dat is je actief koolstof filter…..
Het benzinedampafzuigsysteem (EVAP) bestaat uit een actief koolstoffilter en een EVAP-klep. Een combinatie van plastic buizen en rubber slangen verbindt het koolstoffilter met de brandstoftank. Op het koolstoffilterhuis bevindt zich een EVAP klep die in verbinding staat met het inlaatspruitstuk.
Het afzuigsysteem maakt daarnaast gebruik van een solenoïde voor het actief koolstoffilter en een druksensor in de brandstoftank, die gedurende de zelfdiagnose (OBD) van het motormanagement worden geactiveerd.
Wanneer de EVAP-klep wordt gesloten, wordt de brandstoftank via de roll over-klep naar het actief koolstoffilter toe ontlucht. Het koolstoffilter absorbeert de benzinedamp en voorkomt dat er koolwaterstoffen in de atmosfeer komen. Als de EVAP-klep wordt geopend, zorgt het vacuüm in het inlaatspruitstuk ervoor dat de benzinedamp in het spruitstuk wordt gezogen, waar het zich vermengt met het binnenstromende lucht/brandstof-mengsel.
Het benzinedampafzuigsysteem wordt aangestuurd door de regeleenheid middels gekalibreerde referentiediagrammen.
Stekker van de kabelboom en 2 slangetjes op het kleine zwarte blokje… de achterste naar het vaatje en de voorste naar je spruitstuk….
je kan hem zelfs eventueel er van tussen halen.
Greetz Arnold