok.
                                  Wat heb jij gedaan als anti roest behandeling?

                                  #17519729
                                  charlois187
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    24 June 2009

                                    origineel gepost door charlois187
                                    Hoi Chris,

                                    Super inderdaad zo’n mooie Senny….vind ze zelf ook erg mooi….en ze rijden idd erg lekker.
                                    Autobedrijf schobben in Rotterdam Charlois…..echt een superplaatwerker (Joop is zijn naam)
                                    Zit al een jaar of 30 in het vak……Mijn Monza is daar helemaal roestvrijgemaakt….inclusief nieuwe dorpels, onderkant van de deuren uitgeslepen en nieuwe stukken ingelast, en diverse kleine plekjes….dit is een jaar geleden nu en geloof me 0,0 roest is terug.

                                    Succes met het opknappen van je Senny.

                                    groeten,

                                    Mario

                                    Ik was voor alles bij elkaar zo’n euro 1500,- kwijt.

                                    #17519730
                                    Anoniem
                                      Lid sinds:
                                      1 January 1970

                                      Voor het Laswerk en Dinitrol ?? :o

                                      #17519731
                                      Neut3.24
                                        Lid sinds:
                                        5 September 2009

                                        origineel gepost door MonzaRon
                                        Voor het Laswerk en Dinitrol ?? :o

                                        Is dat veel? Opzich heb je er wel even werk aan.. en het spuiten kost ook geld uiteraard toch? Ik wil hem zekers gaan laten opknappen.. en indd nieuw interieurtje en zonnehemel erin. wie heeft er nog een werkend schuifkantel dak raam ligge die elektrische werkt?

                                        groeten Neut

                                        #17519732
                                        Anoniem
                                          Lid sinds:
                                          1 January 1970

                                          Is dat veel? Opzich heb je er wel even werk aan.. en het spuiten kost ook geld uiteraard toch?

                                          Of dat veel is, kan alleen de eigenaar bevestigen,
                                          blijkbaar is er veel las/werk aan verricht,
                                          waarmee je mag aannemen dat het een waar restauratie object was. :hmmz

                                          Uiteraard met een verbluffend resultaat tot gevolg,
                                          de Monza van Mario is in ‘concours-staat’.:thumbup

                                          mijn reactie was idd snel genomen, zonder de inhoud
                                          te weten van het vele werk wat er aan verricht is.

                                          =====================================
                                          Wat het spuiten betreft:
                                          doe je de voorbewerking grotendeels zelf, spuitklaar maken,
                                          moet je rekenen tussen de 800 en 1200 euro,
                                          ligt aan de keus van jou spuiter, kwaliteit daarbuiten gelaten.

                                          Laat je het geheel allemaal over aan een spuiter, dan gaan
                                          de kosten flink oplopen richting de 2000 euro of meer,
                                          exl laswerk.
                                          Je moet de Senator dan nog wel zelf demonteren. :D

                                          Zorg voor een goede (tijds) planning als je er mee bezig
                                          gaat, kijk ‘om je heen’ voor een goede en betaalbare
                                          plaatwerker, tussentijds uitkijken naar een spuiter,
                                          die goed resultaat levert voor een ‘gunstige’ prijs.
                                          Dat alles kan de totaalprijs op het eindeffect redelijk drukken. :thumbup

                                          succes met het herstel van je sennie ;)

                                          grtz Ron

                                          #17519733
                                          Ghanz
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            31 July 2005

                                            origineel gepost door charlois187

                                            origineel gepost door Ghanz
                                            hm.. die dinitrol behandeling hebben we hier niet zulke beste ervaringen mee….

                                            Goedemorgen hans,

                                            Ieder zijn eigen ding toch?
                                            Zolang de roest maar wegblijft vind ik het helemaal ok.
                                            Wat heb jij gedaan als anti roest behandeling?

                                            ken een B sennie met een verrot portier, ondanks een dinitrol
                                            behandeling. wat ik toch altijd als de beste anti roest behandeling zag, de roestvorming is pas op komen treden, na de behandeling, dus jha.. ben er niet meer zo wild van.
                                            t kost een hoop centen, en zo heeel super is het dus toch niet. de roest bleef in dit geval toch niet weg.

                                            #17519734
                                            Anoniem
                                              Lid sinds:
                                              1 January 1970

                                              ken een B sennie met een verrot portier, ondanks een dinitrol behandeling. wat ik toch altijd als de beste anti roest behandeling zag, de roestvorming is pas op komen treden, na de behandeling, dus jha.. ben er niet meer zo wild van.

                                              En, we hebben weer een discussie, ahum:D:D

                                              Bij het volgende moet wel rekenschap gehouden worden
                                              met de ervaring die ik heb opgedaan de laatste 30 jaar.

                                              Dinitrol heeft best zijn goede eigenschappen,
                                              Dinitrol heeft ook meerdere producten,
                                              waaronder tectyl en wax, zoals bijv. de Dinitrol Pentrant [tectylbasis] of Tixotropische Incoating [wax of was].

                                              Roest komt vaak van binnenuit,
                                              dus je kan er wel tectyl is pompen, blanke tectyl uiteraard,
                                              maar als dat binnen over het aangeroeste heen wordt gespoten, dan heeft het weinig zin.

                                              Ik zou zelf gaan kiezen voor een waxlaag in de holle ruimtes :thumbup

                                              Heb al vele oldies onder m’n ogen gehad, super in de tectyl ,
                                              terwijl de roest maar bleef komen.
                                              Bij auto’s die ‘innerlijk’ in de wax stonden, veel minder.:hmmz

                                              Een voorbeeld is mijn Monza, ruikt naar tectyl,
                                              maar roestplekjes waren her en der wel te verkennen,
                                              ook op de plaatsen waar tectyl [dunnetjes] aanwezig was.
                                              Na reparatie en spuiten zijn de holle ruimtes behandeld
                                              met een waxlaag, hopende dan dat het langer meegaat dan tectyl. :sleeping

                                              Tectyl heeft een rare eigenschap, dat als het buiten de 20 graden overschrijdt,
                                              het al begint te ‘kruipen’ of beter gezegd,
                                              het blijft nat en vochtig in holle ruimtes, waardoor er dampen
                                              vrijkomen, en je kan het ook nog ruiken in de auto.
                                              En Dampen is verdampen.
                                              Stel dat er in die holle ruimtes AL lichte roestaanslag zit,
                                              dan is de schade op korte termijn niet te overzien. :mad:

                                              Wax heeft een veel betere eigenschap,
                                              je maakt de bus, waarin de aangedikte wax zit goed warm,
                                              en je merkt dat de pap lekker dun wordt.
                                              Spuit dat maar in je holle ruimtes in 2 of 3 keren,
                                              je creeert dan een mooie waxlaag in ale hoeken van die holle ruimtes.
                                              Na het inspuiten, koelt de Wax af tot normale temp,
                                              het wordt droog, het ruikt niet zo erg als tectyl,
                                              en wat belangrijker is, de wax blijft op de plaats, pas bij hoge temp,
                                              te denken valt aan ruim 30 graden, wordt het weer licht vloeibaar.
                                              Het blijft op zijn plaats en blijft vochtafstotend.
                                              Zelfs de evt. lichte roestaanslag binnenin,
                                              blijft dan beter ‘beschermd’ met wax dan met tectyl.

                                              Het belangrijkste is, en dat is mijn mening,
                                              dat er een Sealer in de holle ruimtes moet,
                                              een Sealer die het plaatwerk afschermd tegen vocht,
                                              en naar mijn gevoel heb je met Wax langdurig de ideale maatje
                                              tegen een aankomend roestgaatje.:D

                                              Euh…..exuses Neut, ik weet dat we een beetje offtopic varen,
                                              maar hopelijk kun jij er wat mee in de toekomst met je Sennie. ;)

                                              grtz Ron:)

                                              #17519735
                                              rinus de boer
                                                Lid sinds:
                                                2 July 2004

                                                Bovenstaand verhaal is mede de reden waarom mijn Monza nog in de wereld is, gezien de ronduit belabberde roestpreventie van de fabriek uit.

                                                De orginele eigenaar heeft de auto toendertijd helemaal vol laten lopen met wax, en de onderkant een Dinitrol behandeling gegeven (heb ik de papieren nog van). En de man heeft toen ook netjes de tussentijdse kontroles laten uitvoeren.

                                                Mijn Rekord heeft 30 jaar geleden een Terosol behandeling gehad (ook een Dinitrol/Tectyl variant) door de eerste eigenaar, en dat is ook het behoud van de wagen geweest.
                                                Het enige, wat een klein beetje door roest was aangetast, waren de onderste vleugels van de voorschermen (daar waar hij vastzit aan de dorpel, bij de bevestigingsbout), en een klein hoekje van het portier aan passagierszijde, maar niks schokkends.

                                                #17519736
                                                astraminator
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  13 August 2004

                                                  Voor mij niks anders als Mike Sanders vet. Dit is perfect voor de holle ruimtes. Zie de test http://www.autobild.de/artikel/rostschutzmittel-im-test_35817.html

                                                  Nadeel is dat het moeiljker te verwerken is, en dat de auto in de zomer kan gaan druppelen. Maar tegen de roest werkt het, en daar gaat het mij om.
                                                  Het vet blijft kruipen waardoor de gefelste naden en bij dubbele platen alles goed wordt voorzien.

                                                  Natuurlijk zijn de door jullie genoemde produkten ook goed enalles valt of staat met het aanbrengen van de roestpreventie en de staat van de auto wanneer dit gebeurt.

                                                  Maar de oudere auto’s die geen behandeling hebben gehad zullen overal in de holle ruimtes enige roestvorming hebben, als je dan het verkeerde produkt erop zet wordt het probleem alleen maar erger terwijl je bij gebruik van het goede produkt nog vele jaren zonder problemen kunt rijden.

                                                  #17519737
                                                  rinus de boer
                                                    Lid sinds:
                                                    2 July 2004

                                                    Het enige, waar je echt niks tegen kan doen, is corrosie vanuit het staal zelf. Hier bedoel ik dus mee, dat het percentage vervuiling dat het staal in zijn kristallijne structuur herbergt, ook de mate bepaalt van corrosie van binnenuit. Ik weet, dat bijvoorbeeld Opel, in de jaren 86 tot zeker 88 een mindere kwaliteit staal heeft gebruikt (meer vervuiling binnenin, o.a. zwavel)

                                                    Deze vervuiling wordt o.a. veroorzaakt door het percentage aan oud staal, wat vermengt wordt met nieuw staal tijdens het aanmaakproces.

                                                    VW heeft rond 1979 Pools staal gebruikt, wat van mindere kwaliteit was, en iedereen kent natuurlijk het drama van de Alfa Sud, dat naast een slecht produktieproces en afwerking, ook nog eens gebouwd werd met een inferieure staalkwaliteit.

                                                    #17519738
                                                    GSE
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      5 August 2006

                                                      Als ik wat tegen roest wil doen is het het dunne plaatwerk vervangen door dik en alles 100% aflassen,als je bv de constructie van sommige dingen bekijkt bij een Monza:
                                                      veerpoot ophanging-langsliggers-veerschotels achter,kun je dit vervangen door 4/5mm dik staal dit gaat noot meer roesten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 46)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.