Forumindex › Forums › Modellen › Corsa › c16xe probleem terugslag in de inlaat vlammen help? nu met
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 augustus 2009 om 19:04 #17211595
ik heb een ander blok ingebouwd omdat de oude veel olie gebruikte , nu start hij wel loopt verder redelijk alleen hij krijgt terugslag in de inlaat
alle 4 de cilinders , compressie is wel goedhelp??
22 augustus 2009 om 19:10 #17514884staat ding goed op tijd????
heb het gevoel dat timing niet helemaal lekker is..
En geen storingslampje?22 augustus 2009 om 19:24 #17514885hij staat wel op tijd , motorstoring geeft hij volgens mij wel aan maar of hij aan blijft weet ik zo niet
we zijn er nu mee bezig
proberen nu krukas positiesensor
22 augustus 2009 om 19:41 #17514886krukas zender was het dus niet
de vlammen zijn best hoog :wtf
22 augustus 2009 om 19:54 #17514887back fires duiden nopmaal op een ontstekingsprobleem of een motor die niet op tijd staat.
Maar wat ik eens heb gehad is een ralle kabelboom.Tijdens het ombouwen van de motor de kabelboom onzichtbaar beschadigd waardoor ik ook backfires had..
3 dagen aan het zoeken geweest…Had een andere boom liggen, die erop gedrukt en klaar..
Dus als je ding eerst eens uitleest weet je iig wat het probleem is..ff paperclip methode toepassen.
succes
23 augustus 2009 om 08:22 #17514888zitten je bougiekabels wel goed?
23 augustus 2009 om 09:15 #17514889origineel gepost door E+Bkadett
krukas zender was het dus nietde vlammen zijn best hoog :wtf
waar zie jij dan vlammen uitkomen:o:o
aangezien de inlaat eigenlijk een rondje maakt…..en de gasklep niet aan de bovenkant zit…..
23 augustus 2009 om 12:06 #17514890bougiekabels zitten goed
ik heb de inlaat eraf gehad met alles proberen en daar kwamen de vlammen uit met knallen :o
probeer nu de andere kabelboom
23 augustus 2009 om 12:36 #17514891kabelboom geen verandering:(
23 augustus 2009 om 13:16 #17514892dus je wil je motor laten draaien zonder inlaat….
dat kan toch ook niet goed lopen….
maar welke delen van de inlaat heb je er dan afgehaald????
23 augustus 2009 om 13:25 #17514893nee maar met inlaat draait hij het zelfde dus dat maakt niets uit
bovenste gedeelte eraf gehad
film!!______________________________
http://www.youtube.com/watch?v=6fFlFn0ciSE
________________________________________
met de inlaat er op hoor je de zelfde knallen en zaagt hij ook24 augustus 2009 om 06:20 #17514894pak eens een ander setje injectoren.
misschien dat er een injector blijft hangen ofzolijkt wel of het alleen gebeurt op cilinder 2 en 3 als ik het goed zag….
Heb je toevallig ook nog een andere dis bobine liggen?wissel dat soort delen gewoon eens uit..
Of alles netjes inbouwen, en eerst die motor storing eens uitlezen.
Dat kan waarschijnlijk samen hangen met dit probleem…..24 augustus 2009 om 08:09 #17514895allemaal al geprobeerd , en uitlezen , ik zou niet weten hoe ik bij de dealer kom zo :cry
24 augustus 2009 om 10:52 #17514896nee gewoon paperclip methode
krijg je een foutmelding terug..ff googlen.
stelt nix voor bij een corsa..
24 augustus 2009 om 11:49 #17514897ik heb net gehoord dat het ook de klepstoters kunnen zijn , dus daar ga ik straks eerst ff mee bezig ,
maar eerst ff uitlezen24 augustus 2009 om 12:00 #17514898wat zou het dan moeten zijn met de klepstoters…
ik hoor geen tractor.. Dus ze lijken normaal te functioneren…De klepveer zorgt ervoor dat de klep weer omhoog komt..
de stoter heeft hier naar mijn idee verder geen invloed op backfire’s..24 augustus 2009 om 12:05 #17514899mischien kromme inaat kleppen dat ze net een klein beetje blijven open staan
24 augustus 2009 om 12:32 #17514900ik hoor inderdaad geen rammelende stoters.
Ik denk Verkeerde timing inlaat nokkenas of kromme inlaat kleppen (of bijde)
Willem
24 augustus 2009 om 12:46 #17514901heb net uit gelezen: code 12 opstarten en code 68?? staat niet in de lijst?
als de motor loopt worden uitlaat buis 1 en 2 niet zo warm als 3 en 4
als de compresie goed is kan er dan nog een kromme klep in zitten?
riem staat op tijd pijl onder de poelie naar beneden op het merk teken en die van de nokken assen horizontaal in het midden naar elkaar toe.
op het blok zit een andere inlaat het het bovenste stuk is van metaal in plaats van kunststof. denk uit een astra f. kan het hier aan liggen?
24 augustus 2009 om 15:56 #1751490268, is luchtmassa meter geen signaal
Mogelijk de bekabeling of een kapotte luchtmassa meter.
24 augustus 2009 om 19:05 #17514903en daar heb je meteen een goeie. Met een defecte lmm kun je hele gekken dingen krijgen.
Waarschijnlijk blijft dat ding teveel brandstof in spuiten.
Eerst je lmm fixen.. Dan verder zoeken.
Compressie test zegt niet super veel.
Cilinderlektest geeft meer duidelijkheid..Succes
24 augustus 2009 om 20:07 #17514904Lijkt me dan ook verstandig na het fixen even de codes te wissen door de massa pool voor een uurtje los te halen.
Dan kan je gelijk kijken of je nog ander codes of dezelfde code terug krijgt.25 augustus 2009 om 07:08 #17514905origineel gepost door Powercorsa
Lijkt me dan ook verstandig na het fixen even de codes te wissen door de massa pool voor een uurtje los te halen.
Dan kan je gelijk kijken of je nog ander codes of dezelfde code terug krijgt.heeft geen nut dacht ik, de codes blijven erin staan….die kon je dacht ik alleen wissen met een tech2
25 augustus 2009 om 10:46 #17514906Kijk je bougiekabels eens na. Niet dat er 1tje doorslaat, had ik ook met een maatje van me.
Zitten ze ook wel goed om? 1-3-4-2!Verder lektest doen met druk op de cilinder en horen of hij via de in of uitlaat lekt.
Motor verder helemaal dichtbouwen en alle sensoren goed aansluiten.26 augustus 2009 om 08:36 #17514907andere luchtmassa meter geprobeerd, andere kabelboom,andere bougiekabels,bougies, kabels in de volgorde die op de ontsteking staat, andere ontsteking,krukas sensor,nokas sensor, computer, injectoren, injectoren rail, injectoren rail kabelboom, klepstoters gangbaar gemaakt, enz. enz.
heb nu de inlaat er helemaal af liggen wat een :puke klus bij een corsa kan ja nergens bij.
binnen kort de orginele inlaat van mijn oude blok er op zetten.ik heb gister met de gene gemaild waar ik het blok van heb. hij houd vol dat hij lopend uit de auto gekomen is. alleen is toen de inlaat stuk gegaan?
en heeft hij er een van een astra op gezet?
ik hoop dus dat het daar aan ligt. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.